beantwoord

fietskaartje fout


  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik heb vanmorgen 2 fietskaartjes gekocht. Bedoeling was voor as woensdag; maar heb blijkbaar verkeerd voor vandaag gekocht. Ik heb de kaartjes nog niet gedownload/geopend. Hoe kan ik de datum nog wijzigen ?

 

icon

Beste antwoord door Rory NS 6 May 2024, 14:20

Bekijk origineel

13 reacties

Hi Dafne en welkom bij de NS Community!

Spijtig dat het is misgegaan met je e-tickets. Helaas kunnen we na aanschaf meestal niets meer doen. Ik moet je aanraden om de tickets nogmaals te kopen voor de juiste datum. Mocht je nog verdere vragen hebben, dan helpen mijn collega's van de klantenservice je graag verder.

Reputatie 4

Hi Dafne en welkom bij de NS Community!

Spijtig dat het is misgegaan met je e-tickets. Helaas kunnen we na aanschaf meestal niets meer doen. Ik moet je aanraden om de tickets nogmaals te kopen voor de juiste datum. Mocht je nog verdere vragen hebben, dan helpen mijn collega's van de klantenservice je graag verder.

Dafne heeft de tickets nog niet gedownload of geopend, dan kunnen ze toch geretourneerd worden. Of is dat inmiddels ook aangepast?

Helaas moeten we ook dan de verzoeken regelmatig afwijzen tegenwoordig. Maar Dafne kan altijd even contact opnemen met de klantenservice om te kijken of er iets mogelijk is.

Badge +3

Helaas moeten we ook dan de verzoeken regelmatig afwijzen tegenwoordig. Maar Dafne kan altijd even contact opnemen met de klantenservice om te kijken of er iets mogelijk is.

Vreemd om iets wat voorheen prima mogelijk was tegenwoordig (regelmatig) niet meer te doen…

Je zou het er nog op kunnen gooien dat je de mail om een ticket te downloaden niet of te laat hebt gekregen, dus afziet van het downloaden ervan.

Reputatie 7
Badge +3

Volgens de voorwaarden die iedereen aanvinkt voor betaling kunnen e-tickets na betaling niet meer gewijzigd worden en vindtcer geen restitutie plaats.

In de app worden voor betaling, naam, datum en eventueel traject getoond. Men had dan voor betaling kunnen zien of gegevens terecht zijn. Wat dat betreft begrijp wel dat er minder coulance gegeven wordt. Maar via de website worden die gegevens niet getoond.

Reputatie 5

...Je zou het er nog op kunnen gooien dat je de mail om een ticket te downloaden niet of te laat hebt gekregen.......

Dus bewust liegen richting NS om de ticketvoorwaarden te omzeilen. Heel vreemd advies.....   

En dan zeker binnenkort weer verbaast opkijken @Robert B dat NS de anti-fraude touwtjes steeds verder aantrekt.

Badge +3

Dus bewust liegen richting NS om de ticketvoorwaarden te omzeilen. Heel vreemd advies.....   

Afzien van het downloaden van een ticket kan elke reden hebben, en die hoef je op zich niet eens te geven.

Maar goed, het betekent tegenwoordig dus niet meer dat het downloaden ervan onmogelijk gemaakt kan worden (met geld terug als resultaat).

Reputatie 5

.....Maar goed, het betekent tegenwoordig dus niet meer dat het downloaden ervan onmogelijk gemaakt kan worden (met geld terug als resultaat).....

Niet goed, er worden gewoon nieuwe manieren bedacht om fraude te plegen, zie bv het advies hierboven (.....), en daarom vanzelfsprekend hoe langer hoe minder coulance.

Badge +3

Niet goed, er worden gewoon nieuwe manieren bedacht om fraude te plegen, zie bv het advies hierboven (.....), en daarom vanzelfsprekend hoe langer hoe minder coulance.

Als ik me vergis bij het bestellen van een ticket (had je maar beter op moeten letten) of een ticket voor later bestel maar er toch geen gebruik van ga of kan maken…

Dan lijkt het me redelijk om het ongedaan te kunnen maken, want het ticket heb ik nog niet in bezit en zal er dus ook nooit gebruik van kunnen maken. Fraude plegen is dus totaal niet aan de orde.

Als het nou om een of andere op=op actie zou gaan is het een ander verhaal, dan zou ik iemand anders ermee benadelen.

Reputatie 7
Badge +3

 

Als ik me vergis bij het bestellen van een ticket (had je maar beter op moeten letten) of een ticket voor later bestel maar er toch geen gebruik van kan maken…

Dan lijkt het me redelijk om het ongedaan te kunnen maken, want het ticket heb ik nog niet in bezit en zal er dus ook nooit gebruik van kunnen maken. Fraude plegen is dus totaal niet aan de orde.

Als het nou om een of andere op=op actie zou gaan is het een ander verhaal, dan zou ik iemand anders ermee benadelen.

Je kunt wel redelijk vinden dat bij een foutje of niet gebruiken geannuleerd moet kunnen worden, de voorwaarden die men aanvinkt voor akkoord geven aan dat wijzigen of restitutie niet mogelijk is. Dat men coulant is/was bij niet gedownloade ticket betekent niet dat deze coulance een recht is.

Reputatie 5

En melden dat je tickets niet of te laat ontvangen hebt, terwijl je ze wel hebt ontvangen blijft gewoon liegen @Robert B ...…

Dat zou ik niet zo adviseren......

Badge +3

En melden dat je tickets niet of te laat ontvangen hebt, terwijl je ze wel hebt ontvangen blijft gewoon liegen @Robert B ...…

Wie kan beweren dat ik iets (of niets) ontvangen heb?

De download link is niet aangeklikt, dus heb ik helemaal niets ontvangen en daarmee klaar eigenlijk.

Voor elke keer waarbij ik een ‘test ticket’ gekocht heb werkte dat prima (ja Robert, het systeem is niet bedoeld om dingen te testen) geen enkel probleem.

Ik heb geen ticket, kan er dus ook niet mee reizen of ‘frauderen’.. Dus klaar!

Reputatie 5

Krijg als reguliere lezer/reageerder (geen NS) een nare smaak van je @Re.tep maar ik werd privé al gewaarschuwd over jou.

Super dat je dit openbaar maakt ! 

Dan weet we het nu zeker dat het hier compleet doorgestoken kaart is...…

En verder, hou de toch al drukke klantenservice maar lekker bezig met je "test-tickets" en ander tijdverdrijf.

Reageer