Weer werkzaamheden op Zeeuwse lijn

  • 1 April 2024
  • 82 reacties
  • 1704 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

En weer zijn er werkzaamheden op de Zeeuwse Lijn. Op diverse stations staat hierover niets aangegeven.

 

Wanneer: het hele weekend 6+7 april 2024

Waar: tussen Roosendaal en Vlissingen rijden geen treinen

Extra reistijd: meer dan een uur

 

Er is vervangend vervoer toegezegd

Maar bijvoorbeeld: van Vlissingen naar Roosendaal zit je gewoon 1 uur en 3 kwartier in de snelbus (en deze gaat dan via Middelburg, Goes en Bergen op Zoom).

 

Waarom worden de werkzaamheden over dit hele lange traject niet opgedeeld in stukken, zodat de extra reistijd binnen de perken gehouden kan worden. Nu moeten er op deze manier wel heel veel bussen ingezet worden. In het verleden is bewezen dat dat gewoon niet goed gaat.

Bv Roosendaal<>Bergen op Zoom

Bergen op Zoom<>Kruiningen-Yerseke

Kruiningen-Yerseke<> Goes

Goes<>Middelburg

Middelburg<>Vlissingen

 

 


82 reacties

Ik denk dat NS en ProRail het makkelijker vinden om het hele traject stil te leggen.

Deze werkzaamheden zijn ditmaal op verschillende plekken. Daardoor is het opdelen in stukjes minder gewenst aangezien het dan over meerdere weekenden gaat of zelfs soms op doordeweekse dagen. Meer informatie over de werkzaamheden aankomend weekend kan je hier vinden.

Reputatie 7

Zijn dit de laatste werkzaamheden voor dit jaar in Zeeland of komen er nog een stuk of 7 dit jaar?

Tjonge, ze zijn nooit klaar daar.

Reputatie 3

En weer zijn er werkzaamheden op de Zeeuwse Lijn. Op diverse stations staat hierover niets aangegeven.

 

Wanneer: het hele weekend 6+7 april 2024

Waar: tussen Roosendaal en Vlissingen rijden geen treinen

Extra reistijd: meer dan een uur

 

Er is vervangend vervoer toegezegd

Maar bijvoorbeeld: van Vlissingen naar Roosendaal zit je gewoon 1 uur en 3 kwartier in de snelbus (en deze gaat dan via Middelburg, Goes en Bergen op Zoom).

 

Waarom worden de werkzaamheden over dit hele lange traject niet opgedeeld in stukken, zodat de extra reistijd binnen de perken gehouden kan worden. Nu moeten er op deze manier wel heel veel bussen ingezet worden. In het verleden is bewezen dat dat gewoon niet goed gaat.

Bv Roosendaal<>Bergen op Zoom

Bergen op Zoom<>Kruiningen-Yerseke

Kruiningen-Yerseke<> Goes

Goes<>Middelburg

Middelburg<>Vlissingen

 

 

Denk dat het zuurder is voor de reizger als alles wordt opgedeeld, nu doen ze er 2 dagen over als ze het zouden opdelen een stuk langer. En het is nou niet echt alsof de Zeeuwse reiziger nu gelukkig is met hoe het gaat dus ze willen ons nog een beetje te vriend houden (En het is gewoon stukken makkelijker voor ProRail zelf)

 

Heb persoonlijk liever dat ze gewoon het hele weekend pakken dan dat ze doordeweeks of meerdere weekenden moeten pakken 

Reputatie 3

En weer zijn er werkzaamheden op de Zeeuwse Lijn. Op diverse stations staat hierover niets aangegeven.

 

Wanneer: het hele weekend 6+7 april 2024

Waar: tussen Roosendaal en Vlissingen rijden geen treinen

Extra reistijd: meer dan een uur

 

Er is vervangend vervoer toegezegd

Maar bijvoorbeeld: van Vlissingen naar Roosendaal zit je gewoon 1 uur en 3 kwartier in de snelbus (en deze gaat dan via Middelburg, Goes en Bergen op Zoom).

