NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam


Reputatie 2
Hoi allemaal,

Toen je net op het forum belandde, heb je wellicht even gedacht: ”hé, ik zit op de verkeerde site…”. Maar niets is minder waar. Welkom op het nieuwe NS Serviceforum! Of eigenlijk: Welkom in de nieuwe NS Community! Want we hebben het forum niet alleen in een nieuw, fris, eigentijds jasje gestoken, we hebben ook de naam aangepast naar een variant die de lading beter dekt.

Wat is er precies veranderd?
  • Het is eindelijk mogelijk om ook bovenaan een topic naar een volgende pagina met reacties te klikken. Je hoeft dus niet meer naar beneden te scrollen om bij de gewenste reactie uit te komen.
  • Het opstellen van een topic is nu net zo eenvoudig als het opstellen van een gewone e-mail. Je hoeft geen codes meer te gebruiken voor het toevoegen van een hyperlink bijvoorbeeld.
  • Het nieuwe forum is zo gebouwd dat het zich automatisch aanpast aan de grootte van je scherm. Of je nu op je desktop, je smartphone of op je tablet de Community bezoekt, je hebt steeds dezelfde look en functionaliteiten.
  • Vanaf de beginpagina kun je direct naar de meest recente actieve topics gaan. Dit is vooral handig als je dagelijks actief bent op de Community, en dat zijn veel van jullie!
  • Wanneer je inlogt krijg je een overzicht van de nieuwe reacties sinds je laatste bezoek.
  • De zoekfunctie is nu prominent op elke pagina aanwezig.
  • Onze moderators hebben meer mogelijkheden topics uit te lichten en visueel aantrekkelijk te maken. Hierdoor ben je nog beter op de hoogte van actuele onderwerpen.
  • Je kunt nu ook andere leden uit de Community taggen met een zogenaamde @mention. Zo kun je anderen wijzen op mogelijk interessante topics. Daar krijgen zij dan ook een e-mail notificatie van.
  • Er is een uitgebreide set emoticons toegevoegd, die je nu naar hartenlust kunt gebruiken.
  • Je kunt zien wie jouw reacties hebben geliket.

We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie reactie. Laat ons vooral weten wat je vindt van de nieuwe NS Community!

848 reacties

Als het goed is moet alles het weer doen, ook via Internet Explorer.
Ja klopt 😀
Overigens mogen toics zoals deze https://forum.ns.nl/welkom-15/even-voorstellen-de-moderators-van-het-ns-serviceforum-31496 ook wel aangepast worden.

Het is nu NS Community, geen NS Serviceforum meer.
Ik heb het vermoeden dat er dan veel meer oude berichten/topics moeten worden aangepast. Ik zal het doorgeven, maar het lijkt mij onbegonnen werk.
Ik heb het vermoeden dat er dan veel meer oude berichten/topics moeten worden aangepast. Ik zal het doorgeven, maar het lijkt mij onbegonnen werk.
Lijkt mij een slecht idee om de geschiedenis te herschrijven.
Badge +3
Query op uitvoeren... vervang 'serviceforum' en 'reizigersforum' door 'Community' (of gewoon 'forum' door 'community' en je bent in een paar seconden klaar :P

Kijken welke haantjes daar naar gaan kraaien dan, omdat hun berichten ongevraagd aangepast zijn natuurlijk...

En dan alle links naar forum.ns.nl ook veranderen naar community.ns.nl dan is het hek van de dam (en Google en andere zoekmachines op tilt natuurlijk) :P

Op zich niets mis mee om als alias voor het forum alvast community.ns.nl of ns.nl/community actief te maken, net als bijv. www.ns.nl/flex
Reputatie 7
Badge +4
Ik verwacht geen aanpassing meer, eerlijk gezegd.
Er viel mij zojuist wel een hele welkome wijziging op of is de rechter zijkant alleen bij mij gewijzigd 😃 😃 😃
Ik heb het vermoeden dat er dan veel meer oude berichten/topics moeten worden aangepast. Ik zal het doorgeven, maar het lijkt mij onbegonnen werk.


