beantwoord

wanneer wordt de lift gerepareerd op station Almere Poort?

  • 17 December 2021
  • 40 reacties
  • 922 Bekeken

Wanneer wordt de lift eens gerepareerd op station Almere Poort?! lift perron richting Almere Centrum doet het al maaaanden niet meer! zeker langer dan een half jaar! moet nu steeds maar hopen dat er iemand is die ook uitstapt op dat station en me wil helpen om de buggy met minn kleinzoon naar beneden te tillen! vind het echt niet normaal dat dit probleem al maanden speelt en er niks aan wordt gedaan! 

icon

Beste antwoord door Tamzin 17 December 2021, 10:45

Bekijk origineel

40 reacties

Dit zal waarschijnlijk te maken hebben met het niet voor handen zijn van het onderdeel welke defect is.  Op dit moment is het wereldwijd een groot probleem om bepaalde onderdelen te krijgen wat veroorzaakt is door Corona en inmiddels ook energie schaarste in China waardoor fabrieken niet de hele week productie kunnen draaien omdat er dagen zijn dat ze dat niet mogen van de Chinese overheid.

Deze lift is niet de enige die niet werkt in NL.

Er is in dit gaval iets heel anders aan de hand dan een tekort aan onderdelen. Het probleem is grondwater en omdat zowel ProRail als de gemeente daar over gaan leert de ervaring dat het nog wel even kan gaan duren. 

https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/262645/ook-lift-station-almere-poort-langdurig-buiten-gebruik

Lift Almere Poort is weer buitengebruik! Zouden jullie aub kunnen aangeven hoelang het zal duren voordat het gerepareerd wordt?

Ik ga het meteen aankaarten. Hoe lang dit duurt weet ik helaas niet. Er moet eerst naar worden gekeken, wat betreft de storing of het defect. 

Is het bij spoor 1 of 2? En wat zie/merk je precies?

Ik ga het meteen aankaarten. Hoe lang dit duurt weet ik helaas niet. Er moet eerst naar worden gekeken, wat betreft de storing of het defect. 

Is het bij spoor 1 of 2? En wat zie/merk je precies?

Dank je wel Laura! Het is bij spoor 2, ik weet dat er altijd al problemen zijn geweest met die lift maar het was op gegeven moment wel gerepreerd maar het is nu weer buitenwerking, voor mensen die afhankelijk zijn van de lift moet toch echt een oplossing komen! 

Ik heb het defect doorgegeven. Reizigers die afhankelijk zijn van een lift kunnen bij defect contact op nemen met reisassistentie om te zoeken naar een oplossing. Langdurige defecten worden tegenwoordig gemeld op onze stationsinformatie pagina of in de NS App.

Zouden jullie aub willen doorgeven dat de lift op Almere Poort bij perron 2 weer een storing heeft? De deuren gaan niet dicht. Dank. 

Ik ga er werk van maken, dankjewel Sabanoo.

Ik ga er werk van maken, dankjewel Sabanoo.

Beste Aurora, het is inmiddels 14 dagen geleden dat ik een melding heb gemaakt maar de lift is nog steeds buiten werking. Zou je aub kunnen aangeven hoelang dit nog duurt? Dank. 

Dat houdt in dat het probleem niet even te verhelpen is maar dat er waarschijnlijk geen onderdelen zijn voor de reparatie van deze lift.  Onderdelen zijn momenteel een groot probleem op meerdere gebieden en daardoor duurt het langer voor reparaties uitgevoerd kunnen worden.

Dat zou inderdaad ook mijn ingeving zijn als de lift zo lang buiten gebruik is, maar op de stationsinformatiepagina van Almere Poort staat niet vermeld dat er sprake is van een defecte lift, wat wel het geval zou moeten zijn bij een langdurig defect.

Ik heb er in ieder geval even achteraan gebeld en er is dus wel sprake van een langdurig defect. Waarom dit dan niet als zodanig op de stationsinformatiepagina wordt vermeld durf ik niet te zeggen, maar heb verzocht om dat alsnog aan te passen. Helaas is er vooralsnog geen prognose wanneer hij weer in gebruik genomen kan worden. Indien de defecte lift hier jouw reis belemmert, Sabanoo, zou ik willen adviseren om contact op te nemen met Reisassistentie.

Dat zou inderdaad ook mijn ingeving zijn als de lift zo lang buiten gebruik is, maar op de stationsinformatiepagina van Almere Poort staat niet vermeld dat er sprake is van een defecte lift, wat wel het geval zou moeten zijn bij een langdurig defect.