 

Als je bijvoorbeeld naar de Randstad moet kan je ook de bus vanuit Middelburg bus 133 pakken overstappen op Transfernium naar bus 104 en dan de Metro pakken in Spijkenisse richting Rotterdam CS. (2:54 uur)

 

Of voor Goes is dat bus 132 overstappen op Sas naar bus 133 dan weer overstappen op Busstation naar bus 432 en dan op Zuidplein de Metro pakken richting Den Haag Centraal (Stopt ook in Rotterdam Centraal) (2:22 uur)

 

In principe ben je dan niet echt sneller maar denk dat die bussen die ingezet worden ook een hoop vertraging zullen ontvangen. Het is maar net wat voor jou fijner lijkt. Richting Breda zul je toch echt die snelbus moeten pakken... of je wilt een busreis van 3 en een halfuur maken...

En weer zijn er werkzaamheden op de Zeeuwse Lijn. Op diverse stations staat hierover niets aangegeven.

 

Wanneer: het hele weekend 6+7 april 2024

Waar: tussen Roosendaal en Vlissingen rijden geen treinen

Extra reistijd: meer dan een uur

 

Er is vervangend vervoer toegezegd

Maar bijvoorbeeld: van Vlissingen naar Roosendaal zit je gewoon 1 uur en 3 kwartier in de snelbus (en deze gaat dan via Middelburg, Goes en Bergen op Zoom).

 

Als je bijvoorbeeld naar de Randstad moet kan je ook de bus vanuit Middelburg bus 133 pakken overstappen op Transfernium naar bus 104 en dan de Metro pakken in Spijkenisse richting Rotterdam CS. (2:54 uur)

 

Of voor Goes is dat bus 132 overstappen op Sas naar bus 133 dan weer overstappen op Busstation naar bus 432 en dan op Zuidplein de Metro pakken richting Den Haag Centraal (Stopt ook in Rotterdam Centraal) (2:22 uur)

 

In principe ben je dan niet echt sneller maar denk dat die bussen die ingezet worden ook een hoop vertraging zullen ontvangen. Het is maar net wat voor jou fijner lijkt. Richting Breda zul je toch echt die snelbus moeten pakken... of je wilt een busreis van 3 en een halfuur maken...

 

Ik denk dat je suggesties zeker meer zekerheid bieden. Dit OV zal rijden en op elkaar aansluiten. Maar gelden de abonnementen van NS ook op dit “alternatieve” OV dan?

 

En ja, wil je richting Breda dan ben je echt aangewezen op het NS vervangend vervoer. Anders maak je wel een hele “Bathse reis”.

 

Het verbaast me dat het niet aangegeven staat op de stations, zodat je alvast voor jezelf kunt bepalen wat de beste reisopties zijn en of je wel moet willen reizen in dat weekend.

 

Sinds begin vorig jaar ligt (een deel van) de Zeeuwse Lijn er gemiddeld elke maand wel minstens een weekend uit. En dan heb ik het nog niet eens over de snelheidsbeperkingen vanwege verzakkingen op diverse plekken op het traject waardoor meestal vertraging optreedt. 

 

Reputatie 3

 

Ik denk dat je suggesties zeker meer zekerheid bieden. Dit OV zal rijden en op elkaar aansluiten. Maar gelden de abonnementen van NS ook op dit “alternatieve” OV dan?

Nee helaas betaal je dan gewoon de volle prijs (28 euro voor Middelburg - Rotterdam, 21 euro voor Goes - Rotterdam) (mits je studenten ov hebt uiteraard)

 

Het verbaast me dat het niet aangegeven staat op de stations, zodat je alvast voor jezelf kunt bepalen wat de beste reisopties zijn en of je wel moet willen reizen in dat weekend.

Dan maakt NS nie genoeg winst 😄. Het is eigenlijk al waanzig belachelijk dat je nogsteeds het normale tarief moet betalen voor een rit die een half uur tot een uur langer kan duren (Zonder extra vertraging die je sowieso er bij zult krijgen)

Reputatie 7

 

Ik denk dat je suggesties zeker meer zekerheid bieden. Dit OV zal rijden en op elkaar aansluiten. Maar gelden de abonnementen van NS ook op dit “alternatieve” OV dan?

