beantwoord

Samenreis

  • 24 April 2024
  • 6 reacties
  • 103 Bekeken

Ik moet nu dus het samenreiskaartje uitprinten maar moet je met dat papier dan door de poortjes???

icon

Beste antwoord door JurgenH 24 April 2024, 14:32

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Om het station op te komen zul je inderdaad met dat ticket door de poortjes moeten.

Het ticket bevat een speciale QR code, welke je bij de poortjes kunt scannen om op het station te komen.

Reputatie 7
Badge +4

Er is altijd een breed poortje rechts bij het binnengaan met een doorzichtige glazen plaat. U houdt de code volledig voor het doorzichtige plaatje en het poortje gaat open. Als u weer door de poortjes moet om er uit te gaan is er een breed poortje links en het werkt precies hetzelfde.

Zijn er geen poortjes dan kunt u doorlopen, uw e-ticket is dan niet te scannen en dat hoeft ook niet. Normaal heeft in- en uitchecken met betalen te maken en u heeft al betaald. U opent feitelijk alleen het poortje met uw e-ticket.

Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Ik ben 84 en word helemaal gestoord van die achterlijke veranderingen. Ik reis nu al een jaar elke maand naar Rotterdam om naar het oogziekenhuis te gaan dus dat waren dus 24 ritten en slechts 2 maal een conducteur gezien. Wat ook zo goed is dat is wanneer je dus iemand mee wil laten reizen je dan de link naar die persoon kunt mailen of appen. Nou mailen werkt dus totaal niet dus alleen appen. Als die persoon geen mobiel heeft zoals mijn vrouw moet je allerlei andere handelingen verrichten om uiteindelijk dan zelf maar het kaartje voor haar uit te printen. Er is weer een totaal niet nagedacht.

Reputatie 7
Badge +1

Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Ik ben 84 en word helemaal gestoord van die achterlijke veranderingen. Ik reis nu al een jaar elke maand naar Rotterdam om naar het oogziekenhuis te gaan dus dat waren dus 24 ritten en slechts 2 maal een conducteur gezien. Wat ook zo goed is dat is wanneer je dus iemand mee wil laten reizen je dan de link naar die persoon kunt mailen of appen. Nou mailen werkt dus totaal niet dus alleen appen. Als die persoon geen mobiel heeft zoals mijn vrouw moet je allerlei andere handelingen verrichten om uiteindelijk dan zelf maar het kaartje voor haar uit te printen. Er is weer een totaal niet nagedacht.

Het is hier helaas weer eens een kwestie van de goede die onder de kwaden moeten lijden. Er werd heel veel misbruik gemaakt van het samenreisticket. Deze ingewikkelde nieuwe manier is een poging om de veelvuldige fraude met deze tickets te stoppen.

Reputatie 7
Badge +1

Ik kan me voorstellen dat het vervelend is als dingen niet werken zoals het zou moeten, al zou het delen per mail wel moeten werken. Mijn ervaring is echter dat dit op de computer niet altijd even vlekkeloos gaat. Ik heb het eens getest hier, maar het delen lukte niet in één keer. 

Een oplossing zou kunnen zijn om de code handmatig naar iemand te mailen. Je kunt de code kopiëren en zo in een op te stellen mail naar iemand sturen. 

De ontvanger kan de code dan invullen op https://www.ns.nl/samenreiscode. Dat kan ook op de computer.

Badge +3

Als u zelf een mobiel hebt dan kan een ticket voor een medereiziger ook op uw eigen telefoon in de NS app geladen worden.

Als uw vrouw een tablet heeft kan dat ook, een Mijn NS account is niet nodig.

Reageer