stop de diefstal open de poortjes op Sloterdijk



Toon eerste bericht

319 reacties

Reputatie 5
Hmm,Ik mag niet aanzetten tot een misdaad,maar NS mag niet stelen: Misschien moeten we eens met zijn allen tailgaten.(Let op:alleen in deze gevallen!)
Badge +3
Ja dat was ik.
Small world... 😅
Ja dat was ik.
Reputatie 7
Badge +3
Dat is dezelfde persoon die zijn hele DM bericht op FOK heeft gezet.

2 a 3 dagen is dan nog snel. Het duurde 3 weken voor ik via Uitcheck gemist een foutje in een Arriva bus met mijn Flex kaart kon corrigeren.
Badge +3
Boze tongen zeggen inderdaad dat het allemaal (ook uitcheckgemist e.d.) opzettelijk zo lang duurt...

Zodat mensen het vergeten en de vervoerders (en TLS, maar wat hebben die ermee te maken afgezien van de soms wat trage uitcheckgemist service?) hun zakken kunnen vullen.

Maar goed, onderstaande dan maar voor het archief. Volgens Bas P. is het té (beyond) simpel dus. Dit is overigens géén DM gesprek, want die plaats ik niet zomaar natuurlijk.


Bron: https://twitter.com/bpenris/status/1172868390320529409

We keuvelen ondertussen lekker verder op deze mooie ZONdag, dwalend in verbazing en denkend in mogelijke oplossingen... 😅
Reputatie 7
Badge +3
Altijd handig "dat terugvragen". Het grootste deel van de reizigers vind het teveel moeite voor weinig !
En dat terug vragen kan ook niet direct aangezien het 2 a 3 dagen duurt voor het corrigeerbaar is. Dus je merkt dat je extra betaalt, neemt contact op met de klantenservice en dan krijg je te horen dat het nog niet gecorrigeerd kan worden en dat je na 2 of 3 dagen nog maar eens contact op moet nemen.

Aldus iemand die zijn Twitter DM gesprek op het FOK forum heeft geplaatst.

Ik begrijp zo wel hoe het komt dat de klantenservice het druk heeft.
Het verhaal over Sloterdijk op https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/overstapadvies.html klopt ook nog steeds niet volgens mij.

Er staat 'via de stationshal' en daar kom je toch alleen maar... jawel, via de poortjes die je juist wilt ontwijken! 😥


Je hebt helemaal gelijk, beetje treurig na al die tijd.

Dit topic heeft overigens wel de Wikipedia gehaald:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Amsterdam_Sloterdijk
Reputatie 7
Badge
De meeste reizigers via Hilversum zullen inderdaad gewoon overstappers zijn, en geen zwartrijders. Maar extra controle natuurlijk altijd welkom!

De overstappers niet maar diegene welke de reis beginnen kunnen dus wel evt "vergeten" in te checken.
Ach, en van zo'n mega snelle serviceronde wordt niemand zenuwachtig meer anno 2019.
Badge +3
Het verhaal over Sloterdijk op https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/overstapadvies.html klopt ook nog steeds niet volgens mij.

Er staat 'via de stationshal' en daar kom je toch alleen maar... jawel, via de poortjes die je juist wilt ontwijken?! 😥

Reputatie 7
Wie weet het nog? Was bij de introductie van de OV-Chipkaart ons niet beloofd dat reizen makkelijker en ook niet duurder zou worden? Het tegendeel is waar... de OV-Chipkaart: OV-Stropkaart.
Badge +3
De meeste reizigers via Hilversum zullen inderdaad gewoon overstappers zijn, en geen zwartrijders. Maar extra controle natuurlijk altijd welkom!
Reputatie 7
Badge +3
Ik snap ook niet waarom NS hier voor kiest. Dat zijn toch honderden extra claims bij de klanteNService, die al zwaar onderbezet is. Zet dan inderdaad die poortjes op Hilversum open. En als je bang bent voor zwartrijders, controleren! Elke keer tussen Utrecht en Hilversum even een keer de trein door. Al denk ik dat de kosten van een paar zwartrijders niet opwegen tegen de (personeels)kosten om al die claims te behandelen.
Hoe dan ook, de reiziger staat hier duidelijk weer niet op 1. Of 2. Of 3.
Reputatie 7
Badge
Altijd handig "dat terugvragen". Het grootste deel van de reizigers vind het teveel moeite voor weinig !
Reputatie 7
Badge +3
Ik zie trouwens dat de informatie wel in de planner staat. Valt me weer mee 🙂
De link "Meer info" verwijst naar deze pagina.


Reputatie 7
Badge +3
Pff, dat is wel weer echt slecht geregeld dan. Ook totaal geen informatie daarover op de werkzaamheden-pagina. Je moet reizigers natuurlijk niet te wijs maken.
Gelukkig zal het ongetwijfeld uitgebreid geëvalueerd gaan worden ...
Badge +3
Het speelt nu (werkzaamheden Uto - Brn) waarbij spoor 1 in Hilversum weer gebruikt wordt (IC 28600 naar Utrecht). En 'omlooproutes' zoals op Sloterdijk zijn er niet.

