Boa medewerker dreigt mij van de trap de duwen
Ik was hier niet van gediend en vond het ongepast. Ik zei vind je dat normaal dat is hardstikke gevaarlijk Dat vonden ze grappig waarna ik ze uitschold voor zwakzinnige.
Daarna hebben ze mij 15km achtervolgd en geprobeerd om klem te rijden met hun auto.
Ik heb telefonisch al een klacht ingediend. Maar wil graag nog wat meer gegevens weten over deze boa,s.
Hoe kan ik mijzelf beschermen tegen dit soort boa,s.? Het is toch helemaal niet de bedoeling dat een veiligheids medewerker een fetisj heeft voor het intimideren van mensen...
Ik heb gister mijn ov chipkaart weggegooid. U zult mij niet meer vinden in de trein.
Mijn vertrouwen is weg en jullie hebben mij bang gemaakt. Dit hebben jullie nog niet opgelost en ik vind het niet netjes dat zulke aggresieve medewerkers gemachtigd zijn om mij aan te vallen, te intimideren, uit te schelden en te bedreigen. Ik weet nog niet precies wat ren gepaste maatregel is om dezr medewerkers te straffen. Maar een ontslag zou op zijn plaats zijn.
Dit gebeurde allemaal om 00:20 op station alkmaar.
Graag deze medewerkers opsoren en aanpakken. Ik zal mijzelf ook beter beschermen in de toekomst tegen dit tuig wat zich verschuilt achter de ns .
Je zou ook specifiek een klacht tegen de boa in kunnen dienen onder de noemer boa-klacht, waar AbbeyRoad het al over heeft. In dat geval geldt er een afwijkende procedure waarbij NS ook moet rapporteren aan haar (boa-gerelateerde) toezichthouder. Het ministerie van V&J heeft er meer informatie over: https://www.justis.nl/producten/boa/boa-worden/toezicht-en-klachten/index.aspx
De boa-klacht dien je schriftelijk in. Het origineel richt je aan het postadres van NS, dat is te vinden op https://www.ns.nl/klantenservice/overig/klachtenafhandeling.html. Ik zou persoonlijk adviseren ook een kopie te richten aan:
NS Concernveiligheid, boa-zaken
Postbus 2025
3500HA Utrecht
De klacht is in principe vormvrij verder, maar ik zou duidelijk aangeven dat het een boa-klacht betreft met bijvoorbeeld een verwijzing naar de informatiepagina van Justis hierboven gelinkt.
Wanneer je het niet eens bent met de reactie van NS, zou je het een en ander aan de Inspectie Leefomgeving en Transport kunnen voorleggen: https://www.ilent.nl/onderwerpen/passagiersrechten/vraag-en-antwoord/wanneer-klacht-over-spoorwegonderneming-indienen-bij-ilt
Verder heeft onder andere de ombudsman het nodige geinventariseerd, onderzocht en geschreven over boa's en specifiek de klachtenregeling. Maar laten we er in eerste instantie van uitgaan dat NS de klacht correct oppakt.
https://www.ns.nl/klantenservice/overig/klachtenafhandeling.html
Tot welke 'soort' deze mensen gerekend moeten worden, laten we maar in het midden. Stel je voor dat we hun gevoel voor autonomie, bestaand uit een vulgaire variant van het existentialisme, aantasten,
De moderne solidariteit, verdedig elkaar in a-sociaal gedrag, dan kun je zelf ook je gang gaan met je misdragingen, daar ben ik inderdaad niet zo van geporteerd.
Ik vraag me soms af hoe ik meer dan vijftig jaar frequent in de trein heb kunnen reizen, en met ov-jaarkaarten indertijd soms meer dan 100.000 km per jaar, (vijf keer in de week Groningen-Den Haag v.v.), zonder een spoortje van agressie van welke conducteur dan ook.
