beantwoord

Ten onrechte geld afgeschreven

  • 11 April 2024
  • 2 reacties
  • 85 Bekeken

Op mijn NS factuur (Factuurnummer 43 001 49 663 74) zie ik dat op 26 januari een bedrag van 18,70 is afgeschreven voor een treinreis van Amsterdam Amstel naar Arnhem, vol tarief in de spits. Ook op 26 januari een bedrag van 9.30 voor de terugreis van Arnhem naar Amsterdam Amstel, ook vol tarief in de spits. Echter ik heb die avond de trein van 18:32 vanuit Amsterdam Amstel genomen. Ik heb vrij weekend reizen en het weekend begint bij NS om 18:30. De terugreis dezelfde avond valt vanzelfsprekend ook in het weekend Ik heb bewijs via mijn Google Maps dat ik tot 18:33 op station Amsterdam Amstel aanwezig was. Graag ontvang is restitutie voor het teveel betaalde bedrag van 28 euro 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 11 April 2024, 10:44

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Jinpajb,

Hoe laat ben je ingecheckt? Voor het vrij reizen telt het tijdstip van inchecken, niet het tijdstip van reizen. Vanaf 18.25 uur kun je inchecken om vrij te reizen.
Waarschijnlijk ben je in Arnhem binnen 35 minuten na uitchecken weer ingecheckt. Dat verklaart de prijs van € 9,30 voor de terugreis*. Dit wordt dan gezien als overstap en daarbij blijft het eerdere tarief gelden.

Voor eventuele restitutie dien je contact op te nemen met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X. Wellicht willen ze je uit coulance tegemoetkomen.

Op deze community helpen reizigers elkaar en wij kunnen uiteraard niet bij jouw gegevens.

Voor een volgende keer: let goed op het tijdstip van inchecken. Er geldt een marge van 5 minuten, waardoor je vanaf 18.25 uur kunt inchecken om vrij te reizen, maar ook geen seconde eerder.

 

*) Amsterdam Amstel - Arnhem is 91 tariefeenheden. De prijs daarvoor is € 18,70. Met de terugreis erbij wordt dit 182 tariefeenheden. De prijs daarvoor is € 28. 28 - 18,70 = € 9,30.

Bedankt voor de feedback. Dan weet ik dit voor de volgende keer.

Reageer