Te weinig ov fietsen beschikbaar op veel stations

  • 13 June 2023
  • 13 reacties
  • 418 Bekeken

Beste NS,

 

Er zijn - bijvoorbeeld op station Arnhem en Nijmegen - te weinig OV-fietsen beschikbaar. Om half 9 a 9 uur zijn alle OV-fietsen op. Dit is standaard op weekdagen en geen uitzondering. Mensen moeten dan ofwel wachten ofwel op een andere manier naar hun bestemming reizen (lees: dat kost héél veel extra tijd). Als het niet mogelijk is om op deze dienst (de OV-fiets) te rekenen, heb je er niet veel aan en betekent het voor forenzen dat zij extra vroege treinen moeten nemen om nog een fiets te kunnen krijgen of dat zij langer moeten wachten tot er een fiets terugkomt (lees: kost heel veel extra tijd én levert heel veel chagrijn op).

 

Ik verwacht dat er meer mensen zijn die dit signaal herkennen en hoop dat jullie dit kunnen oppakken.

 

Met vriendelijke groet,

Roosvt


13 reacties

Hallo roosvt en welkom bij de NS Community,

 

Bedankt voor het signaal. Ik zal deze zeker doorzetten. Ik kan niets beloven, maar hopelijk is er ruimte en de mogelijkheid voor meer fietsen. Bedankt voor het melden.

Uiteraard is dit erg vervelend, als er geen fietsen meer zijn. Jullie, de NS, heeft een grote mond over het feit dat we online kunnen zien of er nog fietsen beschikbaar zijn. Vandaag in Utrecht op 1 plek 58 fietsen beschikbaar in de app, maar op locatie geen fiets beschikbaar. Als het zo niet correct is kun je deze functionaliteit beter niet aanbieden.

Reputatie 7
Badge +3

Uiteraard is dit erg vervelend, als er geen fietsen meer zijn. Jullie, de NS, heeft een grote mond over het feit dat we online kunnen zien of er nog fietsen beschikbaar zijn. Vandaag in Utrecht op 1 plek 58 fietsen beschikbaar in de app, maar op locatie geen fiets beschikbaar. Als het zo niet correct is kun je deze functionaliteit beter niet aanbieden.

Kapotte fietsen worden meegeteld.

In Utrecht kun je rondom CS op meerdere plekken ov-fietsen huren.

Reputatie 2

Beste NS,

 

Er zijn - bijvoorbeeld op station Arnhem en Nijmegen - te weinig OV-fietsen beschikbaar. Om half 9 a 9 uur zijn alle OV-fietsen op. Dit is standaard op weekdagen en geen uitzondering. Mensen moeten dan ofwel wachten ofwel op een andere manier naar hun bestemming reizen (lees: dat kost héél veel extra tijd). Als het niet mogelijk is om op deze dienst (de OV-fiets) te rekenen, heb je er niet veel aan en betekent het voor forenzen dat zij extra vroege treinen moeten nemen om nog een fiets te kunnen krijgen of dat zij langer moeten wachten tot er een fiets terugkomt (lees: kost heel veel extra tijd én levert heel veel chagrijn op).

 

Ik verwacht dat er meer mensen zijn die dit signaal herkennen en hoop dat jullie dit kunnen oppakken.

Misschien zou de NS OV-Fiets wat vaker moeten kijken naar dit soort overzichten:

Nijmegen (Totaal 419 fietsen) https://ovfietsbeschikbaar.nl/locatie/nm001

Arnhem (Totaal 372 fietsen) https://ovfietsbeschikbaar.nl/locatie/ah001

Arnhem ((25 E-Bikes) https://ovfietsbeschikbaar.nl/locatie/ah003

 

Reputatie 7
Badge +2

Sinds de invoering van de elektronische sloten staan er ook veel meer fietsen ergens in steden nadat reizigers het slot niet meer open kregen. Dat gaat ook hard van de beschikbare fietsen af.

Badge +3

Kapotte fietsen worden meegeteld.

Dat is niet waar, fietsen die defect (gemeld) zijn worden niet meegeteld in de beschikbaarheid.

Reputatie 7
Badge +3

Kapotte fietsen worden meegeteld.

Dat is niet waar, fietsen die defect (gemeld) zijn worden niet meegeteld in de beschikbaarheid.

Dat is dan veranderd.

In mijn ervaring is het sinds de invoering van het elektronische slot dramatisch geworden. Ruim een jaar kon ik om half 9 nog een fiets bemachtigen op Nijmegen centraal. Nu is het me sinds het elektronische slot een handvol keren gelukt en moet ik (met flinke tegenzin) de bus pakken. Op tijd op werk komen is een stuk minder gemakkelijk geworden.

 

Dus, +1 voor deze klacht.

Reputatie 6

In mijn ervaring is het sinds de invoering van het elektronische slot dramatisch geworden. Ruim een jaar kon ik om half 9 nog een fiets bemachtigen op Nijmegen centraal. Nu is het me sinds het elektronische slot een handvol keren gelukt en moet ik (met flinke tegenzin) de bus pakken. Op tijd op werk komen is een stuk minder gemakkelijk geworden.

 

Dus, +1 voor deze klacht.

En is het mogelijk een tweedehands fiets aan te schaffen voor in Nijmegen? Sommige werkgevers vergoeden de stallingskosten. Scheelt wellicht tegenzin en ergernis.

 

Vandaag aangekomen bij station Hardenberg. Er zouden 2 ov fietsen beschikbaar zijn volgens de website. Helaas twee kluizen met een rood lampje en er kan geen fiets uitgegeven worden. Heel erg vervelend! 3 km lopen in de regen dan maar.

Graag zo snel mogelijk aanpassen ns zodat er niet nog meer mensen de dupe van worden. 

Erg vervelend dat je geen OV-fiets kon huren. Ik heb er achteraan gemaild. Excuses voor het ongemak!

Vaak zie ik in de app dat er maar 1 fiets beschikbaar is, terwijl dat in het echt niet zo is. En 1 fiets is wel heel erg weinig. Kloppen de gegevens wel?

Reputatie 7
Badge

Nee.

Reageer