beantwoord

Geld terug meereisticket

  • 24 November 2023
  • 7 reacties
  • 113 Bekeken

Bij bestellen aanbieding meereisticket €8,95 is blijkbaar door mijn vrouw de verkeerde reisdatum ingevuld, 24 ipv 25 november. Op bevestigingsmail bestelling staat alleen betaaldatum vermeld, zodat mijn vrouw nietsvermoedend het ticket downloadt in de app. Oeps, NS gebeld: geen geld terug/wijzigen: niet mogelijk. Mijn vrouw zegt de juiste reisdatum ingevuld te hebben , ik kan dat niet bevestigen.  

icon

Beste antwoord door mrfreeze 24 November 2023, 13:46

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi giel51,

Het probleem is dat tickets niet ongeldig gemaakt kunnen worden. Als je je geld terug zou krijgen, zou je er alsnog mee kunnen reizen. Als de klanteNService al gezegd heeft dat ze geen geld teruggeven, houdt het een beetje op ben ik bang.

Beste mrfreeze Dank. Ik begrijp het wel, aanpassen ticket is na downloaden uiteraard onmogelijk. 

Misschien nog nadrukkelijker wijzen op belang invullen juiste datum gebruik? 

Reputatie 7
Badge +3

Als je een e-ticket bestelt bij NS komt een pagina als onderstaand voorbeeld in beeld:
 

Ik geef meteen toe dat de tekst ‘Klopt alles? U kunt uw tickets na betaling niet meer wijzigen of annuleren.’ veel prominenter in beeld mag komen. Bij voorkeur met een contrasterende achtergrondkleur om extra aandacht te vestigen op deze zeer belangrijke voorwaarden.

Reputatie 7
Badge +3

Beste mrfreeze Dank. Ik begrijp het wel, aanpassen ticket is na downloaden uiteraard onmogelijk. 

Misschien nog nadrukkelijker wijzen op belang invullen juiste datum gebruik? 

Voor betaling van een e-ticket worden datum, naam en traject weergegeven. Op dezelfde pagina wordt ook een link aangegeven naar de voorwaarden, waarin staat dat betaalde etickets niet meer gewijzigd kunnen worden en er geen geld terug gegeven wordt. Deze voorwaarden zijn voor akkoord aangevinkt, anders kan er niet betaald worden.

Het is vervelend dat pas na downloaden de fout ontdekt is, maar had voorkomen geworden kunnen worden als voor aankoop de gegevens gecontroleerd waren. Een gedownload ticket is een geldig ticket wat niet ongeldig gemaakt kan worden. Onderstaand voorbeeld van bestellen via app.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Ook in het voorbeeld van @MoDe is de tekst dat je nog een keer moet controleren of alles klopt niet bepaald prominent in beeld.

Ook in het voorbeeld van @MoDe is de tekst dat je nog een keer moet controleren of alles klopt niet bepaald prominent in beeld.

Sorry, maar het lijkt me toch duidelijk genoeg.

Reputatie 7
Badge +3

Als jij grijze tekst op een grijze achtergrond duidelijk vindt heb je van vormgeving niet veel kaas gegeten.

Reageer