beantwoord

locatiespeld op perronbord

  • 13 April 2024
  • 11 reacties
  • 250 Bekeken

Wat betekent de locatiespeld die getoond wordt op het perronbord?

icon

Beste antwoord door Vareo 13 April 2024, 17:53

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge

De locatie waarop dat bord hangt.

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Nico Witteman,

Die geeft aan waar je staat t.o.v. de positie van de trein.

Dus op verschillende borden zou die speld op verschillende plaatsen moeten staan? Volgens mij is dat niet zo, maar ik ga erop letten. 

Badge +3

Dus op verschillende borden zou die speld op verschillende plaatsen moeten staan? Volgens mij is dat niet zo, maar ik ga erop letten. 

Het zou wel zo moeten zijn, zie ook 

 

Reputatie 7
Badge +3

En zie ook 

 

Hoe dan ook is het niet de plek waar ik sta, maar de plek waar dit bord hangt ten opzichte van de trein. 

Reputatie 7
Badge +3

Als je onder het bord gaat staan geeft de speld precies aan waar je staat ten opzichte van de trein.

Ja het klopt inderdaad, heel handig dit. 

Reputatie 7
Badge +3

Zie ook https://nieuws.ns.nl/u-staat-hier-slim-instappen-door-locatiepin-op-perronbord/

Reputatie 7
Badge +3

Een ‘pin’ heet heel gewoon ‘speld’ in het Nederlands. Het betreft dus een locatiespeld.

Of gaan we nu ook op zoek naar een ‘pin’ in een hooiberg of luisteren of je een ‘pin’ kunt horen vallen?

Badge +3

Een ‘pin’ heet heel gewoon ‘speld’ in het Nederlands. Het betreft dus een locatiespeld.

Of gaan we nu ook op zoek naar een ‘pin’ in een hooiberg of luisteren of je een ‘pin’ kunt horen vallen?

Haha, dan zou het op (navigatie)kaarten en zo een ‘vastgespelde’ locatie (pinned location) moeten zijn?

Maar goed dat, is volgens Google Translate dan een ‘vastgezette locatie’.

Whatever… (vertaald: wat dan ook) 😅

Reageer