Werkzaamheden Beverwijk-Haarlem geen vervangend vervoer??

  • 17 March 2023
  • 7 reacties
  • 118 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1

Op twitter zie ik deze tweet voorbijkomen:

 

Als ik dan vervolgens in de reis[planner kijk zie ik dit

 

Ook bij de overige tijden staan alleen reguliere bussen aangegeven. Pas als je in de app de bussen verwijdert uit de adviezen, verschijnt er wel vervangend vervoer. Ik vind dit eerlijk gezegd toch een vorm van misleiding met als doel de reiziger te dwingen gebruik te maken van de reguliere busdiensten en zo geld uit de zak te kloppen.

 

 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk niet dat dat het doel is, maar dit is een van de (vele) ongewenste bij-effecten van het feit dat de reisplanner tegenwoordig standaard ook andere OV-opties laat zien.

Is het antwoord van webcare dit keer wel correct? Of bevestigen ze dat er geen vervangend vervoer zou zijn?

Reputatie 7
Badge +1

Ik denk niet dat dat het doel is, maar dit is een van de (vele) ongewenste bij-effecten van het feit dat de reisplanner tegenwoordig standaard ook andere OV-opties laat zien.

Is het antwoord van webcare dit keer wel correct? Of bevestigen ze dat er geen vervangend vervoer zou zijn?

Het antwoord van webcare was correct in dit geval, maar ik vind de manier van presenteren echt bespottelijk. De klant gaar er mijns inziens volkomen terecht van uit dat er geen vervangend vervoer is. Deze klant twittert dan daarover, maar hoeveel klanten zullen dat ook doen? 

 

 

Ik kan me goed voorstellen dat het gros denkt 'het zal wel kloppen, anders lieten ze het vervangende vervoer wel zien’, dus ik zal dit zeker even aankaarten. Bedankt hiervoor.

Reputatie 7
Badge +3

Het alternatief met bus 73 is overigens een stuk beter dan reizen met het vervangend vervoer van NS. Met lijn 73 is de reistijd 26 minuten, met het alternatief vervoer en de overstap in Santpoort Noord duurt de reis 48 minuten. Helemaal omreizen via Sloterdijk en Uitgeest duurt 68 minuten.

Reputatie 7
Badge +3

Als je het niet erg vindt extra kosten te maken, is het inderdaad een prima alternatief. Maar dat zou niet (standaard) door de NS-reisplanner geadviseerd moeten worden.

Reputatie 7
Badge +1

Het alternatief met bus 73 is overigens een stuk beter dan reizen met het vervangend vervoer van NS. Met lijn 73 is de reistijd 26 minuten, met het alternatief vervoer en de overstap in Santpoort Noord duurt de reis 48 minuten. Helemaal omreizen via Sloterdijk en Uitgeest duurt 68 minuten.

Klopt ik heb zelf ook wel eens die bus genomen en vooral dat kwartier wachttijd in Santpoort Noord (totaal geen voorzieningen, ook niet in de buurt) is heel vervelend. Nu zullen de bussen waarschijnlijk ook niet een kwartier staan wachten op geen trein dus misschien valt het wel mee. Station Bloemendaal is eigenlijk niet bereikbaar met de bus. (wegen te smal).  

Reputatie 7
Badge +3

@mrfreeze Het blijft een eindeloze discussie. Want wanneer het alternatief van het snellere reguliere OV niet getoond wordt komen daar weer klachten over.
Maar zonder waarschuwing over mogelijke extra kosten het alternatief van een andere vervoerder tonen is tamelijk dom.

Reageer