Nee helaas betaal je dan gewoon de volle prijs (28 euro voor Middelburg - Rotterdam, 21 euro voor Goes - Rotterdam) (mits je studenten ov hebt uiteraard)

Dat is het nadeel als je in Zeeland woont en met ov reist. Slechts 1 spoorlijn (zodat omreizen er niet in zit) en de afstand met de normale bus richting Randstad / of überhaupt een grotere stad, is groot. Met een NS (kortings)abonnement heb je niks aan alternatief regulier busvervoer, het kost je alleen maar veel extra geld.

Je zit dus eigenlijk vast aan het NS-busvervoer. 

Het barst het hele jaar van de toeristen in Zeeland, zeker op Walcheren en rond Renesse/Burgh Haamstede, ze komen echter voor 99,9% met de auto en dat is puur te danken aan het povere OV.

 

 

 

Het barst het hele jaar van de toeristen in Zeeland, zeker op Walcheren en rond Renesse/Burgh Haamstede, ze komen echter voor 99,9% met de auto en dat is puur te danken aan het povere OV.

Dat dat puur komt door het matige OV betwijfel ik. Zeeland is vooral gericht op Duitse kampeer- en huisjestoeristen en die komen sowieso niet met de trein. 

Reputatie 7
Badge +1

En weer zijn er werkzaamheden op de Zeeuwse Lijn. Op diverse stations staat hierover niets aangegeven.

 

Wanneer: het hele weekend 6+7 april 2024

Waar: tussen Roosendaal en Vlissingen rijden geen treinen

Extra reistijd: meer dan een uur

 

Er is vervangend vervoer toegezegd

Maar bijvoorbeeld: van Vlissingen naar Roosendaal zit je gewoon 1 uur en 3 kwartier in de snelbus (en deze gaat dan via Middelburg, Goes en Bergen op Zoom).

 

Als je bijvoorbeeld naar de Randstad moet kan je ook de bus vanuit Middelburg bus 133 pakken overstappen op Transfernium naar bus 104 en dan de Metro pakken in Spijkenisse richting Rotterdam CS. (2:54 uur)

 

Of voor Goes is dat bus 132 overstappen op Sas naar bus 133 dan weer overstappen op Busstation naar bus 432 en dan op Zuidplein de Metro pakken richting Den Haag Centraal (Stopt ook in Rotterdam Centraal) (2:22 uur)

 

In principe ben je dan niet echt sneller maar denk dat die bussen die ingezet worden ook een hoop vertraging zullen ontvangen. Het is maar net wat voor jou fijner lijkt. Richting Breda zul je toch echt die snelbus moeten pakken... of je wilt een busreis van 3 en een halfuur maken...

 

Ik denk dat je suggesties zeker meer zekerheid bieden. Dit OV zal rijden en op elkaar aansluiten. Maar gelden de abonnementen van NS ook op dit “alternatieve” OV dan?

 

En ja, wil je richting Breda dan ben je echt aangewezen op het NS vervangend vervoer. Anders maak je wel een hele “Bathse reis”.

 

Het verbaast me dat het niet aangegeven staat op de stations, zodat je alvast voor jezelf kunt bepalen wat de beste reisopties zijn en of je wel moet willen reizen in dat weekend.

 

Sinds begin vorig jaar ligt (een deel van) de Zeeuwse Lijn er gemiddeld elke maand wel minstens een weekend uit. En dan heb ik het nog niet eens over de snelheidsbeperkingen vanwege verzakkingen op diverse plekken op het traject waardoor meestal vertraging optreedt. 

 

Ik vind dat de veelgeplaagde reizigers uit Zeeland gewoon het recht moeten krijgen om bij dit soort werkzaamheden over een veel te lang traject om op kosten van NS de rechtstreekse bussen te mogen nemen. Treinvervangend vervoer is op zich prima maar niet als je reis dan 1,5 uur langer gaat duren.

Reputatie 3

Ik vind dat de veelgeplaagde reizigers uit Zeeland gewoon het recht moeten krijgen om bij dit soort werkzaamheden over een veel te lang traject om op kosten van NS de rechtstreekse bussen te mogen nemen. Treinvervangend vervoer is op zich prima maar niet als je reis dan 1,5 uur langer gaat duren.

Dat dus, snap best dat de NS er niet veel aan kan veranderen maar het reizen met een trein wordt er niet aantrekkelijker op in Zeeland als je dit soort dingen door laat gaan, En ja er wordt al veel verlies gemaakt op het Zeeuwse Spoor maar om dan de reiziger daarmee op te zadelen is natuurlijk idioot.

