beantwoord

weekend vrij te vroeg inchecken, hele rit betalen?

  • 22 March 2024
  • 2 reacties
  • 77 Bekeken

Ik heb een NS flex weekend vrij abonnement. Nou moet ik zometeen om 18.10 de trein hebben, te vroeg voor weekend vrij. Telt NS dan na die 20 minuten mijn reis wel gratis of moet ik dan uitchecken en opnieuw inchecken? 

Mvg Maartje

icon

Beste antwoord door Momo 22 March 2024, 17:49

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

De tijd van inchecken telt, dus in dit geval betaal je voor de hele reis het spitstarief. Je kunt wel uitchecken en opnieuw inchecken maar pas als er meer dan 35 minuten tussen begint er een nieuwe reis en is die nieuwe reis vrij volgens je Weekend Vrij abonnement. Wat je wel kunt doen is voor het eerste gedeelte van de reis een ander vervoerbewijs gebruiken (bv je betaalpas of een e-ticket) en voor het het tweede gedeelte als de daluren zijn ingegaan inchecken met je abonnement. Je moet dan wel de trein uit en misschien ook het station om bij een paaltje of poortje te komen om in te checken. 

De tijd van inchecken telt, dus in dit geval betaal je voor de hele reis het spitstarief. Je kunt wel uitchecken en opnieuw inchecken maar pas als er meer dan 35 minuten tussen begint er een nieuwe reis en is die nieuwe reis vrij volgens je Weekend Vrij abonnement. Wat je wel kunt doen is voor het eerste gedeelte van de reis een ander vervoerbewijs gebruiken (bv je betaalpas of een e-ticket) en voor het het tweede gedeelte als de daluren zijn ingegaan inchecken met 

De tijd van inchecken telt, dus in dit geval betaal je voor de hele reis het spitstarief. Je kunt wel uitchecken en opnieuw inchecken maar pas als er meer dan 35 minuten tussen begint er een nieuwe reis en is die nieuwe reis vrij volgens je Weekend Vrij abonnement. Wat je wel kunt doen is voor het eerste gedeelte van de reis een ander vervoerbewijs gebruiken (bv je betaalpas of een e-ticket) en voor het het tweede gedeelte als de daluren zijn ingegaan inchecken met je abonnement. 

Bedankt voor de snelle reactie! Dan check ik zo eerst in met m'n anonieme kaart. Fijn weekend alvast!

 

Reageer