beantwoord

klacht

  • 22 November 2023
  • 4 reacties
  • 136 Bekeken

Beste,

 

ik betaal maandelijks 5,60 als lid van NS om gebruik te kunnen maken van 40 procent korting . onlangs heb ik mijn ov gebruikt maar ik zie dat er geen korting is toegepast. voor twee keer enkele reis naar schiphol heb ik 43,18 betaald . ik wil mijn geld terug.

icon

Beste antwoord door mrfreeze 22 November 2023, 21:00

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Heb je in de daluren ingecheckt? Of heb je abonnement op een bestaande kaart gezet maar niet bij een automaat geactiveerd?

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Wordt er bij geen enkele treinreis (met incheck buiten de spits) korting toegepast? Dan staat het abonnement niet op je ov-chipkaart.

Gaat het alleen om die twee enkele reizen naar Schiphol? Dan zal je reis waarschijnlijk niet in de daluren begonnen zijn en betaal je inderdaad voltarief (ook als er met meerdere vervoerders gereisd is, wat de prijs van € 43,18 eigenlijk al aangeeft want een voltarief reis met NS is altijd een veelvoud van 10 cent).

Informeer bij de Klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi maryam.as,

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom er geen korting toegepast is:

  • Je bent niet in de daluren ingecheckt. Het tijdstip van inchecken is bepalend, niet het tijdstip van reizen.
  • Je hebt voorafgaand aan je reis nog een andere reis gemaakt die in de spits is begonnen. In zo'n geval blijft het eerdere tarief gelden, ook als je uit- en weer incheckt.
  • Het abonnement is niet geactiveerd. Als je het abonnement nog maar sinds kort hebt, heb je het ook 'opgehaald’ bij een kaartautomaat?

Als dit allemaal niet van toepassing is, kun je contact opnemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X, om e.e.a. uit te laten zoeken.

Reputatie 7
Badge +3

wat de prijs van € 43,18 eigenlijk al aangeeft want een voltarief reis met NS is altijd een veelvoud van 10 cent).

Niet als er 1e klas is gereisd. Dan is € 43,18 de prijs van 149 tariefeenheden. 

Reageer