beantwoord

abonnement onjuist overgezet

  • 5 April 2024
  • 7 reacties
  • 113 Bekeken

Omdat mijn OV chipkaart met daarop dal voordeel abonnement zoek was en we ivm vakantie 2023 naar Schiphol wilden reizen heeft een medewerker op Station Enschede mijn abonnement overgezet naar de Ov kaart van mijn man. Er is niet duidelijk geïnformeerd dat het abonnement overgezet is naar mijn man, waardoor er zaken verkeerd gingen tijdens het reizen en veel stress opleverde.  Vandaag alsnog factuur gekregen voor reis van 14-9-2023, dus verder op zoek gegaan met deze uitkomst. Ik wil sowieso dit abonnement overzetten naar flex basis abonnement omdat we heel weinig reizen met de trein. Ik kan het abonnement echter nu niet wijzigen omdat naar bleek, het nu op naam van mijn man staat. Hoe kan ik dit nu regelen?
 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 5 April 2024, 13:47

Bekijk origineel

7 reacties

Omdat mijn OV chipkaart met daarop dal voordeel abonnement zoek was en we ivm vakantie 2023 naar Schiphol wilden reizen heeft een medewerker op Station Enschede mijn abonnement overgezet naar de Ov kaart van mijn man. 

Uw abonnement overzetten naar de OV-chipkaart van iemand anders??? Dat kan natuurlijk helemaal niet omdat abonnementen persoonsgebonden zijn. 

Ik kan mij ook niet voorstellen dat het NS-personeel in Enschede aan degelijke fraude zou meewerken. 

Reputatie 7
Badge

 heeft een medewerker op Station Enschede mijn abonnement overgezet naar de Ov kaart van mijn man. 
 

Terug naar station Enschede?

Reputatie 7
Badge +3

Uw abonnement overzetten naar de OV-chipkaart van iemand anders??? Dat kan natuurlijk helemaal niet omdat abonnementen persoonsgebonden zijn. 

Ik kan mij ook niet voorstellen dat het NS-personeel in Enschede aan degelijke fraude zou meewerken. 

Hoezo nou weer fraude? Uit het verhaal blijkt duidelijk dat het abonnement nu op naam van haar man staat. Ze hebben dus het abonnement van TS beëindigd, en een abonnement voor haar man afgesloten.

 

Irma2205, neem samen met je man contact op met de klanteNService per telefoon (030-7515155), chat, Facebook of X. Zij kunnen dit vast voor jullie in orde maken.

Reputatie 7
Badge +3

Een abonnement op naam van de ene persoon overzetten naar een ov-chipkaart op naam van een andere persoon zou niet moeten kunnen. Weet je zeker dat het zo gegaan is en niet wat
@mrfreeze aangeeft? Dat jouw abonnement is stopgezet en er een nieuw abonnement op naam van jouw man is afgesloten?

Ik raad je aan om telefonisch, via X, Facebook of chat contact op te nemen met NS klantenservice om dit uit te zoeken.

Heb je jouw kaart inmiddels teruggevonden?

 

Hoezo nou weer fraude? Uit het verhaal blijkt duidelijk dat het abonnement nu op naam van haar man staat. Ze hebben dus het abonnement van TS beëindigd, en een abonnement voor haar man afgesloten.

Mevrouw zegt toch duidelijk dat haar abonnement op de kaart van haar man is overgezet door het stationspersoneel in Enschede.

Niets over het beëindigen van haar abonnement en een nieuw abonnement voor haar man aanvragen.

Reputatie 7
Badge +3

Begrijpend lezen is ook een vak.

Er is niet duidelijk geïnformeerd dat het abonnement overgezet is naar mijn man

 

Ik kan het abonnement echter nu niet wijzigen omdat naar bleek, het nu op naam van mijn man staat.

 

Zoals je dus zelf al aangaf, ze hebben niet meegewerkt aan fraude. Alleen heeft TS wellicht verkeerd begrepen wat ze precies gedaan hebben.

Begrijpend lezen is ook een vak.

 

Ik kan het abonnement echter nu niet wijzigen omdat naar bleek, het nu op naam van mijn man staat.

Zoals je dus zelf al aangaf, ze hebben niet meegewerkt aan fraude. Alleen heeft TS wellicht verkeerd begrepen wat ze precies gedaan hebben.

Uit wat mevrouw hierboven schrijft is het duidelijk dat het wel degelijk haar bedoeling was om haar abonnement op de kaart van haar man te laten zetten.

Dat het personeel in Enschede aan dergelijke fraude zou meewerken leek me inderdaad onwaarschijnlijk zoals ik hierboven al geschreven had.

 

Reageer