Op Twitter alweer de nodige mensen verontwaardigd. Poortjes op Hillywood een weekendje open is toch niet zo'n probleem?
Is dit al opgelost inmiddels? Als de reisplanner een ander tarief noemt dan wat je daadwerkelijk betaalt, zonder dat expliciet duidelijk te maken is er sprake van een ONEERLIJKE HANDELSPRAKTIJK en is wettelijk verboden in het consumentenrecht. Dus de NS overtreedt dan de wet als dit nog zo is (ongeacht of je het kan terugvragen).

Ik raad iedereen aan die hier last van heeft een klacht in te dienen bij de ACM die toeziet op de naleving van de wet oneerlijke handelspraktijken. Zij zijn ook bevoegd de NS een boete op te leggen als ze deze oneerlijke handelspraktijken blijven voortzetten.

Misschien kan een moderator dit ook even doorzetten naar de juridische / legal afdeling van de NS? Die kijken weer met een andere blik tegen de problematiek aan dan stationsbeheerders of een stuurgroep. Dus het lijkt me handig als een moderator dit even doorzet naar de legal afdeling en vraagt om een terugkoppeling n.a.v. deze vragen. Of even hier het e-mailadres van die afdeling te posten zodat we ze zelf kunnen benaderen.
Dat is toch echt iets wat via onze Klantenservice moet gaan. Naast telefonisch contact kun je ons echter ook bereiken via Facebook, Twitter of kun je een Chatgesprek starten (link rechtsboven).
Reputatie 1
Het is vast al eerder gezegd maar graag nog een keer: waar ik de te veel betaalde kosten vanwege de poortjes op Sloterdijk declareren? Zojuist weer een half uur met de NS klantenservice gebeld maar tot twee keer toe begrepen de gebrekkig Nederlands sprekende dames niet waar ik het over had 😞
Ja maar deze niet, binnen 1 week komt er een "oplossing" en vervolgens een slotje.

Het lijkt me ook onwenselijk, dan kan je het forum wel sluiten.
Vergeet de kosten van de manager niet?

En nee, er zullen topics blijven bestaan waar geen slotje op komt. Lijkt me ook onwenselijk. Wist je dat ik het forum ooit weleens heb willen aankaarten? .... ?
naar de bron
Sorry, zie nu pas de reactie in dit topic. Kan de originele verklaring zo snel niet vinden, ben mobiel momenteel en TLS heeft een lading zoekresultaten gemaakt met "de feiten" en daarna een slappe FAQ. Zie o.a. dit artikel:

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1578068/translink-gebruikt-ovchipkaart-als-melkkoe.html

FOUTE CONCLUSIES
Translink zegt het geld geen winst is, maar een terugbetaling van investeringen. "De OV-bedrijven hebben de eerste jaren van het bestaan van Translink vele miljoenen in Translink geïnvesteerd voor de ontwikkeling van de OV-chipkaart en de backoffice (dienstverlening en systemen)", zegt de organisatie.

"Daarmee heeft Translink in de eerste tien jaar van haar bestaan (2001 t/m 2010) aanloopverliezen gekend. De positieve resultaten van Translink worden gebruikt om de aanloopverliezen te compenseren", aldus Translink in een verklaring.

In het perscommuniqué staat ook dat Translink heeft geen winstoogmerk heeft. De organisatie zegt dat een onafhankelijke partij gaat bekijken of het geld goed is besteed.


Enkel rekenen met de feitelijke productiekosten is natuurljk wat kort door de bocht, er zitten meer kosten aan een OV-chipkaart en de bijbehorende infra. De vraag is of je de andere operationele kosten ook moet doorbelasten in de prijs van een OV-chipkaart. Daar valt een hoop tegen te zeggen, maar ook het een en ander voor. Gaat misschien een "beetje" buiten de scope van dit topic, al ben ik bang dat er binnenkort een slotje gaat volgen.
Badge +3
Het gaat momenteel dan ook niet om de feitelijke kostprijs, Translink geeft expliciet aan dat de kosten momenteel zo hoog zijn om aanloopverliezen uit het verleden te dekken.
Benieuwd.. naar de bron en of dat misschien al lang gelukt is :?

En dus, wanneer dan een ov-chipkaartje van nog geen euro (inclusief alles er op) een stuk goedkoper gaat worden.
Waarschijnlijk worden dit soort vraagtekens helemaal niet meer geplaatst omdat er inmiddels zo veel kosten zijn gemaakt dat op de schreden terugkeren niet meer gaat.
Dat is wel mijn ervaring in ieder geval. Het geld klotst tegen de muren en kritische mensen zijn al lang gestopt met vragen stellen. Zelfs de vele beveiligingsproblemen worden gewoon niet opgelost.
Reputatie 7
Badge +3
Ik las dat volgens Translink 14% van de kosten in het OV opgaat aan ticketing en dat daarvan 15% kosten zijn voor Translink.

Wanneer inderdaad 14% van de kosten van het OV opgaat aan ticketing dan lijkt me dat onwaarschijnlijk inefficiënt. Ik heb geen idee wat allemaal wordt toegeschreven aan de kosten. Gaat het bijvoorbeeld om investeringen in de paaltjes en poortjes en het hele achterliggende circus om het draaiende te houden? Dus inclusief energiekosten e.d.? Ik heb nog nergens een eerlijke vergelijking kunnen vinden waarin al dit soort kosten op een rijtje worden gezet. Waarschijnlijk worden dit soort vraagtekens helemaal niet meer geplaatst omdat er inmiddels zo veel kosten zijn gemaakt dat op de schreden terugkeren niet meer gaat.

Reageer