beantwoord

aanbieding NSFlex

  • 9 April 2024
  • 10 reacties
  • 162 Bekeken

Ik krijg een mailing waarop ik NS Flex twee maanden met 25% korting kan krijgen. Is het de bedoeling dat ik eerst mijn gewone flex abonnement opzeg, om vervolgens gebruik te kunnen maken van deze korting, of krijg ik de korting als vaste klant ook? Wel zo klantvriendelijk… 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 9 April 2024, 17:05

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi 77Nicolette,

Officieel moet je inderdaad eerst je huidige abonnement wijzigen naar Flex Basis, en dan morgen weer wijzigen naar het abonnement met de aanbieding. Op die manier voldoe je geheel aan de officiële voorwaarden.

In de praktijk kun je gewoon je huidige abonnement wijzigen naar het abonnement met de aanbieding.

Reputatie 6

Geldt dit ook voor weekend vrij? Daar is nu ook een aanbieding….kan ik vandaag opzeggen en dan as zaterdag weer in laten gaan tegen de nieuwe prijs? En zo ja: waarom krijgen trouwe klanten niet automatisch ook voor die prijs hun abbo twee maanden lang? 

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Sim70,

Ja, dit kan ook met Weekend Vrij. Ik denk dat de vraag van 77Nicolette daar ook over ging.

NS doet dit natuurlijk om nieuwe klanten aan te trekken, dus ze zullen dit niet snel automatisch aan iedereen geven. Net zoals je bij veel andere abonnementsdiensten welkomstcadeaus krijgt als je klant wordt, en later nooit weer.

Reputatie 6

Oké, dank voor je antwoord! Dan idd maar via een omweg :)

Badge +3

Oké, dank voor je antwoord! Dan idd maar via een omweg :)

Als je al Flex Weekend Vrij hebt is de ‘omweg’ simpel. Gewoon a.s. zaterdag (of per wanneer je wilt) wisselen naar hetzelfde via https://www.ns.nl/abonnementen/weekend-vrij en je krijgt 2 maanden korting.

Opzeggen of eerst wisselen naar Flex Basis is dus niet nodig, al suggereert art. 1 van de Actievoorwaarden wel dat je Flex Basis (of helemaal geen NS abonnement) moet hebben.

Nieuwe klant wil zeggen dat je bij het afsluiten van het abonnement niet geregistreerd staat als NS Flex-klant, met uitzondering van NS Flex Basis. Ook als je eerder een NS Flex-abonnement hebt gehad en dit abonnement hebt beëindigd, word je voor deze actie gezien als nieuwe klant.

Het is dus niet nodig om meerdere handelingen te doen, maar als je vandaag wisselt naar Basis en dan zaterdag (of later, tot en met 20 mei) weer Wekeend Vrij neemt scheelt het je wel wat euro’s! 🤣

Reputatie 2

Als je eerst wisselt naar Basis, moet je dan niet eerst een maand wachten voor de volgende wijziging mogelijk is?

Badge +3

Als je eerst wisselt naar Basis, moet je dan niet eerst een maand wachten voor de volgende wijziging mogelijk is?

Nee, Flex Basis is op elk moment weer te wijzigen. Handig voor een paar weken vakantie of ziekte. 😅

Overigens zeggen de Flex voorwaarden daar ook niets over, die hebben het over een ‘wijzigingsperiode’, maar het werkt in de praktijk dus wel zo.

Wijzigingsperiode: De periode na ingang van een Wijziging die standaard één maand duurt waarin u geen nieuwe of andere Wijzigingen kunt doorvoeren.

Ik heb een voordeelurenabonnmement maar daar kan ik dan na 2 maanden niet naar terug, toch?

Badge +3

Ik heb een voordeelurenabonnmement maar daar kan ik dan na 2 maanden niet naar terug, toch?

Nee, maar als je geen Keuzedagen hebt is een VDU identiek aan Dal Voordeel op saldo.

Na 2 maanden wijzigen naar Flex Dal Voordeel kan ook, maar voor terug naar op saldo moet je NS Flex eerst in zijn geheel beëindigen en verwijderen van je kaart.

Heb je Keuzedagen dan is een (gratis) tweede ov-chipkaart met Flex Weekend Vrij een optie. Levertijd is een week, ingangsdatum Flex kan je kiezen tussen 7 en 14 dagen na besteldatum.

Aha maar wel een verschil 5,60 per maand of 26,21 en na die 2 maanden ga je nog meer betalen :O

 

Reageer