Ik heb er in ieder geval even achteraan gebeld en er is dus wel sprake van een langdurig defect. Waarom dit dan niet als zodanig op de stationsinformatiepagina wordt vermeld durf ik niet te zeggen, maar heb verzocht om dat alsnog aan te passen. Helaas is er vooralsnog geen prognose wanneer hij weer in gebruik genomen kan worden. Indien de defecte lift hier jouw reis belemmert, Sabanoo, zou ik willen adviseren om contact op te nemen met Reisassistentie.

Dank julli wel voor het antwoord, kloptdat de lift best lang buiten werking was maar opgegeven moment was er wel een oplossing voor bedacht en het werkte prima, het is sinds kort dat het weer defect is! Ik neem aan dat je reisassistentie niet kan inschakelen voor kinderwagen of ouderen die slecht ter been zijn en geen trappen kunnen nemen. 

Daar durf ik geen exact antwoord op te geven. Ik heb zelf helaas niet precies bekend wat reisassistentie allemaal kan betekenen. Het algemene advies in het geval van een langdurig defecte lift die een reis belemmert is om met reisassistentie te overleggen wat er mogelijk is.

Dat zou inderdaad ook mijn ingeving zijn als de lift zo lang buiten gebruik is, maar op de stationsinformatiepagina van Almere Poort staat niet vermeld dat er sprake is van een defecte lift, wat wel het geval zou moeten zijn bij een langdurig defect.

Ik heb er in ieder geval even achteraan gebeld en er is dus wel sprake van een langdurig defect. Waarom dit dan niet als zodanig op de stationsinformatiepagina wordt vermeld durf ik niet te zeggen, maar heb verzocht om dat alsnog aan te passen. Helaas is er vooralsnog geen prognose wanneer hij weer in gebruik genomen kan worden. Indien de defecte lift hier jouw reis belemmert, Sabanoo, zou ik willen adviseren om contact op te nemen met Reisassistentie.

Dank julli wel voor het antwoord, kloptdat de lift best lang buiten werking was maar opgegeven moment was er wel een oplossing voor bedacht en het werkte prima, het is sinds kort dat het weer defect is! Ik neem aan dat je reisassistentie niet kan inschakelen voor kinderwagen of ouderen die slecht ter been zijn en geen trappen kunnen nemen. 

Staat mij bij dat er wel een oplossing geboden werd bij defecte liften, dit door een taxi te laten rijden naar het dichtsbijzijnde station waar de lift wel werkt.  Maar of dat nog steeds zo is zou je na moeten vragen bij de reisassistentie.

Beste NS, 

Ik zie dat het inmiddels alweer vier maanden geleden is dat er voor het laatst contact was over deze lift. Kunnen jullie nu misscchien wel een prognose geven over wanneer de lift mogelijk weer te gebruiken is? Of is er in de tussentijd misschien gekeken naar een andere (tijdelijke) oplossing? 
Het is niet alleen beperkend voor kinderwagens, maar ook voor ouderen, mindervaliden en rolstoelgebruikers zoals ikzelf. Al die mensen kunnen nu geen gebruik maken van de trein, wat soms behoorlijk onhandig is en veel extra reistijd en moeilijkheden oplevert. Niet iedereen is fysiek in staat om die extra moeite te kunnen doen, of heeft mogelijkheden tot ander vervoer. En de reisassistentie… Daar kan men helaas niet altijd van op aan. 
Ik begrijp dat het een ingewikkeld probleem is, met het grondwater. Maar ik wilde graag nog eens aangeven dat het jullie aandacht verdient en dat het verder gaat dan alleen “een lift die het niet doet.” Jullie verkopen immers niet simpelweg treinreizen. Jullie verkopen vrijheid, mogelijkheden, verbondenheid, toegankelijkheid, gemak. Willen jullie dat alsjeblieft ook beschikbaar stellen aan de mensen die niet binnen het standaard kader vallen? :)

 

Hoi Koekjevooronderweg, welkom op onze NS Community!