Ergste voorval bij het dreigend overlijden van mijn chipkaart: ' U heeft toch geen problemen met inchecken?' Nou, u begrijpt dat ik zwaar beledigd was, ik diende natuurlijk meteen een klacht in en plaatste een bericht op het forum om dat 'soort' aan te pakken. IK ben tenslotte het centrum van het universum, doe wat ik wil, betaal natuurlijk niet want dat doet een ander ook niet. De moderne schandpaal is er niet voor niks tenslotte, je verzint er gewoon wat onzin bij en lang leve de elektronische Middeleeuwen. Er is vast wel een gelijkgestemde die me steunt. Samen voor ons eige!
Een geldig kaartje, respectvolle omgangsvormen en een wat minder kort lontje?
Het kan echt, en is zelfs lang de norm geweest. Het leeft een stuk prettiger en is beter voor iedereen.
Een geldig kaartje, respectvolle omgangsvormen en een wat minder kort lontje?
Het kan echt, en is zelfs lang de norm geweest. Het leeft een stuk prettiger en is beter voor iedereen.
Helemaal mee eens. Daarom zal ik dan toch het voorbeeld uitschrijven waar ik aan moest denken, toen ik dit las.
Den Haag CS. Chaos op het net vanwege een paar fikse bliksemsinslagen. Chaos - natuurlijk - op het station.
Een Française naast mij vraagt in haar beste Engels aan een NS-er: "How can I get to Woerden ?"
De NS-er verwijst haar kortaf - in het Nederlands - naar Leiden.
Ik: "Dat kan dus niet. Daar is de bliksem ingeslagen." (dat was net omgeroepen)
NS-er: "ALS JIJ HET DAN BETER WEET, LOS HET DAN ZELF OP ! OETLUL !"
Ik "Venez avec moi. Je suis en route pour Woerden aussi."
Quizvraag jongens... hoe zou het zijn afgelopen als ik de testosteronbom met NS-hesje in kwestie ook op zijn gebrek aan IQ had gewezen, net zoals Jongen24 dat heeft gedaan ?
Idem hier. Betalende klant wordt direct uitgekafferd. De conductrice reageerde niet agressief, ze begon agressief.
Overigens reageert Thom vrij consequent zowel in deze thread als in de geciteerde post door ff lekker op het moraalorgel te jengelen en de klant te beledigen. Waarom Thom dan toch geen problemen heeft gehad met gele NS-hesjes ? Omdat Thom - net zoals ik - slim genoeg is om zijn waffeltje te houden als het nodig is.
Terzijde: de directe lijn Den Haag C.S. - Woerden reed die dag gewoon. Geen last van de bliksem te Leiden.
Zelfs zonder vertraging. Blije Française... maar dat lag niet aan de NS.
Gelukkig trekt Loes hier op het forum het gemiddelde enigszins recht !
De dooddoener "We waren er niet bij" is misschien nog te rechtvaardigen, maar de OP wordt hier als een leugenaar en een asociaal afgeschilderd. Dat vind ik erover. Ik heb zelf iets te veel fratsen met spoorwegpersoneel meegemaakt - meestal als getuige - om het meteen als onwaar af te doen.
Of het V&S-personeel is geweest ? Geen idee.
Er loopt tegenwoordig in Europa van alles los rond in fluovestjes.
Wijs, dan heeft u geen problemen meer en zal niemand u meer vijftien kilometer achtervolgen. Het is voor iedereen beter. U beschermt zich op die wijze doeltreffend tegen die boze boa's die de genieten van de opgenomen beelden van hun bodycam. Die zijn vast terug te vinden.
Gelukkig leverde u een klacht in, en dan maar hopen dat die niet door een door u geïndiceerde 'zwakzinnige' wordt behandeld, dus zo eentje die er geen begrip voor heeft dat u de vermoorde onschuld bent. Alleen 'zwakzinnigen' zien tenslotte geen relatie tussen oorzaak en gevolg, dan wel actie en reactie.
Waarom heet ik eigenlijk Thomas?
Het kan wel wat minder allemaal, lijkt me zo. Over zwakzinnigen maak je geen grappen, imho. Hoe intelligent uw actie is, mag u zelf beoordelen.
