beantwoord

Jongeren dagkaart

  • 4 May 2024
  • 8 reacties
  • 181 Bekeken

Ik moet vanaf groningen naar brussel, maar ik wil dus in nederland met jongerendagkaart reizen, maar ik moet rond half 8/ 8 uur in de ochtend weg, maar dat is geen dal uur. Daarna is het echter wel een daluur, dus hoe zit dat? Moet ik die eerste 1,5/1 uur normaal betalen en daarna jongerendagkaart activeren? want je mag pas vanaf 09:00 met jongerendagkaart

(op een maandag in juni)

icon

Beste antwoord door Seinhuis 5 May 2024, 08:44

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge

Zondag is heel de dag dal! Piekuren zijn alleen door de weeks in de spits.

ah, op een maandag

Reputatie 7
Badge +3

Op welke dag wil je reizen en welk vervoersbewijs heb je vanaf de grens?

Op welke dag wil je reizen en welk vervoersbewijs heb je vanaf de grens?

op een maandag, waarschijnlijk 2 vervoersbewijzen, vanaf groningen naar rotterdam en van rotterdam naar brussel 

Reputatie 7
Badge

Dan moet je tot 9 uur een apart plaatsbewijs hebben. 

Reputatie 7
Badge +3

Van Rotterdam naar Brussel een internationaal vervoersbewijs? Deze kun je ook vanaf Groningen nemen als je 7.30 uur of 8 uur vertrekt.

Reputatie 3

Het klopt wat u zegt, tot 09:00 moet u een enkele reis vol tarief kopen. Wat u het beste kunt doen;

Online ticket van Groningen naar het eerste station dat uw trein na 09:00 stopt (vol tarief, vermoedelijk Zwolle) (online tickets te koop in de NS reisplanner hoeft u niet in en uit te checken)

Jongeren dagkaart NS waarmee u na 09:00 reist (ook hiermee is inchecken niet nodig)

 

Afhankelijk van uw reisdatum en tijdstip en precisie eindbestemming welke optie goedkoper is:

Internationale vervoersbewijs naar Noorderkempen met 100% korting NL (inchecken niet nodig)

Youth Ticket (€7,50*) van Noorderkempen naar Brussel (of een andere station in België)

Of

Een internationale vervoersbewijs naar Brussel met 100% korting Nederland (inchecken niet nodig)

* Naar Brussel Airport is deze ticket duurder.

 

 

 

Vergelijk het bovenstaande optie ook met internationale vervoersbewijs Groningen naar Brussel (zet de optie kortingen uit). Vol tarief voor jongere kost ticket Groningen naar Brussel kosten nu tussen €25 en €107, afhankelijk van precisie data tijdstip, precies eindbestemming en soort trein.

Internationale vervoersbewijs is vroeg boeken voordeliger.

 

Youth Ticket is ook geldig tussen Roosendaal via Essen (B) naar België en Maastricht via Visé naar België, maar kosten dan €10 of €12. Op deze spoorlijnen rijden stoptreinen.

Reputatie 7
Badge

Ik weet niet om welke maandag het gaat maar je zou ook naar een early bird kunnen kijken.

Badge +3

Bij een internationaal ticket van Groningen naar Brussel met 100% korting (of afgekocht reisrecht in NL) kan je gewoon met een bankpas reizen van Groningen naar Zwolle (dus daar je bankpas uitchecken na 9:00) en de rest van de reis met de Jongeren Dagkaart als bewijs van 100% korting.

Een voltarief e-ticket Groningen - Zwolle is natuurlijk handiger, want dan hoef je de trein niet uit. Vroeg kopen (PrijsTijd Deal) zal niet lukken voor in de spits.

Reageer