beantwoord

mail pasfoto uploaden bevat geen link

  • 6 March 2024
  • 8 reacties
  • 147 Bekeken

Ov kaart is verlopen, heb van MS mail gekregen met speciaal nummer, om pasfoto te uploaden zodat ik nieuwe kaart kan krijgen voor mijn abonnement. In mail zit geen link. Als ik andere link gebruik, krijg ik melding dat kaartnummer niet klopt. Wat nu?

icon

Beste antwoord door Sascha NS 7 March 2024, 14:37

Bekijk origineel

8 reacties

Goedemiddag JuliaJB. Welkom bij de NS Community.

Het is inderdaad zo dat er een foutieve link is verstuurd. Later vandaag of morgen ontvangt iedereen die een foute link heeft gehad een e-mail met toelichting. Zodra de oplossing gevonden is komt er ook naar iedereen een nieuwe mail met correcte link. 
Excuses voor het ongemak.

Dankjewel, nu loopt mijn kaart binnen een paar weken af, wanneer krijg ik de mail met goede link? Ik wil wel tijdig een nieuwe kaart met mijn abonnement ontvangen. 
Dank alvast voor je antwoord.

Met vriendelijke groet,

Julia 

Reputatie 7
Badge +3

Dankjewel, nu loopt mijn kaart binnen een paar weken af, wanneer krijg ik de mail met goede link? Ik wil wel tijdig een nieuwe kaart met mijn abonnement ontvangen. 
Dank alvast voor je antwoord.

Met vriendelijke groet,

Julia 

Je krijgt geen nieuwe link als de kaart binnen een paar weken afloopt. Als je een account hebt bij OV-chipkaart dan kun je zien of er kaartvernieuwing is ingezet (met oude foto). Is er geen kaartvernieuwing ingezet dan kun je dit zelf doen en de kosten bij NS declareren.

Dankjewel, nu loopt mijn kaart binnen een paar weken af, wanneer krijg ik de mail met goede link? Ik wil wel tijdig een nieuwe kaart met mijn abonnement ontvangen. 
Dank alvast voor je antwoord.

Met vriendelijke groet,

Julia 

Je krijgt geen nieuwe link als de kaart binnen een paar weken afloopt. Als je een account hebt bij OV-chipkaart dan kun je zien of er kaartvernieuwing is ingezet (met oude foto). Is er geen kaartvernieuwing ingezet dan kun je dit zelf doen en de kosten bij NS declareren.

Ik heb net om dezelfde reden met de klantenservice gebeld. Ik kreeg een mail op de 18de terwijl mijn foto de 15 al geupload had moeten zijn. De fout was bekend. Op zo’n moment stuur je een mail met excuses naar je klanten en kom je met een fatsoenlijke oplossing. Nu moet je als klant er zelf achteraan bij OV-chipkaart en moet je er ook nog aan denken dat je het geld dat je extra betaald weer terugvraagt bij de NS. Erg knullig...

Hoe kan ik kosten bij ns declareren en zorg ik dat mijn abonnement ook op tijd  overgezet wordt? 

De telefonische helpdesk (heel slecht verstaanbaar door zeer zwaar accent) had namelijk géén idee (na 45 minuten wachttijd). 

Waarom is er geen reguliere werkwijze met een duidelijke instructie, ik vind dit zo knullig :( Jullie storing is al weken gaande. 
 

Badge +3

Hoe kan ik kosten bij ns declareren en zorg ik dat mijn abonnement ook op tijd  overgezet wordt? 

Als je via OV-chipkaart een kaartvernieuwing doet (dus aangeeft dat je huidige kaart verloopt of verlopen is) staan je abonnementen al op de nieuwe kaart.

Voor de restitutie kan je het beste met NS chatten, zodat je bijv. een screenshot van het verzoek om die pasfoto kan sturen. Al zal men wel kunnen zien dat je recht had op een nieuwe kaart.

Tip: in de chat, geef aan dat je een medewerker wilt spreken want chatbot JeNS gaat je niet helpen.

Reputatie 7
Badge +3

Hoe kan ik kosten bij ns declareren en zorg ik dat mijn abonnement ook op tijd  overgezet wordt? 

De telefonische helpdesk (heel slecht verstaanbaar door zeer zwaar accent) had namelijk géén idee (na 45 minuten wachttijd). 

Waarom is er geen reguliere werkwijze met een duidelijke instructie, ik vind dit zo knullig :( Jullie storing is al weken gaande. 
 

Je bedoelt de storing van pasfoto inleveren?

Wanneer er instructie op de website wordt gezet, dan loopt NS het risico dat iedereen zelf een nieuwe ov-chipkaart aanvraagt en er 2 opgestuurd gaan worden. Niet iedereen hoeft een nieuwe foto in te leveren.

Wat betreft het niet (meer) automatisch ontvangen van een nieuwe kaart heeft dat waarschijnlijk te maken dat kaartvernieuwing ca. 10 weken van te voren wordt ingezet bij abonnementhouders. Heb je op dat moment flex basis dan heb je geen recht op een nieuwe kaart, maar heb je een paar weken later basis omgezet naar een abbonement dan weer wel, maar dan is er geen kaartvernieuwing ingezet.

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom er bij abonnementhouders geen kaartvernieuwing werd ingezet, daarom is contact met NS klantenservice een 1e stap.

Badge +3

Je bedoelt de storing van pasfoto inleveren?

Wanneer er instructie op de website wordt gezet, dan loopt NS het risico dat iedereen zelf een nieuwe ov-chipkaart aanvraagt en er 2 opgestuurd gaan worden. Niet iedereen hoeft een nieuwe foto in te leveren.

Onzin, er moet sprake zijn van een kaart die over 10 tot 6 weken verloopt en je hebt een referentiecode nodig. Die vul je in op https://www.ns.nl/pasfoto-kaartvernieuwing maar de codes die onlangs verstuurd zijn werkten niet, want ook de datum tot wanneer die te gebruiken waren ontbrak.

Als een kaart binnen 6 weken verloopt (of al verlopen is) en je nog geen bericht hebt gehad van NS dat er een nieuwe kaart onderweg is kan je alleen nog bij OV-chipkaart terecht. Dat kan tot een jaar na het verlopen van je kaart.

Reageer