beantwoord

Gedoe met nieuwe OV-chipkaart / NS Flex (dal) abonnement

  • 6 March 2023
  • 6 reacties
  • 402 Bekeken

Goedemiddag,
Ik moest mijn OV-chipkaart vervangen aangezien deze verlopen was. Normaal gesproken zou ik een nieuwe kaart automatisch moeten krijgen met een NS Flex abonnement maar ik heb niets ontvangen. Ik heb via OV-chipkaart aangevinkt: OV pas (bijna) verlopen en alle gegevens ingevuld. Ik heb hiervoor 7,50 euro betaald. Ik heb inderdaad een nieuwe kaart ontvangen.  Afgelopen vrijdag 3/3/2023 bleek bij het inchecken dat ik niet kon reizen op mijn nieuwe pas. Op Utrecht-Centraal vertelde een medewerkster van NS dat ik een vervangende kaart had moeten aanvragen. Ik had kennelijk een nieuwe besteld. Vandaag heb ik via de site bij OV-chipkaart het oude nummer geblokkeerd en met een koppelcode de nieuwe kaart geactiveerd.  Ik werd bij telefonisch contact met OV-chipkaart verwezen naar de NS voor het regelen van het Flex abonnement (wat ik al had...)
Bij de NS hoorde ik dat ik de 7,50 euro retour krijg op mijn rekening. Dat is prettig. Maar kennelijk is het (niet alleen voor mij) erg lastig en vooral zeer onduidelijk wat je wel/niet moet doen indien je OV kaart (bijna) verlopen is. Ik dacht het goed gelezen te hebben en op de juiste manier aangevraagd te hebben maar uiteindelijk is het een heel gedoe om weer te kunnen reizen.
Verder had ik een  aanbieding via de mail ontvangen van NS dat ik 3 maanden kon reizen met een korting voor 2,20 euro per maand ipv 5,60 euro bij een NS Dal abonnement. Deze actie is gisteren verlopen dus ik ben deze korting voor de komende maanden kwijt! Erg vervelend! Ik hoop dat jullie hier iets aan zullen veranderen en vooral verbeteren!

Yvonne de Hoog

icon

Beste antwoord door Stijn NS 6 March 2023, 14:52

Bekijk origineel

6 reacties

Goedemiddag Yvonne de Hoog en welkom bij de NS Community.

Vervelend om te lezen dat dit proces is misgegaan. Ik durf niet te zeggen wat er precies is misgegaan, maar het proces om handmatig een vernieuwende kaart aan te vragen ligt bij de OV-chipkaart. Hoe zij dat hebben ingerecht of hoe duidelijk het is kan ik helaas niet aangeven.

Als je de oude kaart hebt geblokkeerd en een ‘verse’ nieuwe kaart hebt gekregen dan zal het oude NS Flex abonnement stopgezet moeten worden en een nieuwe besteld op de nieuwe kaart. NS Flex abonnementen kunnen niet worden overgezet op een andere kaart. Ik begrijp dat je dit al hebt gedaan en daardoor de recente actie bent kwijtgeraakt. Heb je dat nog besproken met mijn collega's van de Klantenservice? Wellicht kan daar nog iets in betekend worden namelijk.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben benieuwd welk abonnement je dan op.jouw flex kaart had staan, als jij een mail hebt gekregen voor de actie van Dal voordeel voor €2,50. Deze actie was namelijk bedoeld voor hen die geen flex hebben, of flex basis of flex weekend voordeel hebben. Niet voor mensen die al.flex dal voordeel hebben of een duurder abonnement. 

Automatische kaartvernieuwing vindt plaats als je ongeveer 2 maanden voor einddatum kaart een abonnement van Dal voordeel of duurder hebt. Heb je deze niet, dan krijg je de kosten van vernieuwing niet terug.

Ik heb een OV chipkaart met NS flex maar weet niet zeker of de door mijn ingevoerde gegevens ook goed verwerkt zijn door uw organisatie. Want bij het invullen van een tweede email-adres, zoals was gevraagd door u, viel ineens de verbinding weg. Ik heb daarover de NS klantenservice daarover gebeld maar die kon mij ook niet verder helpen met het controleren van de ingevoerde gegevens. Kunt u mij helpen svp?

********@home.nl

Badge +3

Deze community is bedoeld om reizigers door andere reizigers te laten helpen. Wij hebben geen toegang tot klantgegevens en kunnen u hier niet bij helpen.

U moet rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice om hierover met een medewerker van NS te spreken. Dat gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.

Welkom op onze NS Community, rsimoen. Wat gek, want klantenservice zou daar wel mee moeten kunnen helpen. Wat zei mijn collega aan de lijn precies?

Badge +3

Dat secundaire e-mailadres voor Mijn NS is optioneel dus dat kan je overslaan.

Als je kunt inloggen met je primaire adres is het prima.

Reageer