beantwoord

fietskelder nijmegen onder water

  • 28 November 2023
  • 7 reacties
  • 296 Bekeken

Voor de zoveelste keer staat de fietskelder bij station Nijmegen onder water. Dit gebeurt na een flinke regenbui en speelt al jaren. Het rioolsysteem functioneert niet. Wanneer dit gebeurt duurt het minstens 3 dagen voor het verholpen wordt. Op de NS-site is nergens te vinden waar dit gemeld kan worden. Iemand een idee?

icon

Beste antwoord door Lorena NS 28 November 2023, 21:36

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hey psychokiller en welkom bij de NS Community! 

Je bent hier op de juiste plek om het te melden. Ik heb jouw bericht direct doorgezet naar de juiste afdeling. Hopelijk is het onderliggend probleem snel op te lossen!

Goedemorgen, vanochtend voor de zoveelste keer naar een andere plek moeten fietsen omdat de fietsenstalling onder water staat. Ik ga denk ik maar gewoon standaard ergens anders parkeren, maar zou denk ik wel fijn zijn als er daadwerkelijk wat aan gedaan zou worden. Ik zie hier dat het een maand geleden is gemeld, maar ben erg benieuwd of er ook wat met die melding is gedaan. Zouden jullie hier ook informatie over de gekozen oplossing kunnen plaatsen?

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb de melding opnieuw uitgezet met de vraag om een terugkoppeling! Hopelijk heb ik deze snel voor jullie.

Reputatie 6
Badge +2

Het heeft even geduurd, excuses daarvoor! Hierbij de terugkoppeling. Helaas gaat dit probleem niet snel opgelost worden. Er wordt aangegeven dat dit niet met het riool te maken heeft, maar met constructieproblemen van het dak van de stalling. Dat dak fungeert tevens als voorplein. Dit zal aangepakt worden tijdens de verbouwing van station Nijmegen

Hallo Lorena, zoals je merkt kom ik hier niet heel vaak, maar wilde je wel graag bedanken voor je duidelijke antwoord. Wel vervelend om te horen dat het nog even duurt voordat het probleem opgelost is.

Verder heb ik misschien de tip om hier informatie van te verspreiden rond de fietsenstalling, bijvoorbeeld door deze informatie zichtbaar in de fietsenstalling te hangen. Dit helpt voor de informatie voorziening.

 

In het kader van enige verwachtingsmanagement: “niet snel opgelost” betekent waarschijnlijk 2030 of later.

De planning van de verbouwing is namelijk als volgt: “Verkenningsfase loopt tot tweede helft 2024, het is nog niet bekend wanneer werkzaamheden buiten beginnen en gereed zijn.” Aangezien andere werkzaamheden die al in 2023 zijn gestart naar verwachting in 2027 worden afgerond, is mijn vermoeden dat dit dus niet voor 2030 opgelost zal zijn.

Dus voor de komende jaren geldt dat na elke flinke regenbui de fiets niet meer gestald kan worden of niet meer opgehaald kan worden. Ook ik zal hier de komende jaren dus maar rekening mee gaan houden.

Ook ik mocht pasgeleden weer door het water waden. De stelling dat het niet aan het riool ligt, is een beetje raar. Ook als het water weer is verdwenen blijft er water staan in de lijngoten die in de vloer van de stalling aanwezig zijn. Het lijkt er toch verdacht veel op daar iets verstopt zit. Werkelijk bizar dat dit nog een paar jaar zo blijft.

 

Reageer