beantwoord

bakfiets stallen Heerhugowaard


Reputatie 1

Heerhugowaard heeft een prachtig gedeelte achterin voor buitenmodel fietsen. Doordeweeks moet ik daar eerst 6 tot 8 fietsen aan de kant zetten die daar niet horen te staan. Sommige kunnen zelfs in een gewoon rek! Met de handhaafster daar over gesproken een keer, ze gaf me gelijk maar helaas te weinig tijd en te weinig mensen die hierop kunnen controleren. 

 

Nu komt de grap! Mijn fietsen heeft er van zondag ochtend tot dinsdag na middag gestaan. Keurig in het buitenmodel vak. Dat ik hem ophaalde zat er een kaartje aan met "bakfietsen mogen niet binnen!"

 

Waar kan ik hier over communiceren, want in al die tijd dat ik wel weer binnen mag stallen ben ik maar 1x een medewerker tegen gekomen!

 

En voor alle andere die hun fiets dus als sardientjes terug vinden in het buitenmodel vak. Ik doe dit uiterst voorzichtig. Wil niets stuk maken, maar wel mijn fiets veilig kunnen stallen 😇

icon

Beste antwoord door Trein-Dario 19 April 2023, 18:01

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +3

En volgens jou staan of als jij daar geen plek kon vinden liggen daar gewone fietsen op

 

Jeetje! Mode het is toch duidelijk te zien. 😖 Doe niet zo moeilijk. 

Ik zie geen fietsen staan. TS heeft het erover dat er steeds fietsen staan op bakfietsplaats. Daar wil ik een foto van zien.

Je hebt helemaal gelijk mode op de foto is geen fiets te zien! Op zaterdag en zondag en tijdens vakanties is er alle ruimte! En 's avonds na 19u ook. En waarschijnlijk voor 7u ook. 

Welk gedeelte van mijn verhaal snap je niet. Of waar ligt het probleem voor je? Enige wat ik vroeg was waar ik het kon communiceren. En dat loopt inmiddels dus waarom moet ik me nu nog gaan bewijzen aan jou? 

Jij hoeft he niet te bewijzen aan mij. Jij geeft aan dat jouw probleem is dat jij jouw bakfiets niet kan stallen, omdat er fietsen staan op de bakfietsplaats. Een foto van die situatie zou jouw probleem kunnen ondersteunen.

Reputatie 1

Aangezien ik 2 weken vakantie heb gehad nu pas een foto.  Duidelijk de plek voor bakfietsen, vol met andere fietsen. Waarvan zeker de helft in een gewoon rek kan 

 

Reputatie 7
Badge

Aangezien ik 2 weken vakantie heb gehad nu pas een foto.  Duidelijk de plek voor bakfietsen, vol met andere fietsen. Waarvan zeker de helft in een gewoon rek kan 

 

Hey @Mamabakfiets  goed dat je er een foto van hebt gemaakt. 👍 Heel goed. Ik geloofde je sowieso wel hoor. Maar nu heb je keihard bewijs. 

Ik hoop dat er een oplossing komt voor dit vervelende probleem. Maar jeetje zeg wat kunnen sommige mensen toch eigenlijk ook gewoon super acociaal zijn is het niet... 😖 Het staat er ook gewoon duidelijk dat het vak bestemt is voor bakfietsen. Het kan niet missen. De mensen die hun fiets daar gepakeerd hebben moeten het ook gezien hebben. En toch hebben ze hun fiets daar neergezet.

Maar goed.. hopelijk komt er een oplossing voor dit probleem. 

Reputatie 6

Ik zie inderdaad aantal fietsen die afwijken van standaard model (of zijn de kratjes tegenwoordig standaard?) :) Ik vraag me af of de mensen die ebikes wel kunnen stallen in de andere vakken. Op mijn werk passen veel nieuwere ebikes niet in rekken waar nog een rek bovenop zit omdat ze net te hoog zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Aangezien ik 2 weken vakantie heb gehad nu pas een foto.  Duidelijk de plek voor bakfietsen, vol met andere fietsen. Waarvan zeker de helft in een gewoon rek kan 

 

Dankjewel voor de foto. Soms worden alle afwijkende fietsen onder buitenmodel fietsen geschaard, maar ik heb het opgezocht en bij NS noemen ze onder buitenmodel fietsen expliciet bakfietsen en tandems. Alles wat er op jouw foto staat, zou dan daar niet te horen staan. Het lastige is dat NS ook zegt ‘alles wat niet in het rek past’ en bakfiets en tandem als voorbeeld noemen. Als ze uitgaan van alles wat niet in het rek past, dan mag alles daar wel blijven staan 😒.