....dat zulke aggresieve medewerkers gemachtigd zijn om mij aan te vallen, te intimideren, uit te schelden en te bedreigen. Ik weet nog niet precies wat ren gepaste maatregel is om dezr medewerkers te straffen. Maar een ontslag zou op zijn plaats zijn.
U kunt ook aangifte doen. U noemt strafbare feiten die niet meer in een klacht horen. Het doen van een valse aangifte is echter strafbaar en ons recht werkt anders dan op sommige fora gesuggereerd wordt.
Eerlijk gezegd hoop ik dat u aangifte doet. En, om in uw termen te spreken: Het is natuurlijk erg beledigend voor ons, omdat u klaarblijkelijk vooronderstelt dat wij hier zo 'zwakzinnig' zijn dat we uw onzin nog geloven ook.
Zelf heb ik nooit terug gereageerd met "Hou jij ff je kop, zwakzinnige !", hoewel dat wel gerechtvaardigd zou zijn geweest.
Jongen24 blijkbaar wel. Nu, ik ben niet verbaasd dat dat soort dan uiterst agressief reageert.
15 kilometer...really? Waarom zou beveiligingspersoneel je die hele afstand achternazitten? En mocht het al zo zijn dat ze je achterna zaten, dan zou ik na een paar honderd meter al 112 gebeld hebben.
Waarschijnlijk is het hele verhaal dus inderdaad "opgeleukt", voorzover je van die term kan spreken.
Ik had zelf niet zoveel trek in oordelen over het verhaal en de discussie die daaruit ontstaat. Dat laat ik aan anderen. Of mijn reactie juist is of niet laat ik ook graag in het midden. Het is wat ik zou adviseren te doen als je als bedoeling hebt om bij NS te klagen over haar werknemers. Waarheidsvinding kan wat mij betreft dan in het proces plaatsvinden, zoals Slide aangeeft zijn er o.a. bodycams aanwezig. Verder is aangifte natuurlijk altijd een optie, zoals Thom reeds aangaf.
De bal ligt wat mij betreft nu bij TS.
Overigens ben ik wel benieuwd op grond waarvan en welk “probleem” TS precies zou hebben bij liegen in de (boa) klacht. Ik wil liegen zeker niet aanmoedigen of goedpraten, maar ben wel benieuwd naar de basis om daar iets mee te doen vanuit het proces. Toelichting is welkom, eventueel in DM om dit topic niet verder te vervuilen 🙂
Maar je kunt altijd een officiële BOA klacht indienen, berust deze niet op waarheid, dan heb je wel een probleem !
Dit bericht is ook meer bedoeld om de NS ervan op de hoogte te stellen dat er medewerkers actief zijn in Alkmaar die zich misdragen.
Of u mij nou wel of niet gelooft.. maakt mij verder niet uit. Ik hoop dat de NS dat gaat uitzoeken.
Ik hoop dat de NS strenger zal toetsen op het gebied van persoonlijkheid. Zodat er geen medewerkers meer zijn die op de een of andere manier kicken op het intimideren/kleineren/bedreigen van andere mensen
Ik adviseer de NS een jaarlijkse controle op psyche en een bodycam.
Ik hoop dat uw De NS dit wel serieus neemt.
Het dreigement was voldoende om te weten dat zulke personen niet vertrouwd kunnen worden laat staan een functie betreden ter bescherming van het publiek.
En wat je nou zegt slaat echt helemaal nergens op.. je gaat toch niet zomaar een random persoon controleren op de eerlijkheid van zijn/haar fiets.
Dat is pure discriminatie..
Het zegt echt een hoop dat er zo mooi gesproken word over deze minimaal opgeleide testosteronbommen.
De waarheid is gewoon dat er een percentage werkzaam zijn die het doen voor de kick van mensen pesten.
Bedankt voor uw reactie.
Ik heb dat niet gezien maar dat stelt me wel erg gerust!
