beantwoord

Vraag over daluen

  • 28 April 2024
  • 1 reactie
  • 49 Bekeken

Ik ga binnenkort met de trein van Eindhoven naar Schiphol. Mijn vlucht vertrekt vrij vroeg, dus ik neem de trein die om 5:34 in Eindhoven vertrekt en om 7:02 op Schiphol aankomt. De vraag is of ik deze reis met dalkorting mag reizen of niet. Ik vind de uitleg van de NS namelijk tegenstrijdig.

Op deze pagina (https://www.ns.nl/uitgelicht/wanneer-reizen-met-voordeel/wanneer-reist-u-met-korting.html) van de NS staan immers tegenstrijdige beweringen:

  • Bij abonnementen bepaalt het moment van inchecken de korting die wordt berekend voor de gehele reis.
    • Dit suggereert dat ik de hele reis met daltarief mag reizen.
  • Je mag bijvoorbeeld niet jouw reis om 15.55 uur starten en tijdens de spits blijven zitten.
    • Dit suggereert dat ik vanaf Utrecht niet met daltarief in de trein mag blijven zitten.

Wat is nu de waarheid?

icon

Beste antwoord door Tochjo 28 April 2024, 13:53

Bekijk origineel

1 reactie

Badge +3

Het hangt af van het vervoerbewijs waarmee u reist. Is dat een abonnement op een OV-chipkaart? Dan geldt het tijdstip van inchecken en mag u in de spits doorreizen met korting. Is dat een e-ticket, bijvoorbeeld een e-ticket met Samenreiskorting of een NS PrijsTijd Deal? Dan geldt het tijdstip van reizen en mag u zich in de spitsuren niet in de trein bevinden.

De tekst “Je mag bijvoorbeeld niet jouw reis om 15.55 uur starten en tijdens de spits blijven zitten” op de pagina waar u naar linkt, staat ook onder “Losse treinkaartjes en e-tickets tijdens daluren” en is dus niet van toepassing op abonnementen.

Reageer