Hoe lang duurt het tot ik gegevens in the reishistorie zie?

  • 29 April 2024
  • 4 reacties
  • 61 Bekeken

Beste meereizigers,

Ben de eerste keer in Nederland met NS Flex Dal Vrij gereist en wil bekijken of dit goed gelukt is.

Helaas zie ik in mijn reisoverzicht na 3 dagen nog steeds niet alle rijzen met de NS, terwijl reizen met Arriva en RET vrij snel zichtbaar waren. Ik zag ergens dat binnen de 24 uur alle rijzen gewoon op de OV reishistorie moetenstaan. Ben ik niet goed uitgelogt (sterke twijfels)?

Ik reis op rekening.


4 reacties

Reputatie 2

Hoi @DirkFrankfurtMain ,

Mijn eigen ervaring leert, dat het best lang kan duren voordat de reizen in de historie terecht komen. De ene keer is dat bv de volgende dag, andere keer kan dat dagen duren. Heb wel eens gehoord zelfs weken.

Mocht je een account hebben bij OV-chipkaart, dan kun je daar wel heel snel je reizen inzien. Vandaag gereisd, morgen in te zien.

Reputatie 7
Badge +3

Die 24 uur die NS aangeeft kun je vergeten, het kan zelfs wel 3 weken duren (eigen ervaring). 

Reputatie 7
Badge

​​Mocht je een account hebben bij OV-chipkaart, dan kun je daar wel heel snel je reizen inzien. Vandaag gereisd, morgen in te zien.

Daar kun je helaas met NS Flex alleen niet zien wat je reizen hebben gekost. Dat is m.i. een van de grote nadelen van dat product dat je tegenwoordig krijgt opgendrongen bij een NS abonnement.

Reputatie 7
Badge +3

Bij OV-chipkaart zie je inderdaad niet wat de reis gekost heeft, je ziet dan wel dat in en uitchecken wel of niet goed geregistreerd staan, dat neemt in ieder geval de twijfels daarover weg. 

Reageer