_______________________
Henkpeetersen schreef:
Enig nadeel is dan weer dat dit forum dan zo'n beetje gaat uitsterven.
Henkpeetersen twijfelde in een ander topic openlijk aan het feit of de Community niet gaat uitsterven. Zelf twijfel ik erg aan het nut en meerwaarde van deze Community.
Wat valt op ?
De Community wordt "gerund" door een zeer klein groepje leden welke veelal dagelijks en jaren langen aanwezig zijn. Vele van dit groepje zitten voorzichtig gezegd in een wat "erg negative denkwereld" ten opzichte van NS. De Community staat dan ook overvol met negative berichten over NS als bedrijf, het materieel, haar directie en personeel. Eigenlijk is dit meer dan 95 procent (!) van de berichten, waar dus geen klant-helpt-klant in voor komt.......
Je zal als niets vermoedende NS klant maar bij deze Community/Klantenservice terecht komen, dan sta je toch wel effe te knipperen met je ogen.
Veel topics worden aangemaakt om over van alles te klagen, soms zelfs letterlijk gekopieerd vanuit andere sociale media waarbij de vaste kern (met soms duizenden negative berichten op hun naam) dan in korte tijd weer "honderden" berichten, telkens met de zelfde strekking weet te produceren. Zelden is er opbouwende kritiek, het gaat slecht om het klagen. Hierbij ontbreekt het vaak over kennis en feiten waarom iets gaat zoals het gaat. Minimale zaken worden opgeblazen tot gigantisch problemen.
Een groot deel van de klantenberichten/vragen kunnen hier toch niet behandeld worden, en komen alsnog bij de "echte Klantenservice" terecht. Extra ergenis voor de klant, immers voor niets tijd en moeite in deze Community gestoken.
Natuurlijk wordt er wel eens een klantenvraag prima beantwoord, maar is dat niet gewoon het werk van de NS klantenservice ? En als je goed telt, een paar procent van het aantal berichten.....
Omdat de echte bestaansrecht "klant helpt klant" compleet niet tot uitdrukking komt op deze Community zou de eigenaar het bestaansrecht of de uitvoering van deze Community eens moeten heroverwegen, al is het maar om de nietsvermoedende NS klant te beschermen voor de hier zwaar hersende negative sfeer.
En om in de sfeer van Henkpeetersen af te sluiten, als de (vaste)bezoekers de huisregels eens lazen zouden er nog amper berichten geplaatst worden.........