Blunders op het spoor

  • 13 March 2018
  • 54 reacties
  • 3550 Bekeken


Toon eerste bericht

54 reacties

Reputatie 7
Badge +3
"Dames en heren" (toen nog), "euh, volgens mij had ik zojuist moeten stoppen op Utrecht Lunetten. Excuus. Reizigers richting Utrecht Lunetten kunnen nu overstappen op station Houten."

Heb ik meerdere malen meegemaakt 🙂
Een keer bij werkzaamheden wist de NS ook niet meer waar deze sprinter er naar toe moest......(zie foto)
Badge +3
Dat zegt niks, met mijn 1.80m lengte zijn een hoop mensen ook groter dan ik, maar of ze ook leuker zijn is maar de vraag 😎
Dat station is al gepasseerd, vooral als je elkaar kent IRL... Extra stop, Heino Centraal dan maar?
Verkeerde richting op gestuurd worden door de treindienstleider heb ik ook 1 keer meegemaakt en dan precies op de grens van 2 treindienstleider gebieden waarvan de treindienstleiders ook nog eens fysiek op een andere locatie zaten. Dus de treindienstleiders belde elkaar en ik kon de VIRM-6 2x compleet doorlopen om een stuk terug te rijden en vervolgens weer de juiste richting op te rijden. Nou ik kan me leukere dingen voorstellen want ik hield ook nog beide sporen daar bezet doordat ze me ook van spoor moesten laten wisselen. En had dus te maken met 2 treindienstleiders want ik moest na opbouwen van de trein weer bellen met de GSM-R en wissel dan per gebied van treindienstleider. Daarnaast kreeg ik ook van hen te horen wanneer ik het sein voorbij was zodat ik weer naar de andere kant kon lopen.

Gelukkig bleef de vertraging voor de andere treinen beperkt tot 2 treinen welke een vertraging van iets van 7 minuten opliepen.

En de omroep, tja, Haarlem-Aerdenhout bleek ook niet te bestaan. Op het moment van omroepen realiseer je je dat er iets niet klopt en ik kon hem dus zelf meteen herstellen naar Heemstede-Aerdenhout.

En recent nog te kort langs het station doordat er op Amsterdam een trein op mijn binnenrijspoor stond en ik er omheen (via middenspoor) werd geleid alleen was de treindienstleider even vergeten dat de SLT met 10 bakken niet past op 90 mtr. perronspoor vanaf het wissel naar het sein. Dus na een snelle melding naar de HC welke de reizigers informeerde maar gevraagd om het sein veilig te zetten zodat ik uiteindelijk op perron b en c kwam te staan, waar we nog iets ruimte over hadden. De PLP kwam toen ik stilstond nog even vragen wat er nou gebeurde 😂🤣

Het geeft wel leuke gesprekken na afloop van dit soort taferelen.

Reageer