Reputatie 7
Badge +1

Ik vind dat de veelgeplaagde reizigers uit Zeeland gewoon het recht moeten krijgen om bij dit soort werkzaamheden over een veel te lang traject om op kosten van NS de rechtstreekse bussen te mogen nemen. Treinvervangend vervoer is op zich prima maar niet als je reis dan 1,5 uur langer gaat duren.

Dat dus, snap best dat de NS er niet veel aan kan veranderen maar het reizen met een trein wordt er niet aantrekkelijker op in Zeeland als je dit soort dingen door laat gaan, En ja er wordt al veel verlies gemaakt op het Zeeuwse Spoor maar om dan de reiziger daarmee op te zadelen is natuurlijk idioot.

Probleem is dat ik dat wel kan vinden, maar dat NS daar natuurlijk niets mee gaat doen. Misschien  contact opnemen met een regionale krant of bijvoorbeeld het AD en vragen of die aandacht aan dit probleem kunnen schenken? 

 

De gemeente Middelburg heeft recent al actie ondernomen.

https://www.pzc.nl/middelburg/middelburg-schrijft-brief-op-poten-over-onbetrouwbare-dienstregeling-ns-we-maken-ons-ernstig-zorgen~a58a3f24/ 

Reputatie 3

Ik vind dat de veelgeplaagde reizigers uit Zeeland gewoon het recht moeten krijgen om bij dit soort werkzaamheden over een veel te lang traject om op kosten van NS de rechtstreekse bussen te mogen nemen. Treinvervangend vervoer is op zich prima maar niet als je reis dan 1,5 uur langer gaat duren.

Dat dus, snap best dat de NS er niet veel aan kan veranderen maar het reizen met een trein wordt er niet aantrekkelijker op in Zeeland als je dit soort dingen door laat gaan, En ja er wordt al veel verlies gemaakt op het Zeeuwse Spoor maar om dan de reiziger daarmee op te zadelen is natuurlijk idioot.

Probleem is dat ik dat wel kan vinden, maar dat NS daar natuurlijk niets mee gaat doen. Misschien  contact opnemen met een regionale krant of bijvoorbeeld het AD en vragen of die aandacht aan dit probleem kunnen schenken?  

Denk niet dat je ver komt met een regionale krant, dit raakt alleen de reizigers en zoveel reizigers zijn er niet in Zeeland. Een petitie zou mogelijk helpen maar aan handtekeningen ga je ook niet zo maar komen. Denk dat we het er maar gewoon mee moeten doen. 🤷‍♂️. Denk dat de provincie zelf ook al aardig wat geklaagd heeft bij NS overigens.

Reputatie 3

 

Ik denk dat je suggesties zeker meer zekerheid bieden. Dit OV zal rijden en op elkaar aansluiten. Maar gelden de abonnementen van NS ook op dit “alternatieve” OV dan?

Nee helaas betaal je dan gewoon de volle prijs (28 euro voor Middelburg - Rotterdam, 21 euro voor Goes - Rotterdam) (mits je studenten ov hebt uiteraard)

Dat is het nadeel als je in Zeeland woont en met ov reist. Slechts 1 spoorlijn (zodat omreizen er niet in zit) en de afstand met de normale bus richting Randstad / of überhaupt een grotere stad, is groot. Met een NS (kortings)abonnement heb je niks aan alternatief regulier busvervoer, het kost je alleen maar veel extra geld.

Je zit dus eigenlijk vast aan het NS-busvervoer. 

Het barst het hele jaar van de toeristen in Zeeland, zeker op Walcheren en rond Renesse/Burgh Haamstede, ze komen echter voor 99,9% met de auto en dat is puur te danken aan het povere OV.

Het OV in Zeeland is in z'n geheel gewoon behoorlijk ruk, maar dat is ook wel begrijpelijk als er zo weinig reizigers zijn. Hoe trek je overigens meer reizigers aan? Betere OV. Het is nou ook niet dst de busvervoerders aan het vechten zijn voor de concessie in Zeeland, het is zelfs zo erg dat er nog niemand zich heeft ingeschreven voor die concessie en die verloopt December 2024.

