beantwoord

Keuzedagen

  • 17 March 2024
  • 2 reacties
  • 120 Bekeken

Ik kwam er gisteren achter dat al mijn keuzedelen verlopen op 2juni. Zeven in totaal wanneer ik ze tenminste niet gebruik.

Dit jaar kon ik de dagen die ik niet gebruik had meenemen zolang ze niet ouder zijn dan een jaar. Klantenservice gebeld en de medewerker vertelde mij dat dit onlangs is veranderd.
Ik heb nog eens in mijn oude mails gekeken van de NS en nergens een aankondiging gevonden van deze aanzienlijke aanpassing. 
Wel kreeg ik vandaag 17 maart een mail van de NS  dat er weer een nieuwe keuzedag klaar staat die opgemaakt moet zijn op 2juni met de overige zeven.  Ook nog met een volstrekt vreemde tekst.” Dit is de tweede van de zeven keuze dagen die u kunt gebruiken tot 2 juni”. Denk dat ik maar eens contact opgaat nemen met Rover en/of de Consumentenbond.

 

icon

Beste antwoord door Daniël NS 17 March 2024, 12:38

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als het goed is heb je 6 weken voor de verlenging bericht gehad over de wijziging van elke 2 maanden 1 keuzedag naar 7 in 1x die gelijk lopen met het abonnement. NS beweert dat er een aantal jaren geleden een vooraankondiging geweest is, die ik in ieder geval niet gehad hebt. De wijziging ging voor nieuwe keuzedagenabonnementen per december 2022 in. Volgens de website zou er niets veranderen voor mensen die al eerder een abonnement hadden. Echter werden bij verlenging de nieuwe wijzigingen wel ingevoerd. De melding i dat er niets zou veranderen voor abonnementen voor december 2022 is sinds enkele weken van de website af.

Reputatie 6

Zoals MoDe aangeeft dien je hier inderdaad een mail over gehad te hebben. Ik raad je aan om contact op te zoeken met de klantenservice om dit na te laten kijken en eventueel na te laten sturen zou je dit nog willen ontvangen. Bij verlenging van je product vorig jaar is je product dus omgezet naar de nieuwe keuzedagen stijl. Als je dagen verlopen op 02.06, zal je in april hier al een mail over hebben ontvangen. 

Reageer