beantwoord

Weekend Vrij actie 2024

  • 28 March 2024
  • 18 reacties
  • 431 Bekeken

Zag deze dagen op Facebook een actie voorbijkomen dat er weer een kortingsactie is bij Flex Weekend Vrij. Dacht laatst te zien dat het alleen in maart en april geldig was maar nu zie ik net bij een advertentie weer geen data staan. Hoe zit het precies?

icon

Beste antwoord door Tochjo 28 March 2024, 15:30

Bekijk origineel

18 reacties

Badge +3

Nieuwe klanten die in de periode van 25 maart 2024 tot en met 20 mei 2024 een NS Flex Weekend Vrij-abonnement afsluiten bij NS, krijgen de eerste twee maanden 25 procent korting. Zie de actievoorwaarden.

Nieuwe klanten die in de periode van 25 maart 2024 tot en met 20 mei 2024 een NS Flex Weekend Vrij-abonnement afsluiten bij NS, krijgen de eerste twee maanden 25 procent korting. Zie de actievoorwaarden.

Heb de actievoorwaarden doorgelezen. Maar als je dus zou kiezen voor Weekend Vrij 1e klas betaal je wel de volle prijs toch? Deze actie geld dus alleen voor Weekend Vrij 2e klas, of heb ik dit fout?

Badge +3

Feitelijk komt het neer op twee maanden 8,74 euro korting. Die korting krijgt u ook als u kiest voor een abonnement voor de eerste klas. Het staat wat ingewikkeld in de voorwaarden, maar men bedoelt dat de korting altijd 25 procent is van de prijs van een tweede klas-abonnement, dus niet hoger als u kiest voor een abonnement voor de eerste klas.

Feitelijk komt het neer op twee maanden 8,74 euro korting. Die korting krijgt u ook als u kiest voor een abonnement voor de eerste klas. Het staat wat ingewikkeld in de voorwaarden, maar men bedoelt dat de korting altijd 25 procent is van de prijs van een tweede klas-abonnement, dus niet hoger als u kiest voor een abonnement voor de eerste klas.

Ah oke, dus de korting is gewoon 8,74, ongeacht welke klas. Fijn dat te weten. Dank je wel voor de opheldering.

Badge +3

Anders gezegd, de 25% korting is van toepassing op het ‘kale’ Weekend Vrij abonnement.

De extra opties (1e klas of doordeweekse dalurenkorting) zijn tegen de normale prijs.

Reputatie 7
Badge +4

Klopt, de korting is op basis van het tweedeklasabonnement, en is exact hetzelfde bedrag voor de eerste klas. Voor de eerste klas komt er dan nog negen euro bij op.

Oeps, @Tochjo schreef het al. 😇

Reputatie 7
Badge +4

Toch wel interessant zijn de actievoorwaarden, ik vraag me even af hoe NS met punt 4 omgaat

https://www.ns.nl/binaries/_ht_1711016216023/content/assets/ns-nl/voorwaarden/actievoorwaarden/ns-actievoorwaarden-ns-flex-weekend-vrij-kortingsactie-2024-nl-v1.pdf

We zijn gewend dat ook bestaande klanten van een actie gebruik kunnen maken. Dat lijkt nu ook zo te zijn voor iedereen die een nieuw abonnement afsluit.

Via ‘normaal’ overstappen, kreeg ik de optie niet, maar dat kan door mijn wat gevorderde leeftijd komen, waarbij Weekendvrij met ouderenkorting standaard wordt aangeboden vanwege de leeftijd die bekend is bij NS.

Overigens ben ik niet van plan Weekendvrij in de actieperiode aan te schaffen.

Badge +3

Toch wel interessant zijn de actievoorwaarden, ik vraag me even af hoe NS met punt 4 omgaat.

Wat voorheen wel eens lukte (Dal Voordeel met 3 maanden korting) was om het aan het begin van de actieperiode te bestellen (ongeacht als nieuwe of bestaande klant) en het dan tegen het eind van de actieperiode te verlengen of opnieuw te bestellen met korting.

Dat eerste (wijzigen naar hetzelfde abonnement met opnieuw 3 maanden korting) lijkt te werken maar dat doet het niet. De korting houdt gewoon 3 maanden na de eerste keer bestellen op. @mrfreeze en ikzelf kunnen dat bevestigen.

Punt 4 zal wel gaan over nogmaals bestellen (op een nieuwe kaart). Dat is niet toegestaan en kán NS ‘bestraffen’ door je actiekorting terug te vorderen. Wat ‘de reiskosten die daarbij horen’ in die regel doet snap ik niet, die hebben namelijk niets met de actiekorting op het abonnement te maken.

Geldt die actiekorting ook voor 65+? Ik zie die korting nl. niet op mijn factuur.