Andere berichten hoeven niet, dat is zinloos, maar wel topics zoals deze waarin jullie het forum en jezelf voorstellen. De zog. sticky topics. Dan zijn er hooguit 10 of zo.
Er viel mij zojuist wel een hele welkome wijziging op of is de rechter zijkant alleen bij mij gewijzigd 😃 😃 :D

Zeker goede aanpassing maar die zinloze badge toekenningen van 30 jaar geleden staan er nog en de gerelateerde onderwerpen van 3 jaar geleden staan er ook nog. Wat voor zin heeft het om iemand te verwijzen naar een topic van 3 jaar geleden ? (Los dat ze niet eens gerelateerd zijn vaak)
Badge +3
Er viel mij zojuist wel een hele welkome wijziging op of is de rechter zijkant alleen bij mij gewijzigd 😃 😃 :D
Dat ligt maar helemaal aan de breedte van je browser-venster. Iets smaller maken en het 'geneuzel' aan de rechterkant is weg.

Ik zie (op ongeveer 1000 px breed) nog steeds alles


Maar maak je venster iets kleiner en weg is de rechterkant (maar dat staat dan alsnog er onder natuurlijk)

Robert B, dat valt me wel tegen dat jij het verschil niet ziet 😉 Kijk nog eens goed wat is er verdwenen in het overzichtsscherm met de recent actieve topics???

Ok, er moet nog meer weg maar een begin is er.
Haha Robert ziet dat niet met zijn kleine scherm 😀
Badge +3
Robert B, dat valt me wel tegen dat jij het verschil niet ziet 😉 Kijk nog eens goed wat is er verdwenen in het overzichtsscherm met de recent actieve topics???

Ok, er moet nog meer weg maar een begin is er.

Hahaha.. de Likes zijn weg, perfect inderdaad!

Nu die rankings/badges nog inderdaad, want de meeste daarvan zijn ook al jaren geleden uitgedeeld :P

Neem aan dat je dat bedoelde JBa ?

En een keer het algoritme wat betreft .... herzien.


Reputatie 6
Badge +2
201805 2 22:17 reactienummering
Waarom is de nummering van de reacties binnen een topic verdwenen? Die was handig om midden op een pagina te zien op welke pagina je zit, en om (met name vanuit een andere reactie in hetzelfde topic) naar een reactie te verwijzen (los van het eventueel geven van een link).
Query op uitvoeren... vervang 'serviceforum' en 'reizigersforum' door 'Community' (of gewoon 'forum' door 'community' en je bent in een paar seconden klaar :P

Kijken welke haantjes daar naar gaan kraaien dan, omdat hun berichten ongevraagd aangepast zijn natuurlijk...

En dan alle links naar forum.ns.nl ook veranderen naar community.ns.nl dan is het hek van de dam (en Google en andere zoekmachines op tilt natuurlijk) :P

Op zich niets mis mee om als alias voor het forum alvast community.ns.nl of ns.nl/community actief te maken, net als bijv. www.ns.nl/flex

Slechte zaak dat je melding krijgt (Firefox 59.0.2 (64-bits)) van een niet beveiligde verbinding...

https://community.ns.nl/

Ik heb al tijden een bookmark naar https://forum.ns.nl, die werkt wel. Communi-dinges.ns.nl geeft idd invalid cert retour.
Communi-dinges.ns.nl geeft idd invalid cert retour.
Slechte zaak, dat NS onder haar naam dit soort dingen gewoon toestaat!

http://communi-dinges.ns.nl

Niet zo flauw Michiel, je snapt me best 😉
Er viel mij zojuist wel een hele welkome wijziging op of is de rechter zijkant alleen bij mij gewijzigd.

Met veel dank aan klant-peter welke door zijn ludieke actie toch maar even voor gezorgd heeft .
Lang is er geneuzeld over de likes en er gebeurde niets, een grap en wat extra aandacht van @JBa en het is geregeld........

(al zeg ik het zelf !)
Wat zou ik nu graag een dislike/duimpje omlaag uitdelen, komen die er ook nog ??
Reputatie 7
@Dennis Dat viel mij ook al op. Ik ga eens navragen of het mogelijk is om dit terug te krijgen.
@JBa Ik mag me hier niet over uitlaten. Helaas.
Waar blijven die camera’s nou. De lol is er wel af zo 🙃
Reputatie 7
Badge +3
Wat zou ik nu graag een dislike/duimpje omlaag uitdelen, komen die er ook nog ??
Dat zou ik ook wel willen. Maar beter is nog dat die stompzinnige duimpjes helemaal verdwijnen.

Nog een verzoek. Nu die "likes" van de thuispagina van het forum zijn verdwenen kunnen die laatst uitgedeelde badges ook wel weg. Totaal nutteloze informatie.

Reageer