beantwoord

Het correctietarief


Goede middag,

Mijn man en ik zijn gisteren van Eindhoven naar Hammond geweest. Op de terugweg hadden we een fiets en aangezien het onze eerste ervaring was, hebben we de treinagent gevraagd ons te begeleiden om een fiets ticket te kopen en we zeiden dat we nog niet hebben ingecheckt , maar de man zei dat hij ons zou helpen. Die man heeft ons Ovkaart gecontroleerd in de trein door de machine, en hij hielp ons om een fiets ticket te kopen bij onse ap in onse telefoon, maar toen we aankwamen ontvingen we een e-mail met een boete van 50 euro( correctietarief) . 100 Euro is te veel voor onze eerste ervaring en toen we tips kregen van de treinagent ..Ik wil graag u begeleid ons alstublieft. Er is een fout opgetreden. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Zohreh Alizadeh 
 

icon

Beste antwoord door Vareo 5 May 2024, 12:43

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge

Wij kunnen u hiermee niet helpen. Neem contact op met de klantenservice.

Reputatie 7
Badge

Strikt genomen is de boete wel terecht. U kunt geen vervoersbewijs aanschaffen in de trein (bij een "treinagent"/conducteur), want dat moet u al hebben als u instapt. En zonder inchecken is een ov chipkaart geen geldig vervoerbewijs.

Reputatie 5

.......en we zeiden dat we nog niet hebben ingecheckt ......en hij hielp ons om een fiets ticket te kopen.....
 

Niet ingecheckt en geen fietskaartje.....

Dan is er alle reden voor een Correctietarief.

Voor het instappen moet in het bezit zijn van fietskaartje en vervoerbewijzen, dus niet pas kopen als de conducteur in de trein controleert tussen Helmond en Eindhoven.

Correctie tarief lijkt dus terecht.

Reputatie 7
Badge +3

Neem telefonisch, via X, Facebook of chat contact op met NS klantenservice. Wij kunnen jou hier niet verder helpen.

Voor het instappen moet je in het bezit zijn van een geldig vervoersbewijs. Een conducteur (treinagent) kan iemand niet inchecken. Hij/zij kan wel aangeven dat je niet ingecheckt bent. Dit kan een correctietarief van €50 opleveren.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Helmond heeft poortjes dus waar komt die €50 dan vandaan?

Neem contact op met de Klantenservice (telefoon, chat, X of Facebook).

Reputatie 7
Badge

@Robert B TS gaf zelf aan niet ingecheckt te hebben. Dat kan ook met poortjes en levert dan nog steeds dezelfde boete op, toch? Je kunt het poortje open duwen of achter iemand anders aanlopen, of soms ku  je bij de noodknop of is er ergens een glazen wand stuk of... Mogelijkheden genoeg om binnen te komen zonder inchecken als je het wilt, ook met poortjes

Gisteren heb ik een e-mail gekregen dat ik een correctie tarief van 50 euro moet betalen 🤔. nu reis ik meerdere keren per week heen en weer ja af H’sum Sportpark.. Gisteren had ik een uitje in Amersfoort en ben ‘s ochtends heel even Utrecht in gelopen om een cadeautje te halen.. Overak staan poortjes en heb zoals altijd mijn pas hiervoor gehouden, heb ook geen piep gehoord waardoor ik in de gaten heb dat ‘t niet goed gescanned heeft.. Nu heb ik net gebeld met CS, gaf aan dat t vervelend is en dat ‘t bedrag met mijn volgende betaling verrekend wordt. Dit betekent dat ik een maand lang moet wachten op mijn 50 euro.. Wat ik heel vervelend vind, aangezien ik niks verkeerd heb gedaan.. Ik hoop dat u een oplossing kunt vinden en mij de 50 euro eerder terug kunt betalen.. Bij voorbaat dank.. Groet Dewi 

Reputatie 5

Hallo Dewi, Als de NS klantenservice (wat is CS ?) coulance heeft toegezegd komt de E 50,00 retour bij de volgende rekening zoals aangegeven. Dat kan helaas niet anders. Hier op deze Community kunnen wij daar helaas ook niets mee.

(U heeft wel iets verkeerd gedaan, niet ingecheckt en dus zonder betalen gereid, vandaar de boete / correctietarief)

Badge +3

Als de mail gisteren kwam, dan is de 50 euro ook nog niet afgeschreven; dat gebeurt pas bij de volgende factuur. Als dat ook de factuur is waarop het correctietarief gecorrigeerd wordt, dan is er dus geen sprake van een maand wachten op 50 euro.

Reputatie 7
Badge +3

@DJdelatete jij zegt dat je niets verkeerd hebt gedaan, maar ik begrijp dat jij controle hebt gehad in de trein en jij niet ingecheckt bleek? Je zegt dat je geen piep hoorde toen je door de poortjes ging, maar je hebt vervolgens niet gekeken of de incheck goed was gegaan?

Ik neem aan dat je op jouw eindstation wel uitgecheckt hebt. Die €50 zal verrekend worden met de ritprijs en afgeschreven rond de tijd dat er altijd afgeschreven wordt. Hou jouw factuur in de gaten.

Reageer