Reputatie 7
Badge +3

Nee. de actie geldt niet voor de prijs die een 65+-er betaalt. De 65+ korting is al meer dan deze 25%, er wordt geen korting over korting gegeven. 

kan iemamd mij vertellen of weekend vrij ook geldig is door de weeks tijdens vakanties(b.v de zomermaanden) ik wil graag weer reizen met weekend vrij

Reputatie 7
Badge +3

Hoi justanonymous,

Nee, Weekend Vrij is alleen geldig in weekenden (vrijdag 18.30 - maandag 4.00 uur) en op feestdagen.

 

Badge +3

kan iemamd mij vertellen of weekend vrij ook geldig is door de weeks tijdens vakanties(b.v de zomermaanden) ik wil graag weer reizen met weekend vrij

Helaas, Weekend Vrij is geldig vanaf vrijdag 18:30 tot maandag 04:00 en verder op door NS erkende feestdagen.

Reputatie 7
Badge +4

kan iemamd mij vertellen of weekend vrij ook geldig is door de weeks tijdens vakanties(b.v de zomermaanden) ik wil graag weer reizen met weekend vrij

Als u door de week ook vrij wilt reizen, dan is Dalvrij een optie. Dalvrij is echter fors duurder dan Weekendvrij, zeker als het ook nog even in de aanbieding is.

Bent u ouder dan 65, dan is het relatief goedkoop. Normaal €119,95 en voor de oudste groep senioren € 54,95.

Overigens is Weekendvrij voor de oudere senioren ook met korting en zelfs nog twee euro goedkoper dan met het huidige aanbod.

 

 

 

 

Ik zag deze aanbieding en maakte hier op 30 maart meteen gebruik van. Ook upgrade 1e klas erbij (wist dat hier geen korting op was).

Krijg een bevestiging per mail waarop €.0,00 korting stond 🧐🤨

Heb nu de factuur gekregen waar wel weer een kortingsbedrag op staat voor het “kale” abonnement.

Echter is dit geen 25%. Navraag gedaan bij de klantenservice. Hun antwoord: mijn abonnementsperiode begon altijd op de 13e van de maand  en nu hebben ze maar 13 dagen berekend (ipv een volle maand) en daarom heb ik geen recht op 25%. Het gaat me niet om het geld (korting gekregen van €2,55 ipv €3,95) maar wel om het principe dat 25% ook gewoon 25% moet zijn.

Heb ik misschien toch iets anders in de voorwaarden over het hoofd gezien?

Reputatie 7
Badge +3

Van 30 maart t/m 12 april is 14 dagen. De abonnementskosten zouden dan 14/31 * 34,95 = € 15,78 moeten zijn. Daar zou je 25% = € 3,95 korting op moeten krijgen. Als je het abonnement de hele actieperiode houdt, zou je op je volgende factuur een volledige maand met volledige korting (€ 8,74) moeten krijgen. En op de daaropvolgende factuur (13 mei t/m 12 juni) krijg je dan korting t/m de 29e. Dus 17/31 * 34,95 = € 4,79. Op die manier heb je precies twee volledige maanden korting gekregen (3,95 + 8,74 + 4,79 = € 17,48 = 25% van (2 * 34,95)).

Persoonlijk zou ik er geen genoegen mee nemen, ook al gaat het maar om € 1,40. Maar goed, dat moet je natuurlijk zelf weten.
Ik ben vooral ook heel benieuwd hoe NS zelf deze berekening gemaakt heeft en hoe ze dus bij die € 2,55 komen.

EDIT: Zie ook de reactie van Robert B hieronder. Als je inderdaad nog Dal Voordeel met korting had, zou het wel kunnen kloppen. Al klopt de reactie van de klanteNService dan natuurlijk nog steeds niet.

Badge +3

Welkom bij de NS Community @Marjo65!

Ik snap het wel. Je had Dal Voordeel met korting voor € 2,50 per maand (dus € 3,10 korting).

Over de periode van 30 maart t/m 12 april heb je dan geen recht op die korting (want je hebt geen Dal Voordeel meer) en dan zou er 14/31 × 3,10 = € 1,40 aan actiekorting te verrekenen zijn.

Badge +3

Verder zou je 14/31 * 5,60 = € 2,53 terug moeten krijgen voor Dal Voordeel.

Het zou veel duidelijker zijn als er op je factuur 14/31 × 2,50 = € 1,13 terug zou staan, maar het komt onder de streep op hetzelfde neer.

Soms wordt korting zelfs pas op een volgende factuur verrekend, maar dat is met name het geval bij 65+ korting en een klassewissel binnen Weekend/Dal Vrij. Dan is het helemaal een puzzel… 😅

Reageer