beantwoord

waarom geeft NS online op Twitter verkeerde informatie?

  • 29 November 2023
  • 8 reacties
  • 183 Bekeken

Reputatie 1

NS Online stelt dat wanneer zij mijn klacht doorzetten naar NS klachten ik geen terugkoppeling krijg.

het klachtenprotocol van NS stelt echter dat dit wel kan.

 

icon

Beste antwoord door Gerardhd 29 November 2023, 19:16

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hi Gerardhd

Je ontvangt direct een reactie op je klacht wanneer deze ingediend wordt. Wanneer jouw klacht ter evaluatie bijvoorbeeld nog doorgezet wordt naar een andere afdeling, zal daar geen terugkoppeling meer op komen. Als je niet tevreden bent over de afhandeling van jouw klacht, kun je dit nog melden bij de geschillencommissie

Reputatie 7
Badge +3

Hi Gerardhd

Je ontvangt direct een reactie op je klacht wanneer deze ingediend wordt. Wanneer jouw klacht ter evaluatie bijvoorbeeld nog doorgezet wordt naar een andere afdeling, zal daar geen terugkoppeling meer op komen. Als je niet tevreden bent over de afhandeling van jouw klacht, kun je dit nog melden bij de geschillencommissie

Dat is dan zeker nieuw.

Ik heb in december 2022 persoonlijk een brief met klachten afgegeven op NS hoofdkantoor in Utrecht. Geen ontvangstbevestiging, geen reactie binnen 4 weken. Na 4 maanden nog niets gehoord te hebben weer naar hoofdkantoor gegaan met vraag naar status. Toen werd ik ineens die week gebeld. Er werd niet serieus op mijn klacht ingegaan en ik.kreeg 2 meereisretours. Dus ik als pleister op de wonde mag ik kosten maken om iemand met mij te laten reizen?

Reputatie 1

Hi Gerardhd

Je ontvangt direct een reactie op je klacht wanneer deze ingediend wordt. Wanneer jouw klacht ter evaluatie bijvoorbeeld nog doorgezet wordt naar een andere afdeling, zal daar geen terugkoppeling meer op komen. Als je niet tevreden bent over de afhandeling van jouw klacht, kun je dit nog melden bij de geschillencommissie

In de klachtenprocedure staat duidelijk dat ik via Twitter een klacht kan indienen en binnen 4 weken een reactie kan verwachten.

waarom geeft u ook al verkeerde informatie?

Reputatie 1

Hi Gerardhd

Je ontvangt direct een reactie op je klacht wanneer deze ingediend wordt. Wanneer jouw klacht ter evaluatie bijvoorbeeld nog doorgezet wordt naar een andere afdeling, zal daar geen terugkoppeling meer op komen. Als je niet tevreden bent over de afhandeling van jouw klacht, kun je dit nog melden bij de geschillencommissie

 

Badge +3

Verwacht vooral niet te veel van zo’n terugkoppeling, met name als het om een klacht tegen een personeelslid gaat. De meeste klachten worden intern afgehandeld en krijg je hooguit een standaard antwoord op.

Reputatie 1

Verwacht vooral niet te veel van zo’n terugkoppeling, met name als het om een klacht tegen een personeelslid gaat. De meeste klachten worden intern afgehandeld en krijg je hooguit een standaard antwoord op.

NS heeft mijn klacht inmiddels coulant afgehandeld. Met excuses 😊

Reputatie 7

Mooi.

Nu, terug naar de vraag: je hebt wel degelijk antwoord gekregen, namelijk dat er geen verdere terugkoppeling wordt gegeven.

Vooral bij personeel dat zich persoonlijk misdraagt, kan ik me ‘geen verdere terugkoppeling’ wel voorstellen. Wat had de klager dan eigenlijk voor reactie willen hebben ? Helaas… de openbare schandpaal op het Zoodje is inmiddels afgeschaft.

Reputatie 1

Dan heb je mogelijk mijn bericht en/of het klachtenprotocol niet goed begrepen.:

”Als u telefonisch of online (zie artikel 10.1) uw klacht 
indient, dan streeft NS Klantenservice ernaar om, waar de 
aard en inhoud van uw klacht dat toelaten, direct met u 
tot een oplossing te komen. Als het om welke reden dan 
ook niet mogelijk mocht blijken om direct een oplossing 
te bereiken, dan geeft NS Klantenservice u uiterlijk 
binnen vier weken antwoord. NS Klantenservice laat u 
weten of u nog aan- vullende informatie of bewijsstukken 
moet verstrekken om uw klacht te kunnen behandelen.”

=> Oplossing is waar het om ging, en die bleef uit.

totdat Rory mijn klacht ging oplossen.😉

Reageer