beantwoord

Foto identiteitskaart?


Beste,

Vandaag heb ik op station Breda een boete gekregen voor roken op een plek waar dat niet mocht.
De boete heb ik gekregen van een persoon die geen zichtbare NS kleding of iets in die richting aan had.
Ze identificeerde zich wel met een ns identiteitskaart.

Om mij de boete te geven heeft ze foto's gemaakt van mijn identiteitskaart met de opmerking dat de boete later binnen komt. Deze foto's zijn via whatsapp naar iemand verstuurd. Ik heb niks op papier ontvangen. Pas later (stom natuurlijk) bedacht ik me dat ik dit niet toe had moeten staan.

Nu twijfel ik om aangifte te doen van mogelijke identiteitsfraude. Is deze werkwijze binnen de NS toevallig bekend? Met andere woorden komt dit vaker voor? Ik kan de boete afwachten maar als ik het zo lees kan dit zes weken duren. Mocht het inderdaad een poging tot identiteitsfraude zijn dan kan er in die tijd een hoop gebeuren.

Henk.
icon

Beste antwoord door Slidestops 1 May 2017, 19:34

Bekijk origineel

52 reacties

De noodzaak van de foto is in het geval van deze casus dat de app waarmee je het proces verbaal opmaakt die foto kan verwerken tot tekst en dus is het voor het opmaken van een proces verbaal
Lees net mijn eerdere bericht terug over het beboeten; ter verduidelijking de 2e alinea ging over reizigers en niet over collega's.

Reageer