Home

Groepsretour wordt Groepsticket

Trefwoorden:
  • Loes
    NS Hoofdconducteur
    Reacties: 5973

    9 januari 2018, 18:16

    In dit concept is de hoofdboeker/reiziger de belangrijkste en dient altijd aanwezig te zijn. Zwart wit gezegd is de groep zonder hun hoofdreiziger aan het reizen zonder geldig vervoersbewijs.
  • Robert B

    Je kunt hier zien hoeveel waardering Robert B heeft ontvangen van andere leden.

    Reacties: 3106
    Verkenner

    Verkenner

    Abonnementen wijze(r)

    Abonnementen wijze(r)

    Acties & uitjes expert

    Acties & uitjes expert

    OV-chip specialist

    OV-chip specialist

    9 januari 2018, 18:29

    Ik denk dat als het ticket van de (zieke) hoofdreiziger getoond kan worden dat het geen probleem zal zijn want de tickets zijn genummerd en staan op naam toch, net als andere e-tickets?

    Dan is het is duidelijk dat de andere 6 reizigers deel uitmaken van de groep (zolang ze samen in de trein zitten).

    Anders wordt het een beetje kinderachtig... De juf is ziek dus gaat heel het schoolreisje of excursie niet door, dikke pech! :D
    Alles hier post ik op persoonlijke titel, dus niet namens NS.
  • klant_Jac

    Je kunt hier zien hoeveel waardering klant_Jac heeft ontvangen van andere leden.

    Reisleider*
    Reacties: 1601

    9 januari 2018, 18:45

    Robert B schreef:

    ... De juf is ziek dus gaat heel het schoolreisje of excursie niet door, dikke pech! :D

    dat is in het normale leven ook zo. Anders is de groep met leider ineens een anarchistische groep. Die geven meer werk, dus is het duurder
    voordat je klanten kunt begrijpen, moet je eerst klant worden
  • Momo

    Je kunt hier zien hoeveel waardering Momo heeft ontvangen van andere leden.

    Reisleider*
    Reacties: 1357
    Verkenner

    Verkenner

    9 januari 2018, 18:48

    In reactie 34 werd op deze vraag al antwoord gegeven door Thomas:

    Thomas NS schreef:

    Als de hoofdboeker ziek is, is het ticket niet geldig. Helaas is het technisch nog niet mogelijk om een nieuwe hoofdboeker aan te wijzen.

    "Everybody wants to see the rainbow, but nobody wants the rain"
  • MvanGelder

    Je kunt hier zien hoeveel waardering MvanGelder heeft ontvangen van andere leden.

    Reisleider*
    Reacties: 1895
    Verkenner

    Verkenner

    OV-chip specialist

    OV-chip specialist

    10 januari 2018, 07:32

    Op zich wel logisch maar het moet toch wel mogelijk worden gemaakt om vooraf een nieuwe hoofdboeker aan te wijzen bij calamiteiten.
  • Nooduitgang
    Reacties: 2591

    12 januari 2018, 23:29

    Je zal toch voor 24 genderneutrale entiteiten kaartjes hebben besteld en niet meekunnen. https://forum.ns.nl/overige-producten-6/kan-een-hoofdboeker-van-meerdere-ns-groepstickets-tegelijk-meer-dan-6-medereizigers-meenemen-43719

    Voor vier 25 lege zitplaatsen betaald.....
  • Momo

    Je kunt hier zien hoeveel waardering Momo heeft ontvangen van andere leden.

    Reisleider*
    Reacties: 1357
    Verkenner

    Verkenner

    12 januari 2018, 23:54

    Als je dan ziek bent komen je 24 medereizigers je misschien alsnog gewoon thuis ophalen, stoppen je vol met een flinke dosis Antigrippine en dwingen je mee te gaan. Desnoods dragen ze je of ze regelen een rolstoel voor je met een dekentje, maar meegaan zul je dan als hoofdreiziger:P;)

    Jij wilt toch niet de meester zijn die ziek is dus gaat het leuke schoolreisje niet door?:$
    "Everybody wants to see the rainbow, but nobody wants the rain"
  • Thom

    Je kunt hier zien hoeveel waardering Thom heeft ontvangen van andere leden.

    Koploper***
    Reacties: 13534
    Verkenner

    Verkenner

    Sfeerkoning

    Sfeerkoning

    Abonnementen wijze(r)

    Abonnementen wijze(r)

    OV-chip specialist

    OV-chip specialist

    Acties & uitjes expert

    Acties & uitjes expert

    13 januari 2018, 00:31

    Precies, en dan schaft de hoofdreiziger 24 kaartjes aan, wordt ziek en omdat je onderweg mag instappen is het frauderetour weer terug en dat regel je lekker met Facebook. De grote bek en de agressie doet de rest. We weten allemaal wat maar al te vaak de praktijk is. En juist daar moet een eind aan komen.

