Gekke/grappige situaties

  • 26 February 2024
  • 3 reacties
  • 194 Bekeken

Reputatie 1

Hoi allemaal,

 

Ik was toch wel benieuwd naar de ervaringen en situaties die andere reizigers mee hebben gemaakt en als gek of grappig kunnen worden beschouwd.

 

Zelf heb ik helaas nog niets geks meegemaakt. Ik ben benieuwd naar die van jullie.

 

 

 


3 reacties

Reputatie 1

Oh, ik herinner mij nu wel wat. Ik was eens met een vriend een film wezen kijken bij Pathé Arnhem. We namen de trein terug en we moesten overstappen in Deventer. Het spoor werd gewijzigd (weet niet exact meer welk spoor) en een conducteur liet zijn portofoon vallen op het spoor. Na veel gezwoeg toch weer van de rails af gekregen voordat de trein kwam. Daarna nog een tijdje staan praten over de dienstregeling enzo. Dat was wel geinig.

Reputatie 7
Badge +3

Ik herhaal even mijn reactie uit een topic over blunders op het spoor van een paar jaar geleden:

Ik moest 's avonds de IC van Utrecht naar Amersfoort hebben. De trein stond al geruime tijd voor vertrek klaar langs het perron en ik stapte in. Ik moest ontzettend nodig, dus ben stiekem terwijl de trein nog op het station stond even naar het toilet gegaan. Daarna rustig in de verder lege coupé gaan zitten.
Opeens hoorde ik de deuren dichtgaan en dacht nog "is het nou al tijd?" Toen de trein vervolgens ook nog de verkeerde kant op reed, had ik wel door dat er iets niet helemaal goed was, mijn gedeelte was 'afgekoppeld'. Vermoedelijk is de conducteur die moest controleren op een lege trein langs gelopen terwijl ik op het toilet was.
Ik liep door de trein naar het hokje van de machinist en klopte op de deur. Achteraf denk ik dat-ie zich een ongeluk geschrokken is. Geen reactie, maar een paar minuten later stonden we stil op het rangeerterrein en kwam de machinist naar buiten. Ik legde de situatie uit, hij moest er eigenlijk wel om lachen en samen zijn we weer tussen de sporen door terug naar het station gelopen. Was nog net op tijd voor de laatste trein ...

En mijn andere blunders:
- een elektrische gitaar in de trein laten liggen, nooit meer teruggezien
- het voor elkaar krijgen in de twee minuten tussen Utrecht Zuilen en Utrecht CS in slaap te vallen en in Maarn weer wakker worden als er geen treinen meer teruggaan

Die ene keer dat de NS per ongeluk 16 bakken SLT op spoor 16 in Rotterdam had neergezet omdat de bijsturing niet door had dat de materieelomloop verstoord was. Volgens plan had er een treinstel bijgeplaatst moeten worden in Rotterdam dus had men dit treinstel braaf klaargezet, maar door een verstoring eerder op de dag kwam de trein vanuit Uitgeest al met twee stellen aan. Gevolg is dat de trein half in de wisselstraat bleef staan (spoor 16 is een kopspoor waar maximaal 12 bakken SLT op passen) en er geen enkele trein meer kon aankomen of vertrekken.

Ook een keer meegemaakt dat de NS een VIRM en ICM treinstel wilde combineren in Rotterdam. Ook toen was er sprake van een verstoorde materieelomloop, volgens plan hadden er twee ICM stellen uit Groningen moeten komen en kwam er een derde stel bij. Maar de trein uit Groningen reed door een eerdere verstoring met VIRM, en daar kwam men in Rotterdam pas achter toen deze het station binnenreed op het spoor waar men de ICM al had klaargezet.

Of die keer dat ProRail de treinnummers van de sprinter en intercity had verwisseld en de treinen op elkaars spoor binnen liet komen. Ook toen zou er een treinstel bijgeplaatst moeten worden bij de intercity maar dat stel stond toen opgesloten achter de sprinter...

Reageer