Minder banken op Leiden perron 5 B


Al sinds een tijd zijn er een groot aantal banken weggehaald op perron 5B in Leiden

Als je wat langer moet wachten is dat niet prettig.

De meeste banken die wel beschikbaar zijn, zijn bijna altijd nat omdat ze open en bloot staan, terwijl er in de abri's geen banken zijn.

Komen er nog banken voor terug?

Plaats deze in een abri, kunnen we droog wachten

 


12 reacties

Goedemiddag Bob.

Hoewel ik mij in je sentiment kan vinden, zullen er geen banken (terug)geplaatst worden. Het staat in ieder geval niet op de planning voor de korte termijn. Excuses voor het ongemak.

Dat had ik al begrepen, maar waarom??

Op A zijn er geen banken verwijderd, en spoor 8,9 kan je overal zitten.

 

Reputatie 5

@Bob 

Er zijn zeker banken in de open abri, onder de perronkap op spoor 4A/5A, ongeveer 50 meter voorbij de Kiosk, zo heb ik mij laten vertellen.

Hebben ze ook verteld hoe lang spoor 4/5 is?

Als je op een bank op 4/5 a gaat zitten en je moet op B instappen ga je de trein niet halen, al helemaal niet als je moeite met lopen hebt.

 

Reputatie 5

@Bob

Er zijn zeker banken in de open abri, onder de perronkap op spoor 4A/5A, ongeveer 50 meter voorbij de Kiosk, zo heb ik mij laten vertellen.

Sorry schrijffoutje, 4B/5B op de A-zijde is trouwens ook geen kiosk.....

Ze hebben niet alle banken op B weggehaald, in de buurt van de trappen zijn ze nog wel.

Maar de NS wil graag dat we verspreid instappen, en niet zoals zo vaak alleen voorin.

Daarom ga ik meer naar achteren wachten waar je dus niet meer kan zitten.

Het is natuurlijk geen drama, maar nogmaals, waarom banken weghalen?

Reputatie 5

Het is beleid om op de grotere stations minder banken te hebben, om bepaalde "types" wat te weren.

Maar te Leiden is het wel wat ongelijk verdeeld inderdaad tussen de perrons.

Op kleinere stations zijn vaak in verhouding ruim meer banken, te Tiel is slechts één perron, met maar liefst 14 banken......

Op kleinere stations zijn vaak in verhouding ruim meer banken, te Tiel is slechts één perron, met maar liefst 14 banken......

De vermindering gebeurt meestal als het meubilair op de perrons wordt aangepast en vernieuwd. Kortom geleidelijk per station.

Reputatie 5

De vermindering gebeurt meestal als het meubilair op de perrons wordt aangepast en vernieuwd. Kortom geleidelijk per station.

Maar dat is geen regel, op bijvoorbeeld Den Haag Centraal zijn er na de perron upgrade juist mee zitlocaties bij gekomen, waarvan een flink aantal extra nog kort geleden binnen de poortjes, dus voor de betalende reiziger.

Op kleinere stations zijn vaak in verhouding ruim meer banken, te Tiel is slechts één perron, met maar liefst 14 banken......

De vermindering gebeurt meestal als het meubilair op de perrons wordt aangepast en vernieuwd. Kortom geleidelijk per station.

Alleen vernieuwen ze niks, ze halen alleen een hoop weg zonder iets nieuws terug te brengen.

Het is er niet te smal, en er stoppen elk kwartier treinen (om die redenen uit te sluiten.)

Ontmoedigen om nog met de trein te reizen is het ook niet, want op de andere perrons laten ze de banken met rust.

Kortom waarom??

@Bob

Het waarom is duidelijk: minder banken betekent minder overlast. Mijns inziens een goed idee dus.

Reputatie 7

Minder banken betekent ook minder kosten. Ook dat zal vast meetellen. 

Het weghalen van banken om minder overlast te hebben is natuurlijk totaal de omgekeerde wereld.

Op Amsterdam CS gaan "overlastgevers" / daklozen e.d. nu echter gewoon tegen winkels zitten /slapen of tegen een pilaar op de grond zitten, zoals ik laatst weer zag. Vooral richting IJzijde bij busplatform.

Reageer