    Dat gaan we niet doen. Zonder meester geen schoolreis, en we werken met hele kleine klassen. ;-)


    De hoofdreiziger is een goed idee. Het is helder waarom deze vragen voor meerdere kaartjes gesteld worden.

    Wie zonder hoofdreiziger reist en die niet direct kan aanwijzen of oproepen, wordt altijd bekeurd, bij voorkeur zo nodig met verbale agressietoeslag.

    Wie in de spits in de trein aanwezig is met een groepsretourkaartje, wordt altijd bekeurd en moet via Klantenservice het gelijk maar halen dat er vertraging was. Wie weet via de hoofdreiziger, die maximaal zeven keer kan aftikken.

    Anders kun je de conducteurs dit kaartje niet aandoen.

    Mijn voorstel was beter ;-)
    Ik reis met veel plezier met NS, doorgaans rustig en met weinig incidenten. Dalvrij is heerlijk! De betalende reiziger op 1, 2 en 3 en we kiezen na alle geweld voor de conducteur en dus zeker niet voor de overlastgevende zwartrijder, die niet met een geldig kaartje maar met een domme rotsmoes en/of agressie reist. De reiziger op 1, 2 en 3 is de theorie. De hufter op 1, 2 en 3 maar al te vaak de praktijk. Er is wel vooruitgang, want de miezerige Facebookfraude heeft een mooie klap gekregen! Soms is leedvermaak terecht. Daar nemen we een Dockumer koffie op!
  • Nooduitgang
    Reacties: 2591

    13 januari 2018, 00:37

    Thom schreef:

    Precies, en dan schaft de hoofdreiziger 24 kaartjes aan, wordt ziek en omdat je onderweg mag instappen is het frauderetour weer terug en dat regel je lekker met Facebook.

    Dat gaan we niet doen.



    Maandag is het ticket geldig. We gaan het zien, want duidelijke voorwaarden vooraf zal de NS niet publiceren.

    (Eerst nadenken over een concept is voor de ns blijkbaar een geestverruimende.....) ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ™‰๐Ÿ™Š
  • Nooduitgang
    Reacties: 2591

    13 januari 2018, 00:42

    ...sigaret.
  • Nooduitgang
    Reacties: 2591

    13 januari 2018, 00:54

    Hoe lang is een Chinees is een slechte grap en soms is het nodig dat de informatie van onderen komt. De jeugd heeft de toekomst en ooit kom ik een ict'er tegen die begrijpt dat tijd relatief is. Of zoiets.....
  • Thom

    Je kunt hier zien hoeveel waardering Thom heeft ontvangen van andere leden.

    Koploper***
    Reacties: 13534
    Verkenner

    Verkenner

    Sfeerkoning

    Sfeerkoning

    Abonnementen wijze(r)

    Abonnementen wijze(r)

    OV-chip specialist

    OV-chip specialist

    Acties & uitjes expert

    Acties & uitjes expert

    13 januari 2018, 01:19

    Laten we het positief zien: De Facebookfraude is al met al behoorlijk bestreden, al had het nieuwe groepsretour beter gekund en gemoeten. De conducteurs zijn er mooi klaar mee als er geen richtlijnen voor strikte handhaving komen.

    Er is wel degelijk een grote stap ten goede gezet tegen de Facebookellende.
    Ik reis met veel plezier met NS, doorgaans rustig en met weinig incidenten. Dalvrij is heerlijk! De betalende reiziger op 1, 2 en 3 en we kiezen na alle geweld voor de conducteur en dus zeker niet voor de overlastgevende zwartrijder, die niet met een geldig kaartje maar met een domme rotsmoes en/of agressie reist. De reiziger op 1, 2 en 3 is de theorie. De hufter op 1, 2 en 3 maar al te vaak de praktijk. Er is wel vooruitgang, want de miezerige Facebookfraude heeft een mooie klap gekregen! Soms is leedvermaak terecht. Daar nemen we een Dockumer koffie op!
  • klant_Jac

    Je kunt hier zien hoeveel waardering klant_Jac heeft ontvangen van andere leden.

    Reisleider*
    Reacties: 1601

    13 januari 2018, 09:51

    Thom schreef:

    Precies, en dan schaft de hoofdreiziger 24 kaartjes aan, wordt ziek en omdat je onderweg mag instappen is het frauderetour weer terug


    staat er (al) in de voorwaarden dat de groepsleider medeverantwoordelijk en -aansprakelijk voor fouten die door groepsdeelnemer(s)| worden gemaakt bij reizen met die groepsticket? De zgn. groepsschuldigheid in de wet. Dan heeft de incassoclub extra houvast bij verhalen van het UvB geld.
    voordat je klanten kunt begrijpen, moet je eerst klant worden
  • Nooduitgang
    Reacties: 2591

    14 januari 2018, 21:14

    Laatste kans!



    Eenmaal, andermaal, ....

    1 Bijlage

  • Thom

    Je kunt hier zien hoeveel waardering Thom heeft ontvangen van andere leden.