 

Nou wordt er gelukkig wel gestreden voor de concessie van het Zeeuwse Spoor (hoofdrailnet) maar als de overheid die onderhands aan het gunnen is aan NS valt er ook niet veel te vechten, en of we nou blij moeten zijn met een andere vervoerder, das nog maar de vraag…

 

Eigenlijk horen we in Zeeland niet eens is te klagen want we moeten al blij zijn dat we OV hebben, maar als het OV zo bar slecht is is er geen andere keuze dan klagen.

Reputatie 7
Badge +1

Ik las net dat het contract met Connexxion waarschijnlijk wordt verlengd tot 2026. Over het OV in Zeeland zijn er onderstaan topic ook wel wat zinnige dingen gemeld.

 

Reputatie 7

Het barst het hele jaar van de toeristen in Zeeland, zeker op Walcheren en rond Renesse/Burgh Haamstede, ze komen echter voor 99,9% met de auto en dat is puur te danken aan het povere OV.

Dat dat puur komt door het matige OV betwijfel ik. Zeeland is vooral gericht op Duitse kampeer- en huisjestoeristen en die komen sowieso niet met de trein. 

@Tamzin Neemt niet weg dat er zeker wel winst valt te behalen. Die 99.9% kan je tenminste pogen terug te brengen naar 89.9%. Maar de moeite wordt niet eens genomen. Verder tref ik rond Domburg en Middelburg best vaak Duitsers in de bus. Die komen dan wel met de auto, ter plaatse willen ze best een bus gebruiken voor vervoer. Moet dat er wel zijn - op een enkele lijn na is dat er dus niet en in het weekend (als er ook veel Nederlandse dagjesmensen zijn) kan je het ov helemaal wel afschrijven. Voor zo'n toeristisch hotspot als Zeeland is dat een blamage (vind ik).

Zeelandgangers hebben dit weekend weer pech. A.s. zaterdag mooi weer en boven de 20 graden, ligt het spoor er weer eens uit voor de zoveelste keer. Ja, daar kan Prorail niet op plannen natuurlijk.

Reputatie 3

Ik las net dat het contract met Connexxion waarschijnlijk wordt verlengd tot 2026. Over het OV in Zeeland zijn er onderstaan topic ook wel wat zinnige dingen gemeld.

 

Dat las ik na het schrijven van die post inderdaad ook, haalt niet weg dat Zeeland echt een enorm lastig onderwerp is qua OV. Er wonen gewoon simpelweg niet genoeg mensen en de mensen die er wonen, wonen enorm verspreid over elkaar. Met de toeristen valt wel winst te halen want daar zijn er genoeg van maar dan wordt het OV opeens seizoensgebonden en dat lijkt me ook niet handig 😄. Zeeland is alleen toeristisch heel aantrekkelijk maar voor de rest valt het enorm vies tegen, als daar nou eens aan gewerkt wordt dan kan het ov nog wel eens een success worden. Ik zou niet weten waarom je naar Zeeland zou willen behalve de historie, strand, kamperen en of rust.

 

Maar historie en strand heb je ook aan de randstad en daar heb je een stuk meer te doen, dus dan blijft alleen nog de rust en het kamperen over.

Reputatie 3

Zeelandgangers hebben dit weekend weer pech. A.s. zaterdag mooi weer en boven de 20 graden, ligt het spoor er weer eens uit voor de zoveelste keer. Ja, daar kan Prorail niet op plannen natuurlijk.

Waar/Wanneer kan ProRail wel plannen? 🙊

Reputatie 7

Ik zou niet weten waarom je naar Zeeland zou willen behalve de historie, strand en of rust.

Maar historie en strand heb je ook aan de randstad en daar heb je een stuk meer te doen, dus dan blijft alleen nog de rust over.

De stranden in Zeeland zijn (vind ik) veel mooier en natuurlijker. Niet te vergelijken met Noordwijk, Scheveningen en Zandvoort waar op mooie dagen de boel compleet overlopen wordt en de prijzen duizelingwekkend stijgen. Zeeland is relatief ongerept in tegenstelling tot de veel te drukke Randstad. Je voelt je veel meer "op vakantie" dan in de betonnen dorpen aan de Zuidhollandse kust. Veel natuurgebieden in Zeeland ook. Zoals Oranjezon en de Mantelingen. Maar..... net wat je zoekt natuurlijk.

