NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam


Reputatie 2
Hoi allemaal,

Toen je net op het forum belandde, heb je wellicht even gedacht: ”hé, ik zit op de verkeerde site…”. Maar niets is minder waar. Welkom op het nieuwe NS Serviceforum! Of eigenlijk: Welkom in de nieuwe NS Community! Want we hebben het forum niet alleen in een nieuw, fris, eigentijds jasje gestoken, we hebben ook de naam aangepast naar een variant die de lading beter dekt.

Wat is er precies veranderd?
  • Het is eindelijk mogelijk om ook bovenaan een topic naar een volgende pagina met reacties te klikken. Je hoeft dus niet meer naar beneden te scrollen om bij de gewenste reactie uit te komen.
  • Het opstellen van een topic is nu net zo eenvoudig als het opstellen van een gewone e-mail. Je hoeft geen codes meer te gebruiken voor het toevoegen van een hyperlink bijvoorbeeld.
  • Het nieuwe forum is zo gebouwd dat het zich automatisch aanpast aan de grootte van je scherm. Of je nu op je desktop, je smartphone of op je tablet de Community bezoekt, je hebt steeds dezelfde look en functionaliteiten.
  • Vanaf de beginpagina kun je direct naar de meest recente actieve topics gaan. Dit is vooral handig als je dagelijks actief bent op de Community, en dat zijn veel van jullie!
  • Wanneer je inlogt krijg je een overzicht van de nieuwe reacties sinds je laatste bezoek.
  • De zoekfunctie is nu prominent op elke pagina aanwezig.
  • Onze moderators hebben meer mogelijkheden topics uit te lichten en visueel aantrekkelijk te maken. Hierdoor ben je nog beter op de hoogte van actuele onderwerpen.
  • Je kunt nu ook andere leden uit de Community taggen met een zogenaamde @mention. Zo kun je anderen wijzen op mogelijk interessante topics. Daar krijgen zij dan ook een e-mail notificatie van.
  • Er is een uitgebreide set emoticons toegevoegd, die je nu naar hartenlust kunt gebruiken.
  • Je kunt zien wie jouw reacties hebben geliket.

We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie reactie. Laat ons vooral weten wat je vindt van de nieuwe NS Community!

848 reacties

Als je het gewoon aangeeft is het niet echt een probleem Henk. Het is de forumsoftware die ook na de update gewoon niet lekker werkt. Als ze hetzelfde zouden doen als bij regulier topics, 25 reacties per pagina, is het probleem opgelost. Echter i.p.v. functionaliteit kiest de NS voor wat extra emoticons. 😂🤗😥👶👶🏻👶🏼👶🏽👶🏾👶🏿👼👼🏻👼🏽...etc. 😱
Zoiets, Nood?

https://d1l3dvtwmus0pt.cloudfront.net/images/emojione.sprites.png
Met ruim 1600 is het forum echt een stuk moderner. Dat is wat het forum nodig had. 🤔
Ook verwijzingen binnen pb berichten kunnen handig en gewenst zijn om zaken te klaren.
@Miriam NS

https://community.ns.nl/ns-extra-35/ns-extra-meereiskaart-49875

Emo's komen niet overeen. 😨😨😨😨😨😨😨😨😨😨😨😨😨😨😨
Ik ben benieuwd wat nu de reden is, dat mijn bericht niet direct wordt geplaatst....
Toch niet omdat ik een linkje plaats naar ns.nl ?

https://community.ns.nl/overige-producten-6/misunderstanding-49980/index1.html#post335745

Badge +3
Wanneer je quotes wil aanpassen die bijvoorbeeld gekopieerd zijn uit een ander topic gaat de editor te pas en te onpas stuk en valt het bericht niet meer te bewerken
Nogal vervelend, ja.
Dat men zakelijk weinig fiducie meer heeft in dit forum wordt wel steeds duidelijker met de email van vandaag.



En ook de achterliggende link geen enkele referentie naar dit forum: https://www.ns.nl/zakelijk/meer/factuurvernieuwing.html

Maar ook bij bijvoorbeeld de FAQ enkel een vermelding naar telefoon of mail: https://www.ns.nl/zakelijk/veelgestelde-vragen
Reputatie 7
Badge +3
Voel je je als zakelijke klant nog wel welkom hier Henk? 😆
Nee, ik voel me niet welkom op dit forum, maar dat staat hier verder los van, lol. Vind het grappig dat men zakelijk al gestopt is met het verwijzen naar dit forum, ik vraag me erg af waarom. Al kunnen we dat vast wel invullen 🙂
In de twee priveberichten die je ontvangt bij het ontvangen van de rank "Stapt net in" en "Is onderweg" staat nog "serviceforum" in de tekst, en een verouderde link naar de huisregels.
4905 reacties en dan de rank 'Stapt net in' , blijkbaar wordt er nogal wat verwacht van je hier 😃
Jaja, Sivan is niet zomaar tevreden! 🤣
Reputatie 7
Badge +3
de rank "Stapt net in"
Mag je dan niet meer posten wanneer er gefloten is?

Kan me overigens niet herinneren deze rank hier gezien te hebben. Of ik let gewoon niet goed op 😀
Nooit gezien nee.

Zeker in plaats van op het goede spoor (wat niet altijd zo is ) Haha
@iris, Denise en Jouke,
Misschien moeten macca, klant-peter, hlubbers en nooduitgang een keer solliciteren bij webhelp? Lijkt jullie dat wat? 😎
@iris, Denise en Jouke,
Misschien moeten macca, klant-peter, hlubbers en ik een keer solliciteren bij webhelp? Lijkt jullie dat wat? 😎

Volgens sommige forumleden zijn dat allemaal één en dezelfde persoon.
Moeten er dan nog meer moderators komen die toch geen terugkoppeling krijgen ?

Alleen vandaag al 5x gezien dacht ik.

Is Thomas overigens ook al weer weg ?
Thomas is naar een ander project, had hij een topic over geopend destijds. Kan je vast nog wel vinden.
Oh ik zie het ja, helemaal gemist. Jammer.
@iris, Denise en Jouke,
Misschien moeten macca, klant-peter, hlubbers en nooduitgang een keer solliciteren bij webhelp? Lijkt jullie dat wat? 😎

Sorry. @Denice.

Graag een reactie! 😰😱😳
@iris, Denise en Jouke,
Misschien moeten macca, klant-peter, hlubbers en nooduitgang een keer solliciteren bij webhelp? Lijkt jullie dat wat? 😎


Lijkt me geen goed idee. Maar ga je zelf dus wel solliciteren?? Misschien iets voor Michiel???
@hlubbers,

Iris, Denice en Jouke weten denk ik wel wat ik bedoel en een andere moderator ook. Misschien kunnen ze één en ander toelichten.

En nee ik ga niet solliciteren bij webhelp. 😉
Dat valt me tegen Nooduitgang, eerst wel, nu (al) weer niet.

Reageer