beantwoord

Weekend vrij ook geldig op koningsdag?


Is het Weekend vrij ook geldig op koningsdag?

icon

Beste antwoord door Andyret2 24 April 2023, 23:40

Bekijk origineel

34 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Nee, maar AH is een heel ander soort onderneming en zeker geen vervoersmaatschappij. Redeneren op basis van een vergelijking is sowieso tricky en niet altijd logisch.

Reputatie 7
Badge +3

 

@Re.tep heeft de voorwaarden mbt keuzedagen en koningsdag blijkbaar nog niet gevonden.

Even navraag gedaan hierover. Naar het rijdende personeel (lees de conducteurs) wordt gecommuniceerd dat "keuzedagen" NIET geldig zijn.

Precis zoals ook in mijn tekst staat, er lijkt dus een communicatie probleempje intern te zijn.

Maar goed, dat is voor de klantenservice 

Jij bazelt.

Als keuzedagabonnementhouder heb ik daar geen info over gehad. Het van horen zeggen telt bij NS niet.

Zie verder
@mrfreeze 

Reputatie 4

Jij bazelt.
​​

Natuurlijk......…

 

Nee, maar AH is een heel ander soort onderneming en zeker geen vervoersmaatschappij. Redeneren op basis van een vergelijking is sowieso tricky en niet altijd logisch.

Een supermarkt is meer een eerste levensbehoefte dan een vervoersbedrijf. Als je dus met alle geweld  inkomenspolitiek wil gaan bedrijven ligt het meer voor de hand dat bij de supermarkt te doen dan bij een vervoerder.

Reputatie 7
Badge +3

 

@Re.tep heeft de voorwaarden mbt keuzedagen en koningsdag blijkbaar nog niet gevonden.

Even navraag gedaan hierover. Naar het rijdende personeel (lees de conducteurs) wordt gecommuniceerd dat "keuzedagen" NIET geldig zijn.

Precis zoals ook in mijn tekst staat, er lijkt dus een communicatie probleempje intern te zijn.

Maar goed, dat is voor de klantenservice 

Jij bazelt.

Als keuzedagabonnementhouder heb ik daar geen info over gehad. Het van horen zeggen telt bij NS niet.

Zie verder
@mrfreeze

 

Vergeet niet dan NS er ook goed is om wel eens verkeerde informatie te geven en te hebben staan in de interne systemen. In 2022 werd eerst gemeld dat op Koningsdag geen feestdag-regeling was en dus rekening moest worden gehouden met daluren.

 

Later werd het nog erger, mocht Samenreiskorting helemaal niet gebruikt worden.

 

Maar uiteindelijk werd het gecorrigeerd en was Samenreiskorting wel de hele dag geldig. 

Reputatie 7
Badge +3

Die topics was ik alweer helemaal vergeten. Koningsdag is nooit zo goed voor m'n geheugen 🙂 Dat was echt  

gepruts van de bovenste plank

 

Hopelijk gaat het morgen allemaal goed en worden de Keuzedag-reizigers niet geconfronteerd met conducteurs die verkeerde informatie hebben gekregen.

Reputatie 7
Badge +3

Hopelijk gaat het morgen allemaal goed en worden de Keuzedag-reizigers niet geconfronteerd met conducteurs die verkeerde informatie hebben gekregen.

En dan nog, als reizigers met een Keuzedag hebben ingecheckt en die Keuzedag wordt aangesproken (wat je kan zien in het schermpje) heb je gewoon een geldig vervoerbewijs, welke informatie de HC's ook hebben gekregen. 

 

 

 

Hopelijk gaat het morgen allemaal goed en worden de Keuzedag-reizigers niet geconfronteerd met conducteurs die verkeerde informatie hebben gekregen.

Koningsdag is denk ik meer een dag waarop ouderen de trein bij voorkeur mijden. 

Reputatie 7
Badge +3

 

 

 

Hopelijk gaat het morgen allemaal goed en worden de Keuzedag-reizigers niet geconfronteerd met conducteurs die verkeerde informatie hebben gekregen.

Koningsdag is denk ik meer een dag waarop ouderen de trein bij voorkeur mijden. 

Niet alleen ouderen… ik heb altijd al geprobeerd de avond ervoor en de dag zelf proberen te vermijden. Net als carnaval. Wat niet altijd lukte.

5 mei a.s. is ook zo'n dag dat het druk gaat worden. Geen officiële feestdag maar wel weekend. Dus gewoon de weekendregels.

Reageer