beantwoord

ov fiets gefactureerd op ov chip

  • 10 January 2024
  • 9 reacties
  • 140 Bekeken

Op 5 december heb ik een ov fiets gehuurd en op 21 november ook. Nu is dat bedrag van mijn ov chipkaart afgeschreven en alsnog gefactureerd. Hoe kan ik dit het beste oplossen? 

icon

Beste antwoord door Daniel 10 January 2024, 06:06

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Niet, OV-fiets wordt namelijk nooit van de OV-chipkaart afgeschreven maar alleen achteraf gefactureerd.

Het bedrag is toch echt mijn ov chipkaart afgeschreven. Ik zie dat terug bij ov chipkaart transacties. Bij de klantenservice zeiden ze precies hetzelfde maar bij de ov chipkaart klantenservice zagen ze ook dat er van de ov fiets afgeschreven was van mijn ov chipkaart. Dus hoe kan ik dit het beste oplossen. 

Reputatie 7
Badge +1

Het bedrag is toch echt mijn ov chipkaart afgeschreven. Ik zie dat terug bij ov chipkaart transacties. Bij de klantenservice zeiden ze precies hetzelfde maar bij de ov chipkaart klantenservice zagen ze ook dat er van de ov fiets afgeschreven was van mijn ov chipkaart. Dus hoe kan ik dit het beste oplossen. 

Kan je een screenprint maken en hier plaatsen??? Komt mij echt vreemd over want nog nooit een dergelijke post gezien. 

Reputatie 7
Badge +2

Het bedrag is toch echt mijn ov chipkaart afgeschreven. Ik zie dat terug bij ov chipkaart transacties. 

In MijnNS zie je dat inderdaad bij de transacties staan, maar het wordt echt van je rekening en niet van je saldo afgeschreven. Het kan inderdaad wel verwarrend zijn want je ziet het verschil niet met transacties van reizen op saldo. Als het ook in Mijn OV-chipkaart zou staan ben ik wel benieuwd naar een screenshot want dat heb ik net als @Henkpeetersen nog nooit gezien.

Badge +3

OV-fiets staat niet als product op een ov-chipkaart dus kan nooit het saldo aanspreken.

Bij een Mijn OV-chip account zal dus niets over fietsen (huren of eigen fiets stallen) staan volgens mij, en al helemaal geen bedrag.

Om wat voor bedrag gaat het, en welke stalling? En wat is de omschrijving bij ov-chipkaart.nl ?

FYI, 

Reputatie 7
Badge +1

FYI, 

Ja en???

Badge +3

Ja, wat wilde je delen @Tarik11?

Reputatie 7
Badge +1

Ja, wat wilde je delen @Tarik11?

Ik denk dat Tarik er achter kwam dat het toch niet zo was, zoals hij eerst heeft voorgespiegeld.

Reageer