beantwoord

Staat mijn abonnement wel op mijn OV kaart?

  • 23 March 2024
  • 2 reacties
  • 44 Bekeken

Ik heb een NS Flex Weekend Vrij abonnement aangeschaft, maar ik zie deze niet op mijn OV kaart staan. Is mijn abonnement nu wel actief? 

icon

Beste antwoord door Robert B 23 March 2024, 13:53

Bekijk origineel

2 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

NS Flex staat op een kaart als product Reizen op Rekening NS ongeacht welk abonnement.

Twee keer zelfs meestal, een product voor trein en een voor bus/tram/metro.

Het abonnement wat je in Mijn NS ziet staan is dan actief, en kan je wisselen zonder iets met je kaart te hoeven doen.

Zolang je bij in/uitchecken Reizen op Rekening ziet is het in orde, het systeem bepaalt de juiste prijs.

Reputatie 7
Badge +4

Mocht u reizen op rekening niet zien, dan meteen weer uitchecken aan de binnenkant van het poortje, naar het automaat gaan, uw kaart voor de lezer houden, en kiezen voor ‘Bestelling ophalen’ Volg de instructies.

 

Dit is alleen noodzakelijk als u al een persoonlijke ov-chipkaart had, maar nog geen Flexabonnement en u er onlangs een Flexabonnement op heeft gezet. Het is niet nodig als u al eerder een Flexabonnement had en had geactiveerd. Het is ook niet nodig als u samen met een eerste Flexabonnement een persoonlijke ov-chipkaart heeft besteld

De proef op de som is wat @Robert B hierboven al aangeeft.

Reageer