beantwoord

Alkmaar: geluidsoverlast tourniquetdeur

  • 18 March 2024
  • 3 reacties
  • 67 Bekeken

In de betaalde fietsenstalling op Alkmaar is bovenaan een uitgang met een tourniquetdeur (tourniquet draaihek, metalen spijlen en één richting).

Deze spijlendeur maakt een hard en extreem piepend/schurend geluid bij gebruik. Het ding zou regelmatig gesmeerd moeten worden en dat gebeurt blijkbaar nooit.

Ik heb deze klacht via de klantenservice al 3x eerder ingediend, maar er gebeurt niets.

Inmiddels wordt een aantal decibel bereikt dat tot gehoorschade kan leiden. Mensen lopen er nu met hun oren afgedekt doorheen, of vermijden dit draaihek.

Kan dit (nogmaals) gemeld worden aan het beheer van het station en/of de betaalde fietsenstalling, zodat dit eens in de zoveel tijd (zo vaak als nodig) gewoon gesmeerd kan worden?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 18 March 2024, 20:36

Bekijk origineel

3 reacties

Hallo maxwellian13 en welkom bij de NS community,

 

Dat is wel heel erg naar zeg. Ik ga er gelijk een melding van maken. Ik kan niet zo achterhalen hoeveel van zulke deuren er zijn. Betreft dit 1 deur en zo nee welke deur is het precies?

Badge +3

Dat is wel heel erg naar zeg. Ik ga er gelijk een melding van maken. Ik kan niet zo achterhalen hoeveel van zulke deuren er zijn. Betreft dit 1 deur en zo nee welke deur is het precies?

Dat zal er eentje zijn (eenrichting van de stalling naar stationstraverse) Rechts boven dus, het oranje stippellijntje waar OV-fiets staat.

Eindhoven Zuidzijde heeft ook zo’n onhandig gevaarte, je kunt helemaal achter in de stalling naar buiten (zonder pas of zo) en dan met een wenteltrap naar boven en dan sta je in de stationshal. Met een rugzakje is het al een uitdaging 🤣

 

Ik heb het doorgezet. Bedankt voor het melden!

Reageer