beantwoord

Samenreiskorting (nieuw) werkt niet in de app

  • 19 February 2024
  • 44 reacties
  • 2300 Bekeken


Toon eerste bericht

44 reacties

Fijn! Dan voor iedereen in dit topic: Het werkt wanneer er contact wordt opgenomen met onze klantenservice omdat in dit geval het account niet goed is gekoppeld met het juiste klantnummer. Hiermee is die melding opgelost. :)

@Geitenkampsejos probeer het nu nog eens?

Ja,het lukt nu wel! Heel erg bedankt!

@Geitenkampsejos probeer het nu nog eens?

Heb je een Studentenreisproduct op dezelfde kaart als het Dal Voordeel op saldo abonnement?

Als dit aan mij gericht is. Nee, ik heb helemaal geen studentenreisproduct. Alleen maar Dal Voordeel op Saldo. Ik ben 60+. ik heb nog nooit een studentenreisproduct gehad, maar ik krijg wel die melding over Studentenreisproduct. 

 

Heb je een Studentenreisproduct op dezelfde kaart als het Dal Voordeel op saldo abonnement?

Met Flex Dal Voordeel werkt het bij mij zowel via de website als via de app NIET. In de app staat ‘Studentenreisproduct checken’ en geeft vervolgens aan dat ik ‘niet de kaarthouder ben’. Op de website wordt niets gezegd over een kaartsoort, maar wel dat ik niet de kaarthouder ben. 

Een en ander had volgens mij veel eenvoudiger gekund. Medereizigers laden de samenreiskorting als vanouds op hun kaart, maar voeg een extra handeling toe: scan de kaart van de abonnement houder. De computer koppelt deze kaarten en klaar ben je.

Ik heb een Dal Voordeel op Saldo 2e klas  En ik krijg precies dezelfde melding. Dat ik niet de kaarthouder ben. Ik kan op de website geen code genereren en ook in de app niet. Ik heb de nieuwste update van de app. 

Precies! Dat dus!

  Ik reis (als ik reis) met Dal voordeel op saldo en daarvoor geld ook de samenreiskorting met code: 

Mijn iPhone is up to date evenals de NS app maar geen knop in de app. Wel in de browser maar daar zegt die dat het niet kan, zie screenshots? Echt prutsers i.d.d. ze bedenken iets wat niet goed werkt. Niet goed getest!!  

 

Met Flex Dal Voordeel werkt het bij mij zowel via de website als via de app NIET. In de app staat ‘Studentenreisproduct checken’ en geeft vervolgens aan dat ik ‘niet de kaarthouder ben’. Op de website wordt niets gezegd over een kaartsoort, maar wel dat ik niet de kaarthouder ben. 

Een en ander had volgens mij veel eenvoudiger gekund. Medereizigers laden de samenreiskorting als vanouds op hun kaart, maar voeg een extra handeling toe: scan de kaart van de abonnement houder. De computer koppelt deze kaarten en klaar ben je.

Badge +3

Ik heb Flex Dal Voordeel en kan ook in de app een code opvragen.

Badge +3

Ik heb Flex (op het moment Weekend Vrij) en 'Deel samenreiscode' is nu bij mij ook zichtbaar in de app. En nadat ik er op klikte kreeg ik ook netjes een code. 

Website had ik al eerder getest en daar lukte het ook.

Met Flex Dal Voordeel werkt het via de website, maar de app gaat ‘Studentenreisproduct checken’ en geeft vervolgens aan dat ik ‘niet de kaarthouder ben’.

<afbeelding>

En die knop Deel samenreiscode werkt bij jou wèl?

Ik heb Flex (op het moment Weekend Vrij) en 'Deel samenreiscode' is nu bij mij ook zichtbaar in de app. En nadat ik er op klikte kreeg ik ook netjes een code. 

Website had ik al eerder getest en daar lukte het ook.

Badge +3

Ik reis op saldo en ik kan een code genereren.

En krijg de verrassende voorwaarden dat je alleen met flex of treinkaartje samen kunt reizen en dat je samen in dezelfde coupé moet zitten.

Tja, dat is de situatie vanaf 22 april, Flex of e-ticket.

Reputatie 7
Badge +3

<afbeelding>

En die knop Deel samenreiscode werkt bij jou wèl?

Voorlopig is het niet echt nodig, je kunt in de app gewoon Samenreiskorting aan zetten (bij Flex) en anders bij een automaat (reizen op saldo). De website vraagt wel om een code.

Ik reis op saldo en ik kan een code genereren.

En krijg de verrassende voorwaarden dat je alleen met flex of treinkaartje samen kunt reizen en dat je samen in dezelfde coupé moet zitten.

Badge +3

<afbeelding>

En die knop Deel samenreiscode werkt bij jou wèl?

Voorlopig is het niet echt nodig, je kunt in de app gewoon Samenreiskorting aan zetten (bij Flex) en anders bij een automaat (reizen op saldo). De website vraagt wel om een code.

Reputatie 7
Badge +3

 

Badge +3

Dank U hartelijk, maar mijn inbreng had meer betrekking op het feit dat die verandering in de app niet is doorgevoerd. Ik krijg de knop om een code te sturen niet zichtbaar. Weet inmiddels dat meer klanten van NS dit probleem hebben. Een bugje misschien? Wie zal het zeggen…..

Zorg dat je de laatste versie van de NS app hebt, en dan bij Meer → Mijn NS je kaart met abonnement selecteren. Er staat een tegeltje Samenreiskorting met de tekst dat je het niet nodig hebt, maar helemaal onderaan een nieuw tegeltje om Samenreiskorting te geven via een code (wat bij mij niet werkt omdat er gecheckt wordt of ik een SRP heb).

Dank U hartelijk, maar mijn inbreng had meer betrekking op het feit dat die verandering in de app niet is doorgevoerd. Ik krijg de knop om een code te sturen niet zichtbaar. Weet inmiddels dat meer klanten van NS dit probleem hebben. Een bugje misschien? Wie zal het zeggen…..

Er is het e.e.a. veranderd, Jan Leuven. Ik verwijs je hiervoor graag naar dit topic! :)

Reageer