Goedemiddag,
Ik moest mijn OV-chipkaart vervangen aangezien deze verlopen was. Normaal gesproken zou ik een nieuwe kaart automatisch moeten krijgen met een NS Flex abonnement maar ik heb niets ontvangen. Ik heb via OV-chipkaart aangevinkt: OV pas (bijna) verlopen en alle gegevens ingevuld. Ik heb hiervoor 7,50 euro betaald. Ik heb inderdaad een nieuwe kaart ontvangen. Afgelopen vrijdag 3/3/2023 bleek bij het inchecken dat ik niet kon reizen op mijn nieuwe pas. Op Utrecht-Centraal vertelde een medewerkster van NS dat ik een vervangende kaart had moeten aanvragen. Ik had kennelijk een nieuwe besteld. Vandaag heb ik via de site bij OV-chipkaart het oude nummer geblokkeerd en met een koppelcode de nieuwe kaart geactiveerd. Ik werd bij telefonisch contact met OV-chipkaart verwezen naar de NS voor het regelen van het Flex abonnement (wat ik al had...)
Bij de NS hoorde ik dat ik de 7,50 euro retour krijg op mijn rekening. Dat is prettig. Maar kennelijk is het (niet alleen voor mij) erg lastig en vooral zeer onduidelijk wat je wel/niet moet doen indien je OV kaart (bijna) verlopen is. Ik dacht het goed gelezen te hebben en op de juiste manier aangevraagd te hebben maar uiteindelijk is het een heel gedoe om weer te kunnen reizen.
Verder had ik een aanbieding via de mail ontvangen van NS dat ik 3 maanden kon reizen met een korting voor 2,20 euro per maand ipv 5,60 euro bij een NS Dal abonnement. Deze actie is gisteren verlopen dus ik ben deze korting voor de komende maanden kwijt! Erg vervelend! Ik hoop dat jullie hier iets aan zullen veranderen en vooral verbeteren!
Yvonne de Hoog
Beste antwoord door Stijn NS
Bekijk origineel