Dus als ik nu een officiele boa klacht indien zullen de beelden onderzocht worden 🙂
Het lijkt me niet dat de NS deze medewerkers nog in dienst kan nemen als alles op de beelden te zien en horen valt 🙂.
Dat zou een stapje dichterbij een mooiere wereld
Bedankt voor de reacties topic mag gesloten worden.
Fijn weekend
Er kloppen gewoonweg enkele zaken niet in je verhaal, dat is het meest opvallende.
Verder zou ik jou kant van het verhaal eens neerschrijven, want alleen met een fiets de trap aflopen zal het niet geweest zijn.....
Om het even af te sluiten..
je gaat toch niet zomaar een random persoon controleren op de eerlijkheid van zijn/haar fiets.
Dat is pure discriminatie..
Controleren mag (random, steekproef)... Wie/waar/waarom vindt dat discriminatie? Ja, jij op dat moment "waarom ik hier/nu/opvallend gedrag misschien?
En random is soms nogal subjectief inderdaad want ze mogen aan iedereen vragen "wat doe jij met die fiets?"
Ik heb ook wel eens (terwijl ik volkomen zwart aan het rijden was 1e klasse, dagkaart niet opgeladen) aan een conducteur gevraagd "Zeg, moet je niet controleren?"
Hij zei "ik pik ze er feilloos uit meneer". Hij stond op en één station verder stonden er 4 'bontkraagjes' (vul zelf maar de afkomst in, durf ik ook wel maar dat mogen we niet zeggen want dan gaat het ineens over discriminatie en zo) tegen de trein te spugen en te schoppen.
Die HC was in zijn eentje, en als hij ze het station uit had willen 'trappen' hadden ik (en veel medereizigers, klein applaus) hem gewoon met liefde geholpen. Dat komt dan in de media "reizigers trappen/zetten zwartrijders een treetje lager, en blokkeren de poortjes voor ze!"...(nee lieverds, die waren al dicht in Woerden.. dus hoe kom je dan een trein in?).
Gedraag je, voldoe aan verzoeken "blijf staan" en er iets niets aan de hand. Geloof me, je hoeft niet tegen 'dat tuig' in bescherming genomen te worden dus, want ze weten heel goed waar ze mee bezig zijn en doen gewoon hun werk.
Iemand 15 km achtervolgen en klem proberen te rijden heeft echt een reden.
Een van de zaken welke niet kloppen in het verhaal. Ik zie de V&S medewerkers nog niet achter
Aan de andere kant zat ik eens in een coupe in de buurt van een stelletje dat uit een eerdere vertraagde trein kwam. Zij vroegen aan de HC wat de reismogelijkheden waren, en de HC verwees hen naar de laatste trein waarvan ik wist dat deze alleen in het weekend reed. Toen ik dat ook zei, ging de HC dat ook dubbelchecken en werd ik ook vriendelijk bedankt voor mijn oplettendheid. Zo kan het dus ook!
15 kilometer...really? Waarom zou beveiligingspersoneel je die hele afstand achternazitten? En mocht het al zo zijn dat ze je achterna zaten, dan zou ik na een paar honderd meter al 112 gebeld hebben.
Waarschijnlijk is het hele verhaal dus inderdaad "opgeleukt", voorzover je van die term kan spreken.
Die 15 km is inderdaad Visserslatijn. Laat het tweede cijfertje maar vallen.
Enfin, dat verandert de kern van de zaak niet. Hadden gele hesjes ineens zin een betalende NS-klant lastig te vallen ?
Alleen dat al klinkt al te zot... totdat je zelf ervaring hebt met allerlei BOA's en ander volk.
Dus Henk heeft de juiste reactie reeds gegeven.
Thoms gratuite mening, dat de betalende NS-klant het zelf heeft uitgelokt (en ook een asociaal is) voegt daaraan niets toe en is waarschijnlijk niet waar. De keren, dat ik een NS-er zich heb zien misdragen, deed de klant niets fout.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.