 

Reputatie 7
Badge +3

Dankjewel voor de foto. Soms worden alle afwijkende fietsen onder buitenmodel fietsen geschaard, maar ik heb het opgezocht en bij NS noemen ze onder buitenmodel fietsen expliciet bakfietsen en tandems. Alles wat er op jouw foto staat, zou dan daar niet te horen staan. Het lastige is dat NS ook zegt ‘alles wat niet in het rek past’ en bakfiets en tandem als voorbeeld noemen. Als ze uitgaan van alles wat niet in het rek past, dan mag alles daar wel blijven staan 😒.

 

In een eerder geplaatste foto door TS was te zien dat in de stalling is aangeven dat er een vak is voor buitenmodelfietsen met daarbij een bakfiets afgebeeld en een vak voor kratfietsen en kinderzitjes met die types afgebeeld. Dan horen de fietsen met een krat dus in dat andere vak en niet in het vak voor buitenmodelfietsen.

Ik gooi die foto voor de duidelijk hier nog maar even.

 

Reputatie 7
Badge +3

Dankjewel voor de foto. Soms worden alle afwijkende fietsen onder buitenmodel fietsen geschaard, maar ik heb het opgezocht en bij NS noemen ze onder buitenmodel fietsen expliciet bakfietsen en tandems. Alles wat er op jouw foto staat, zou dan daar niet te horen staan. Het lastige is dat NS ook zegt ‘alles wat niet in het rek past’ en bakfiets en tandem als voorbeeld noemen. Als ze uitgaan van alles wat niet in het rek past, dan mag alles daar wel blijven staan 😒.

 

In een eerder geplaatste foto door TS was te zien dat in de stalling is aangeven dat er een vak is voor buitenmodelfietsen met daarbij een bakfiets afgebeeld en een vak voor kratfietsen en kinderzitjes met die types afgebeeld. Dan horen de fietsen met een krat dus in dat andere vak en niet in het vak voor buitenmodelfietsen.

Ik gooi die foto voor de duidelijk hier nog maar even.

 

Dat is het dubbele dus, want als je het begrip buitenmodel ruim neemt dan zou men de bakfietsplaats kunnen openstellen voor kratjesfietsen.

TS kan wijzen op deze foto om aan te geven dat al die fietsen fout staan.

Reputatie 7
Badge +3

Het verwarrende is dat het per stalling kan verschillen wat onder buitenmodel fietsen wordt verstaan. In Delft waar ik lange tijd een fiets gestald heb is alles wat groter is en niet in een normaal rek past buitenmodel, dus fietsen met krat of kinderzitje en ook bakfietsen en die moeten dus allemaal in dezelfde vakken gestald worden. Maar in Heerhugowaard wordt dus verschil gemaakt tussen fietsen met krat of kinderzitje en bakfietsen en dat wordt aangegeven op dat bord en met vakken met verschillende kleuren. Misschien is het zo dat er meer kratfietsen zijn dan er plaats is in het vak wat daar voor bestemd is en is er nog wel plaats in het vak voor bakfietsen omdat er daar minder van worden gestald, waardoor mensen de kratfietsen dan maar in het andere vak zetten. Maar dan hebben die verschillende vakken geen nut. 

Reputatie 7
Badge +3

Die kratfietsen zijn een ware plaag. Het zijn ruimtevreters in fietsenstallingen en de kinderen kunnen nauwelijks stabiel fietsen met zo'n krat voorop.

Reputatie 1

Het verwarrende is dat het per stalling kan verschillen wat onder buitenmodel fietsen wordt verstaan. In Delft waar ik lange tijd een fiets gestald heb is alles wat groter is en niet in een normaal rek past buitenmodel, dus fietsen met krat of kinderzitje en ook bakfietsen en die moeten dus allemaal in dezelfde vakken gestald worden. Maar in Heerhugowaard wordt dus verschil gemaakt tussen fietsen met krat of kinderzitje en bakfietsen en dat wordt aangegeven op dat bord en met vakken met verschillende kleuren. Misschien is het zo dat er meer kratfietsen zijn dan er plaats is in het vak wat daar voor bestemd is en is er nog wel plaats in het vak voor bakfietsen omdat er daar minder van worden gestald, waardoor mensen de kratfietsen dan maar in het andere vak zetten. Maar dan hebben die verschillende vakken geen nut. 

Het klopt dat het krattenvak snel vol is. Vaak ook met fietsen die in een gewoon rek kunnen. 

Ik snap de mensen met kratten dus, ik hen moeite met de mensen die hun fiets in het "normale" rek kunnen zetten maar de moeite niet voor willen doen.

 

Heb dit topic eigenlijk gestart omdat ik dus een kaartje aan mijn fiets had gekregen dat mijn fiets daar niet mocht staan. Ik blijf rondkijken naar een beheerder wanneer ik er ben, maar helaas niet meer tegen gekomen.

Reageer