werkzaamheden op utrecht- ede

  • 10 September 2023
  • 9 reacties
  • 169 Bekeken

Waarom kan het nooit goed geregeld worden?

Gisteren vroeg ik bij driebergen naar vervoer tussen Utrecht en driebergen en ze vertelden me dat NS snelbussen heeft gezet. Ik kwam vandaag aan bij utrecht, er stonden 5 man bij het jaarb. en ik vroeg naar de bus naar driebergen, de man zei, er gaat geen bus naar driebergen. Alleen snelbus naar ede. Naar driebergen moet je de stopbus nemen. Ik bedoel, ik betaal ze F veel geld, en dan kunnen ze dat nog niet beter regelen? Jezus.

Shame NS.

Zonde, want je loopt er helemaal heen en je krijgt jongens die niet weet waar rechts of links is. En dan moet je teruglopen om de stopbus te nemen omdat er geen snelbus naar driebergen is.

Elke keer is er wel iets. 

Op zondag is het erg moeilijk om bus te krijgen, en nu dit ook nog. Pfff. NS kun je beter nemen! 

 

 


9 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben het met je eens dat er geen touw is vast knopen aan de mededeling van NS. 
https://www.ns.nl/reisinformatie/actuele-situatie-op-het-spoor/werkzaamheid?id=7003917

 


 

Maar welke bussen welke route rijden is volkomen duister. Snelbussen van Utrecht naar Nijmegen? Hebben ze bij NS geen tegenlezers die de teksten controleren voordat ze op het web worden gezet?

Badge +3

Voor informatie over vervangend vervoer bij geplande werkzaamheden schiet de informatie op de site van NS vaak tekort.

Op de website Rijden de treinen is duidelijkere informatie te vinden. Daar zien we dat er naast snelbussen van Utrecht Centraal naar Ede-Wageningen die onderweg nergens stoppen, ook snelbussen zouden moeten rijden van Utrecht Centraal naar Ede-Wageningen die onderweg wel stoppen in Driebergen-Zeist en Veenendaal-De Klomp. Dat wil zeggen: die zijn gepland. Of u onjuist geïnfomeerd bent door de man die zei dat ze er niet waren, of dat de praktijk afwijkt van de planning, kan ik niet vaststellen.

We zien op Rijden de treinen overigens ook hoe het zit met snelbussen van Utrecht naar Nijmegen; daar rijdt er kennelijk een van in de nachtelijke uren.

Reputatie 7
Badge

Dat vervangend vervoer bij NS is gewoon dramatisch slecht. Je weet nooit waar je aan toe bent.

Reputatie 7
Badge +2

Daar zien we dat er naast snelbussen van Utrecht Centraal naar Ede-Wageningen die onderweg nergens stoppen, ook snelbussen zouden moeten rijden van Utrecht Centraal naar Ede-Wageningen die onderweg wel stoppen in Driebergen-Zeist en Veenendaal-De Klomp.

Ze staan wel in de actuele vertrektijden in elk geval. En gezien die bussen de bediening van Veenendaal-De Klomp verzorgen zouden ze ook wel moeten rijden, want daar komen de stopbussen (die gaan naar Rhenen immers) niet langs.

Al loopt het sowieso niet helemaal lekker met de bussen, want gisteren zag ik op X ook een bericht langskomen van iemand die tevergeefs in Maarn op de stopbus stond te wachten.

Reputatie 7
Badge +1

En dan krijg je deze ook nog eens. Bus is dus Utrecht voorbij gereden. Waarschijnlijk zal de chauffeur wel weer geen Nederlands of Engels hebben gesproken want het lijkt mij dat de reizigers daar op een gegeven moment wel wat van gezegd hebben.

 

Als ik zo op X kijk dan gaat het momenteel meer van kwaad tot erger bij NS. Ik heb absoluut niet de indruk dat Wouter Koolmees de zaakjes op orde heeft, integendeel. 

 

 

Reputatie 7
Badge +2

Ja dat krijg je met die NS-bussen die tegenwoordig heel de ring Utrecht rond moeten rijden (en dus niet de borden kunnen volgen) om via het 24 Oktoberplein de stad in te rijden. Zit je dan op de A2 op de hoofdrijbaan en niet op de parallelbaan, dan kan je er niet af de stad in en kom je inderdaad bij Breukelen uit.

Reputatie 7
Badge +1

Maar welke bussen welke route rijden is volkomen duister. Snelbussen van Utrecht naar Nijmegen? Hebben ze bij NS geen tegenlezers die de teksten controleren voordat ze op het web worden gezet?

 

Eergisteren stond deze bijvoorbeeld op NS_Online:

 

 

Het probleem lijkt vooral dat de medewerkers van de communicatieafdeling die berichten opstellen inhoudelijk niet thuis zijn in de materie. En dan krijg je van die totaal kromme berichten van iemand die de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel precies hangt 

Als ik zo op X kijk dan gaat het momenteel meer van kwaad tot erger bij NS. Ik heb absoluut niet de indruk dat Wouter Koolmees de zaakjes op orde heeft, integendeel.

Ik heb sowieso het idee dat het voor Wouter Koolmees bij NS een lijdensweg is.

Reageer