Om 18.05 uur (na afronding van de maaltijd) wilde ik inchecken om te gaan reizen. Aangezien ik mij al in de stationshal bevond, heb ik direct van binnenuit ingecheckt; ik ben dus niet eerst naar buiten gegaan om langs de poortjes de stationshal binnen te lopen en dan in te checken. Dit bleek een grote fout, want de NS heeft mijn incheck daardoor als uitcheck geïnterpreteerd. Ik weet 100% zeker dat ik niet eerder al was ingecheckt; dit heb ik ook in mijn account gecontroleerd.
Een paar minuten later kon ik alsnog inchecken (nu wel via de poortjes) en na mijn reis heb ik op Den Haag Centraal gewoon uitgecheckt. Helaas is er voor die onterechte uitcheck in de Leidse stationshal nu wel 10 euro borg van mijn saldo gehaald, los van de reiskosten die ik daarna sowieso heb gemaakt. Via mijn reishistorie is die 10 euro niet te claimen. Op de pagina veelgestelde vragen heb ik de kwestie in verkorte vorm voorgelegd aan chatassistente Eva, maar zij begreep mijn vraag niet en verwees mij naar dit forum of de telefonische klantenservice.
Welke stappen kan ik nu het beste zetten om deze kwestie op te lossen en mijn 10 euro borg terug te krijgen?
Beste antwoord door Pe_pe
Bekijk origineel