Heel begrijpelijk dat je dit even aankaart. Als je van een lift afhankelijk bent is het fijn als ze het doen. Ik heb direct even navraag gedaan voor je en ik vernam dat deze lift op 10 februari bijvoorbeeld wel gewoon in bedrijf was. Er is inderdaad iets met het grondwater/een put en er is afgelopen dinsdag nog een opdracht ingezet voor o.a. het wegpompen hiervan. Het kan zo zijn dat het nu nog niet is gebeurd, omdat het een combi-afspraak is die wellicht nog even met elkaar afgestemd moet worden. Er wordt in ieder geval aan gewerkt, en mijn excuus voor dit ongemak!

Mag ik vragen waarom je niet op de reisassistentie kan terugvallen? Wat is hier gaande?

Hoi Laura,

Hartelijk bedankt voor je antwoord en de moeite om het na te vragen! Ik moet wel zeggen dat het mij zeer zou verbazen als de lift het in februari nog gedaan zou hebben, want er hangt al maanden een dikke gele slang door de schacht die niet van plaats veranderd is. Maar ik ben erg blij te horen dat er aan gewerkt wordt en ik hoop snel weer zonder problemen van de lift en de trein gebruik te kunnen maken! :)

Ik heb geen gebruik kunnen maken van de reisassistentie omdat ik in verband met mijn ziekte niet ver van tevoren in kan plannen wanneer ik weg kan gaan, en hoe lang. 

Nogmaals hartelijk bedankt voor je moeite! 

ik reis nu zo'n 3 maanden met de trein en aangezien ik in een rolstoel zit ben ik afhankelijk van de lift helaas en tot grote frustratie zijn beide liften regelmatig stuk vandaag 14-09-2023 deden ze het beide niet dus kon ik niet zelfstandig van het perron komen ik hoop dat ze het een keer goed gaan repareren.

want dit begint echt vervelend te worden.

Ik moet namelijk 4x in de week naar Utrecht met de trein

Hallo Mark1983 en welkom bij de NS Community,

 

Wat spijtig dat je zo vaak merkt dat beide liften stuk zijn. Je mag ervan uitgaan dat als ze gerepareerd worden dat dat ook goed gebeurt. Helaas gaan de liften vaak weer kapot door vandalisme waarna het soms weer lang duurt voordat deze gerepareerd kunnen worden. Hopelijk worden de liften snel weer gemaakt en blijven ze nu een keer lang goed functioneren.

Beste,

De liften van zowel peron 1 als 2 hangen nu al 3 maanden vast. Ik ben afhankelijk van de lift en heb het nummer op de lift meermaals gebeld. Ze zeggen dat ze het doorgeven en hangen dan direct op. Ik zit nu vast, thuis, al 3 maanden. Willen jullie hier aub spoed van maken en desnoods een helling plaatsen zodat mensen op en met wielen naar boven kunnen rollen? De lift is namelijk wel erg vaak defect zoals hierboven te lezen. Op deze manier kunnen mensen alsnog naar boven en beneden komen. Een helling kan nooit defect zijn…..!

 

Welkom op onze NS Community, JasmijnXanthe. Niet fijn om te lezen dat je hierdoor zo lang thuis zit. Heb je al gedacht aan reisassistentie? De feedback over de liften geef ik door. Op perron 1 is er in ieder geval een storing momenteel.

Kunnen de liften bij Almere Poort asjeblieft gemaakt worden? Of in elk geval een datum geven wanneer dit gaat gebeuren.

Vandaag noodgedwongen de rolstoel van de trap moeten tillen. (Gelukkig kan ik kleine stukjes lopen), maar dit is allesbehalve toegankelijk.

 

 

Reputatie 6
Badge +2

Hey danielleamels,

Dat heb ik even voor je nagevraagd, maar hiervoor is helaas geen datum. De lift bij spoor 2 heeft waterschade, daar is nog geen oplostijd voor omdat het waterprobleem eerst verholpen moet worden. Daar kan een behoorlijk lange tijd nog overheen gaan helaas. De lift van spoor 1 zal zeker wel eerder gemaakt worden, maar daar is ook helaas nog geen datum voor bekend. Er wordt in ieder geval gewerkt aan beide liften, dus ik hoop dat die van spoor 1 in ieder geval snel weer in werking is!

Hallo, de lift van perron 2 in Almere Poort is nog steeds buiten gebruik. Zouden jullie hier aub een melding van willen maken, want wij zijn dagelijks kinderwagens naar boven aan het tillen en het perron is niet toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Dank!

Mijn excuses voor het ongemak M_Msh !

De melding over de lift is bij ons bekend. Ik heb er nogmaals een melding van gemaakt. Hopelijk wordt er snel naar gekeken.

Reageer