beantwoord

Abonnement wijzigen

  • 30 March 2024
  • 2 reacties
  • 40 Bekeken

Op 9 maart heb ik mijn flex basis abonnement gewijzigd naar een flex weekend vrij abonnement. Tot mijn verbazing kreeg ik een dag later een hogere/dubbele factuur van jullie toegezonden. Een factuur met een bedrag van €3,62 en een factuur met een bedrag van €34,95. Naar mijn weten bedraagt de abonnementskosten €34,95. Ik heb hierom contact gezocht met jullie klantenservice via de chat. Uit de chat begreep ik dat ik de factuur van €3,62 voor een flex weekendvrij abonnement was, voor de periode van 9 maart tot 11 maart. En de tweede factuur met een bedrag van €34,95 voor de periode van 11 maart tot 11 april is. Op de site van NS staat dat ik mijn abonnement op elk moment en maximaal één keer per maand kan wijzigen. Echter wordt er nu vooraf een factuur van meer dan een maand in rekening gebracht. Er staat nergens op de site dat je abonnement precies een maand loopt moet lopen voor je van abonnemet wijzigt.

icon

Beste antwoord door mrfreeze 30 March 2024, 13:17

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Mimi23,

Zie ook mijn reactie in het andere topic:

 

De maandelijkse factuurdatum verandert nooit. Dus als dat bij jou elke maand de 11e is, blijft dat ook de 11e. Als je dus op 9 maart van abonnement wisselt, krijg je eerst een factuur voor de periode 9 t/m 10 maart, en daarna weer de 'normale’ maandelijkse factuur voor een hele maand (11 maart t/m 10 april). Die kosten kloppen dus precies.
Na een wijziging zit je minimaal een maand aan dat abonnement vast. Daarna kun je weer op elke gewenste dag wijzigen. Je kunt dus vanaf 9 april weer wijzigen. Mocht je op 9 april weer wijzigen naar Flex Basis, krijg je de kosten van 9 t/m 10 april weer terug.

Het wordt overigens ook gewoon op de site vermeld:

 

Echter wordt er nu vooraf een factuur van meer dan een maand in rekening gebracht. 

Abonnementen moeten altijd vooraf worden betaald om te voorkomen dat NS achteraf met onbetaalde rekeningen blijft zitten .Als een abonnement daarna tussentijds wordt beëindigd wordt een evenredig deel van het geld teruggestort.

Reageer