beantwoord

keuzedag en vervangend vervoer

  • 5 May 2024
  • 3 reacties
  • 63 Bekeken

Op 22 april heb ik een keuzedag gebruikt. Ik wilde reizen van Vlissingen naar Boxtel en ben 13.49 u in Vlissingen ingestapt met geactiveerde keuzedag. Helaas was er die dag een aanrijding met een persoon en stopte de reis in Bergen op Zoom. Vervoglens moest ik de bus nemen van Bergen op Zoom naar Roosendaal, waarvoor ik heb betaald (ingecheckt met OV pas). Daarna kon ik in Roosendaal weer instappen in de trein naar Boxtel. Echter: dit was inmiddels in de spits: instaptijd 16.15u, wat maakte dat de keuzedag niet meer geldig was.

Graag wil ik deze keuzedag terug. Kan ik dit vragen en zo ja hoe? Hoe kan ik geld terugvragen van de bus en de rit van Roosendaal naar Boxtel.

Ik heb een formulier ingevuld waarop ik alleen maar kon angeven dat ik in Vlissingen ben ingestapt met als doel Boxtel, maar daar niet met de trein kon komen.

 

icon

Beste antwoord door Re.tep 6 May 2024, 00:18

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5

Vervelend dat je reis zo verlopen is. Neem contact op met de NS Klantenservice over de keuzedag en eventuele coulance.

Waarom heb je betaald voor het "vervangende vervoer". Was dit geen NS bus maar een lijnbus welke altijd rijdt ?

Reputatie 7
Badge +3

Dat was geen fijne reis zo te lezen. Kosten voor zelfgeregeld vervoer worden niet vergoed. Er is 1 uitzondering: Als er na 100 minuten wachten geen duidelijkheid is over vervangend vervoer mag je dit zelf regelen.

Wat betreft de keuzedag: Ik begrijp dat je beroep hebt gedaan op de geld-terug-bij-vertraging regeling. Je zult dan als je meer dan een uur vertraging had de keuzedag vergoed krijgen. Je kunt daarnaast niet een keuzedag terugvragen. Het is of GTbV of keuzedag terugvragen.

Wat betreft de extra kosten voor Roosendaal-Boxel: je zou voor coulance daarover via de andere kanalen contact over kunnen opnemen. De buskosten zijn voor eigen rekening.

Hartelijk dank voor de reacties. Er was inderdaad geen vervangend vervoer. Bus heb ik gezocht en betaald. Ik ga de tips opvolgen. Nogmaals dank

Renske

Reageer