beantwoord

rekeningnummer wijzigen

  • 11 September 2023
  • 8 reacties
  • 196 Bekeken

Ik wil het rekeningnummer waaraan mijn ov is gekoppeld graag veranderen, maar niet perse mijn abonnement. Alleen elke keer als ik bij gegevens wijzigen van mijn ov chipkaart geeft hij alleen aan wat het rekeningnummer is die gelinkt is aan mijn ov fiets, maar niet die van mijn ov chipkaart. Ik vroeg me af of er een manier is dat ik dit kan doen of dat ik beter even kan bellen?

icon

Beste antwoord door Erryt NS 11 September 2023, 18:14

Bekijk origineel

8 reacties

Hallo Hannaniemeijer en welkom bij de NS Community,

 

Als het gaat om het automatisch saldo laden dan kan je het rekeningnummer via de website van de OV-chipkaart wijzigen. Meer informatie over de OV-chipkaart kan je hier vinden.

Badge +3

Als je in Mijn NS bij Producten kijkt zie je bij elk product een rekeningnummer. Als je dat niet kunt wijzigen dan zou je daar een melding over moeten krijgen en ben je niet de contracthouder (meestal het geval bij abonnementen die door iemand afgesloten zijn toen je nog geen 18 was).

Ik heb een nieuw rekeningnummer en probeer dat te wijzigen zoals beschreven bij “mijn producten”. Klik ik op wijzigen verschijnt er volgende melding: 

Rekeningnummer wijzigen

Voor dit abonnement kunnen bankgegevens niet worden gewijzigd.

Neem voor meer informatie contact op met onze klantenservice.

 

Ik heb al 2 keer met de klantenservice gebeld, helaas weten zij het ook niet. 

Hoe verder?

Reputatie 7
Badge +1

Blijf volharden. Klantenservice moet dit oplossen.

Reputatie 7
Badge +1

Blijf volharden. Klantenservice moet dit oplossen.

Klopt maar wie doet daar intern iets aan. Het kan toch niet dat de klantenservice tot 2 keer aan toe zegt: Ik weet het niet.

Badge +3

Ik had hetzelfde op een van mijn accounts en kreeg te horen dat er een IT-melding aangemaakt moest worden.

Men kon het rekeningnummer wel handmatig aanpassen (naar een ouder IBAN dat al bekend was bij NS). Een dagje later stond dat ook in Mijn NS.

Toen ik een week later nogmaal belde omdat ik nog altijd niet (terug) kon wijzigen naar het gewenste IBAN heeft men iets gedaan (er zou opnieuw een melding aangemaakt worden), maar toen lukte het me een kwartiertje later ineens wel.

Volhouden dus.

Ik heb momenteel hetzelfde probleem. Ook heb ik hier contact over gehad. Werkt het niet min of meer hetzelfde als een nieuwe machtiging afgeven die de klant dan moet bevestigen met hun nieuwe rekeningnummer? 

Badge +3

Ik heb momenteel hetzelfde probleem. Ook heb ik hier contact over gehad. Werkt het niet min of meer hetzelfde als een nieuwe machtiging afgeven die de klant dan moet bevestigen met hun nieuwe rekeningnummer? 

Welkom bij de NS Community!

Normaal gesproken geef je die machtiging door 1 eurocent over te maken via iDeal, maar de Klantenservice kan het ook zonder iDeal voor je wijzigen (naar elk willekeurig IBAN)

Hoe het dan zit met die machtiging weet ik niet. Revolut (gewoon een NL IBAN) vond het in mijn geval niet oké dat de NS zomaar mocht incasseren, maar ik heb daarover geen melding gekregen van de bank. Dat kreeg ik dus van de NS te horen “er is iets mis met de incassomachtiging, betaal per ommegaadne het verschuldigde bedrag!” (ging om 8 cent trouwens, dus aan mijn saldo lag het niet) 🤣

Mijn IBAN toen maar (via de Klantenservice) laten wijzigen naar een andere rekening (zelf wijzigen was niet mogelijk zei Mijn NS) maar die rekening kenden ze al, en hadden ze dus al een machtiging voor.

Wellicht dat een moderator meer info heeft over hoe het zit met die machtigingen? En misschien vinden de meeste banken het al prima als een bedrijf zoals de NS tegen ze zegt dat jij ze (telefonisch) gemachtigd hebt?

Reageer