beantwoord

'ov-chipkaart.nl' niet online beschikbaar?

  • 26 March 2024
  • 6 reacties
  • 133 Bekeken

Heel vervelend dat de site niet online was want ik had maar een beperkt saldo en ben dus maar op de gok op de bus gestapt, niet wetend of er nog voldoende saldo was.

 

Is die site wel actief en zijn er alternatieve sites om saldo te checken of opwaarderen op de OV-chip.

 

Alle links verwijzen alleen maar naar https://www.ov-chipkaart.nl

 

mvg

Erkan

icon

Beste antwoord door Robert B 26 March 2024, 17:31

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je kunt het probleem van te weinig saldo op de kaart eenvoudig ondervangen door automatisch opladen aan te zetten. Sinds ik dat doe heb ik nooit meer een probleem gehad met het moeten checken van saldo en het saldo opwaarderen via een automaat.

Badge +3

Is die site wel actief en zijn er alternatieve sites om saldo te checken of opwaarderen op de OV-chip.

Alle links verwijzen alleen maar naar https://www.ov-chipkaart.nl

 

Welkom bij de NS Community!

Het saldo staat op de kaart zelf, en de enige partij die het kan weten is Translink oftewel OV-chipkaart. Als de website van je bank er uit ligt kan je ook niet op andere sites terecht… 

Saldo checken en opwaarderen kan op alle locaties op https://www.ov-chipkaart.nl/servicepuntenzoeker

In Mijn NS staat ook een saldo, maar dat is na de laatste handeling bij een NS poortje of paaltje, dus als je daarna nog met andere treinvervoerders of bus/tram/metro reist klopt dat al niet meer.

Automatisch opladen (met 10 euro per keer) is inderdaad handig als je een persoonlijke ov-chipkaart hebt.

Reputatie 7
Badge +4

 gok op de bus gestapt, niet wetend of er nog voldoende saldo was.

 

Als u niet voldoende saldo had bij het inchecken krijgt u een foutmelding na het inchecken. Dan weet u het.

U kunt op automaten uw saldo opwaarderen. Vrijwel iedereen doet wat @iMark aangeeft met automatisch opladen. Dan hoeft u zich niet druk te maken over genoeg saldo. Het verbaast me een beetje dat u dat niet doet.

Sites liggen er soms uit, maar u blijft er altijd zelf verantwoordelijk voor dat u reist met een geldig vervoersbewijs, en dat heeft u als u kunt inchecken in de bus. Als u dat niet krijgt, reist u zonder te betalen. Dat risico neemt u door op de gok op de bus te stappen en dan zit u gewoon fout.

 

De oplossing is te doen wat alle regelmatige saldoreizigers doen en dat is automatisch laden aanzetten.

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties.

Ben er nou erachter gekomen waarom de saldo-checker het niet deed bij mij.

 

Firefox schijnt geen JAVA te ondersteunen en daar lag het probleem dus :(

 

Mvg, Erkan

Badge +3

De saldochecker doet het bij mij prima in Firefox. Gebruikt u wellicht add-ons die de werking van de pagina verstoren?

Badge +3

Oracle Java (Runtime) is bijna nooit meer nodig (net als Adbe Flash), maar javascript is vrijwel onmisbaar voor websites. Er zijn inderdaad ad/scriptblockers die bepaalde (tracking) scripts blokkeren, maar dat is op de site van OV-chipkaart bij mij alleen een of ander googletagmanager script.

Maar goed dat het ‘probleem’ opgelost is.

Reageer