Couponcode niet goed

  • 8 November 2023
  • 3 reacties
  • 76 Bekeken

Voor mijn verjaardag kreeg van de NS een upgrade 1e klas, Je kon een couponcode formulier downloaden. Op dat formulier staat heel duidelijk aangegeven, met afbeeldingen erbij hoe je met die couponcode inlogt. Eerst word aangeraden het a4 formulier zo te vouwen dat alleen de scancode zichtbaar is. En dan zie je op de tekening heel duidelijk dat je het formulier met de scancode op de inlogpaal legt of er vlak boven houd zoals je met je OV kaart doet. Maar dan word er aangegeven ‘Code niet geschikt. Dus het poortje gaat niet open. Ik heb daar in oktober over gebeld met de NS en ik kreeg een nieuwe coupon om te downloaden. Maar dat was hetzelfde: Code niet geschikt. Daarna heb ik een brief gestuurd naar het NS kantoor in Utrecht afdeling klantenservice met als bijlage het geprinte couponcode formulier. En dat tweemaal omdat het antwoord onduidelijk was en niet aan mijn vraag voldeed Maar het antwoord was dat ik het niet goed had begrepen. Het antwoord was: je moet met je OV kaart 2e klas inloggen en in de 1e klas gaan zitten en aan de conducteur de couponcode laten zien .Ja heel simpel, maar dat staat zo niet aangegeven op dat coupon formulier. Het antwoord was: Ik had het niet goed begrepen. Ik heb me afgevraagd of mevrouw,... weet nu de naam even niet meer van de directeur klantenservice, dat formulier wel gezien heeft dat ik 2x als bijlage meegestuurd heb in de envelop. En ik heb aangegeven dat ik dus nog niet gebruik heb kunnen maken van die aanbieding, maat omdat het 2x verzilverd was kon het niet meer gegeven woeden. Het lijkt mij dat bij de opdracht aan degene die dat formulier moest ontwerpen er iets is misgegaan hoe dat formulier er uit moet zien. Er zullen toch wel meer mensen die aanbieding ontvangen hebben, ja 1 keer zag ik in de community  van een vrouw die ook dat probleem had, Al met al ik vind dit heel vreemd en een slechte service. zoals ik al aangaf ik heb na de vergeefse pogingen met het inloggen pas begrepen door het antwoord van klantenservice hoe het werkt. Ben ook 90 jaar dan gaat alles wat langzamer in je brein of bijna helemaal niet bij oudere mensen daar mag de klantenservice van NS ook rekening mee houden, Er zij wel duizenden klanten op leeftijd bij de NS.

Pieter Vonk

Den Haag

 


3 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Je hebt gelijk, zie dit topic. Het ontwerp van e-ticket is altijd hetzelfde, inclusief de instructie hoe het te vouwen en hoe je er een poortje mee zou moeten openen.

Met een upgrade code kan je geen poortjes (meer) openen. Dat is eigenlijk wel goed nieuws want voorheen lukte dat wel (totaal onzinnig natuurlijk, want die upgrade is geen vervoerbewijs op zich) 🤣

 

Reputatie 7
Badge +3

Een upgrade is geen geldig vervoersbewijs als er niet is ingecheckt met een OV-chipkaart, ov-pay of er geen e-ticket is gekocht voor de betreffende reis. De upgrade geeft het recht om met een 2e klas vervoersbewijs 1e klas te mogen zitten.

Reputatie 7
Badge +3

Een upgrade is geen geldig vervoersbewijs als er niet is ingecheckt met een OV-chipkaart, ov-pay of er geen e-ticket is gekocht voor de betreffende reis. De upgrade geeft het recht om met een 2e klas vervoersbewijs 1e klas te mogen zitten.

??

Daar gaat het hier toch helemaal niet over?

Reageer