 

Reputatie 3

Ik zou niet weten waarom je naar Zeeland zou willen behalve de historie, strand en of rust.

Maar historie en strand heb je ook aan de randstad en daar heb je een stuk meer te doen, dus dan blijft alleen nog de rust over.

De stranden in Zeeland zijn (vind ik) veel mooier en natuurlijker. Niet te vergelijken met Noordwijk, Scheveningen en Zandvoort waar op mooie dagen de boel compleet overlopen wordt en de prijzen duizelingwekkend stijgen. Zeeland is relatief ongerept in tegenstelling tot de veel te drukke Randstad. Je voelt je veel meer "op vakantie" dan in de betonnen dorpen aan de Zuidhollandse kust. Veel natuurgebieden in Zeeland ook. Zoals Oranjezon en de Mantelingen. Maar..... net wat je zoekt natuurlijk.

 

Ja ik zou ook veel liever een strandje in Zeeland pakken dan in de Randstad hoor, maar ja er is een reden waarom Zandvort vol zit met toeristen en Vlissingen niet🤣.

Ik las net dat het contract met Connexxion waarschijnlijk wordt verlengd tot 2026. Over het OV in Zeeland zijn er onderstaan topic ook wel wat zinnige dingen gemeld.

Dat was al wat langer bekend, het is bedoeld als overgang. In de tussentijd gaat de Provincie het bestek aanpassen en op basis daarvan een nieuwe aanbesteding organiseren voor de periode na 2026.

Er komt jaarlijks iets meer geld beschikbaar, er hoeven veel minder elektrische bussen te komen dan eerst was gevraagd zodat de kosten voor de vervoerder omlaag gaan en de contractperiode wordt langer zodat de afschrijvingen over een langere periode kunnen worden uitgespreid.

 

De stranden in Zeeland zijn (vind ik) veel mooier en natuurlijker. Niet te vergelijken met Noordwijk, Scheveningen en Zandvoort waar op mooie dagen de boel compleet overlopen wordt en de prijzen duizelingwekkend stijgen. Zeeland is relatief ongerept in tegenstelling tot de veel te drukke Randstad. Je voelt je veel meer "op vakantie" dan in de betonnen dorpen aan de Zuidhollandse kust. 

Wat mij in Zeeland tegenstaat is dat alles er SGP ademt.

Reputatie 3

Wat mij in Zeeland erg tegenstaat dat alles er SGP ademt.

Tja, de Bijbelbelt daar kom je niet zo maar van af hoor... En in principe is de SGP niet zo'n probleem, want er zijn genoeg andere partijen in de provincie! (Al zijn het ook best wat christelijke partijen)

 

En als dat je weerhoudt om op vakantie te gaan in een stad / provincie dan moet je toch eens aardig wat gaan heroverwegen in je leven...

Wat mij in Zeeland erg tegenstaat dat alles er SGP ademt.

En als dat je weerhoudt om op vakantie te gaan in een stad / provincie dan moet je toch eens aardig wat gaan heroverwegen in je leven...

Op zich mogen mensen zelf weten wat ze willen geloven maar als dat zoals in Zeeland forse invloed gaat krijgen op het dagelijks leven haak ik af. Die keuze mag ik ook maken.

Reputatie 3

Wat mij in Zeeland erg tegenstaat dat alles er SGP ademt.

En als dat je weerhoudt om op vakantie te gaan in een stad / provincie dan moet je toch eens aardig wat gaan heroverwegen in je leven...

Op zich mogen mensen zelf weten wat ze willen geloven maar als dat zoals in Zeeland forse invloed gaat krijgen op het dagelijks leven haak ik af. Die keuze mag ik ook maken.

Zeeland is niet zo christelijk als jij denkt, Ja de dorpjes zoals Arnemuiden en Burgh-Haamstede daar schreeuwt het inderdaad SGP en moet je ook echt niet je gras gaan maaien op een Zondag. Maar veel dorpen en steden zoals Vlissingen, Souburg, Middelburg en Goes zijn niet zo christelijk als jij denkt.

Reageer