beantwoord

reiskosten ns flex

  • 18 April 2024
  • 6 reacties
  • 52 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik gebruik sinds kort NS Flex Daluren. Nu kan ik mijn OV reiskosten niet meer zien na uitchecken bij het poortje. De klantenservice verwijst mij naar een online factuur. Dat wil ik niet, ik wil het simpelweg meteen zien. Is dit al onder de aandacht van NS om dit te veranderen?

icon

Beste antwoord door MoDe 18 April 2024, 12:57

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Ik gebruik sinds kort NS Flex Daluren. Nu kan ik mijn OV reiskosten niet meer zien na uitchecken bij het poortje. De klantenservice verwijst mij naar een online factuur. Dat wil ik niet, ik wil het simpelweg meteen zien. Is dit al onder de aandacht van NS om dit te veranderen?

Ja daar zijn hier al veel meer vragen over gesteld en nee dit gaat niet meer veranderen. Enige oplossing is dus Flex verwijderen en weer op saldo gaan reizen.

Reputatie 7
Badge +3

Flex staat niet op de kaart zelf. Kosten worden achtetaf bepaald. Wanneer je direct wilt zien wat de kosten waren, zou je kunnen overstappen naar dal voordeel op saldo. Dit is echter een jaar abonnement.

Reputatie 7
Badge +3

Achtergrond: Bij Flex staat alleen het product ‘Reizen op Rekening’ op de kaart. Het specifieke abonnement is alleen in de ‘backoffice’ bekend. Voordeel is dat je abonnementen kunt wijzigen zonder dit te moeten bevestigen bij een kaartautomaat. Nadeel is dat paaltjes en poortjes dus niet meer de prijs kunnen berekenen, omdat ze niet weten welk abonnement je hebt.

Reputatie 7
Badge +3

dal voordeel op saldo. Dit is echter een jaar abonnement.

Niet meer. Ook Dal Voordeel op saldo is tegenwoordig na een maand te beëindigen.

Reputatie 7
Badge +3

dal voordeel op saldo. Dit is echter een jaar abonnement.

Niet meer. Ook Dal Voordeel op saldo is tegenwoordig na een maand te beëindigen.

Ik dacht na het 1e jaar. In ieder geval is dit minder flexibel.

Reputatie 7
Badge +3

dal voordeel op saldo. Dit is echter een jaar abonnement.

Niet meer. Ook Dal Voordeel op saldo is tegenwoordig na een maand te beëindigen.

Het is nog wel een jaarabonnement (je betaalt per jaar en het wordt jaarlijks verlengd), maar sinds 2 of 3 jaar is het wel na de 1e maand dagelijks opzegbaar. 

Reageer