beantwoord

NS week studenten OV

  • 1 April 2024
  • 3 reacties
  • 74 Bekeken

Hallo,

Op 10 maart heb ik een NS flex abonnement afgesloten zodat ik in daluren met 40% korting kon reizen. Echter kan ik dat abonnement nu pas 10 april opzeggen.

Vanaf 1 april gaat ook mijn studenten reisproduct weer in (week ov), en nu vroeg ik mij af of dit automatisch over gaat naar vrij reizen. Ik heb namelijk zojuist ingecheckt en dan staat er ‘reizen op rekening’. Dus ik vraag me af of dit wel klopt?

Mvg, Marieke

icon

Beste antwoord door Tamzin 1 April 2024, 19:16

Bekijk origineel

3 reacties

Je kunt Flex en het Studentenreisproduct niet op dezelfde kaart zetten, dat staat duidelijk vermeld op de site van DUO. En omdat je Studentenreisproduct vanaf vandaag weer geldig is gaat het dus ook met ingang van vandaag mis. 

Dit is alleen op te lossen door Flex helemaal op te zeggen en van je kaart te verwijderen. Het eventueel ten onrechte betaalde geld krijg je overigens niet terug omdat DUO stelt hier duidelijk voor gewaarschuwd te hebben.

Reputatie 7
Badge +3

Flex en SRP op 1 kaart gaat in principe alleen goed op dagen dat je vrij reizen hebt. Met een SRP weekabonnement is dat normaal gesproken op weekdagen. Maar vandaag is een feestdag en dan reis je met een weekabonnement met korting. En dan gaat het mis, want op dagen dat je met korting reistvolgens je SRP heeft Flex voorrang. Al maakt dat vandaag met een Flex Dal Voordeel abonnement niet uit, want of je nu korting hebt vanwege het SRP of vanwege het Flex abonnement (feestdag dus de hele dag korting) maakt niet uit. Maar ik zou Flex wel zsm op zeggen en van de kaart verwijderen of je SRP op een andere zetten. Wijzig je Flex vooral niet naar Basis want dan gaat het pas echt mis, dan reis je op dagen dat je volgens de SRP met korting zou reizen vol tarief met Flex Basis. 

Al maakt dat vandaag met een Flex Dal Voordeel abonnement niet uit, want of je nu korting hebt vanwege het SRP of vanwege het Flex abonnement (feestdag dus de hele dag korting) maakt niet uit. 

Dat geldt voor de trein maar niet voor de bus.

Reageer