    Koploper***
    Reacties: 13534
    Verkenner

    Verkenner

    Sfeerkoning

    Sfeerkoning

    Abonnementen wijze(r)

    Abonnementen wijze(r)

    OV-chip specialist

    OV-chip specialist

    Acties & uitjes expert

    Acties & uitjes expert

    14 januari 2018, 21:16

    Opgeruimd staat netjes! Het reizen met de trein wordt er alleen maar prettiger door.
    Ik reis met veel plezier met NS, doorgaans rustig en met weinig incidenten. Dalvrij is heerlijk! De betalende reiziger op 1, 2 en 3 en we kiezen na alle geweld voor de conducteur en dus zeker niet voor de overlastgevende zwartrijder, die niet met een geldig kaartje maar met een domme rotsmoes en/of agressie reist. De reiziger op 1, 2 en 3 is de theorie. De hufter op 1, 2 en 3 maar al te vaak de praktijk. Er is wel vooruitgang, want de miezerige Facebookfraude heeft een mooie klap gekregen! Soms is leedvermaak terecht. Daar nemen we een Dockumer koffie op!
  • klant_Jac

    Je kunt hier zien hoeveel waardering klant_Jac heeft ontvangen van andere leden.

    Reisleider*
    Reacties: 1601

    14 januari 2018, 21:17

    Nooduitgang schreef:

    Laatste kans! Eenmaal, andermaal, ....


    doe mij maar een retour Buitenpost naar Voerendaal :-)
    voordat je klanten kunt begrijpen, moet je eerst klant worden
  • Thom

    Je kunt hier zien hoeveel waardering Thom heeft ontvangen van andere leden.

    Koploper***
    Reacties: 13534
    Verkenner

    Verkenner

    Sfeerkoning

    Sfeerkoning

    Abonnementen wijze(r)

    Abonnementen wijze(r)

    OV-chip specialist

    OV-chip specialist

    Acties & uitjes expert

    Acties & uitjes expert

    14 januari 2018, 21:20

    Welke plaats ligt het dichtst bij Buitenpost? Niet opzoeken he, en als je alleen maar weet dat je zo naar Leeuwarden en naar Groningen kon.....

    Ik heb het idee dat het aantal verkochte kaartjes naar Buitenpost sterk zal afnemen. Wat zielig voor onze fraudeurtjes die er nooit kwamen.

    Leedvermaak is soms toch een goed gevoel, eindelijk gerechtigheid.
    Ik reis met veel plezier met NS, doorgaans rustig en met weinig incidenten. Dalvrij is heerlijk! De betalende reiziger op 1, 2 en 3 en we kiezen na alle geweld voor de conducteur en dus zeker niet voor de overlastgevende zwartrijder, die niet met een geldig kaartje maar met een domme rotsmoes en/of agressie reist. De reiziger op 1, 2 en 3 is de theorie. De hufter op 1, 2 en 3 maar al te vaak de praktijk. Er is wel vooruitgang, want de miezerige Facebookfraude heeft een mooie klap gekregen! Soms is leedvermaak terecht. Daar nemen we een Dockumer koffie op!
  • klant_Jac

    Je kunt hier zien hoeveel waardering klant_Jac heeft ontvangen van andere leden.

    Reisleider*
    Reacties: 1601

    14 januari 2018, 21:32

    Thom schreef:

    Welke plaats ligt het dichtst bij Buitenpost? Niet opzoeken he, en als je alleen maar weet dat je zo naar Leeuwarden en naar Groningen kon.....

    Ik heb het idee dat het aantal verkochte kaartjes naar Buitenpost sterk zal afnemen.



    Ik zal nog wel een eticket actiekaartje naar Buitenpost blijven gebruiken. Moet af en toe naar Dokkum, en weet nooit tevoren bij welk station ik word opgehaald of gedropt.

    Thom schreef:

    leedvermaak is soms toch een goed gevoel, eindelijk gerechtigheid.


    foei foei Thom... een heer van stand heeft een groot hart :P
    voordat je klanten kunt begrijpen, moet je eerst klant worden
  • Thom

    Je kunt hier zien hoeveel waardering Thom heeft ontvangen van andere leden.

    Koploper***
    Reacties: 13534
    Verkenner

    Verkenner

    Sfeerkoning

    Sfeerkoning

    Abonnementen wijze(r)

    Abonnementen wijze(r)

    OV-chip specialist

    OV-chip specialist

    Acties & uitjes expert

    Acties & uitjes expert

    14 januari 2018, 21:34

    Ach heer Jacobus, u kent de uitspraak:

    'Als u begrijpt wat ik bedoel!'

    Met uw welnemen,

    Th. B. Bommel.

    Overigens denk ik dat u uw oude schicht beter bij Feanwalden kunt parkeren als u naar Dokkum wilt. Ik wil u, als zuiderling, er op wijzen dat men daar sinds jaar en dag wel raad weet met bisschoppen.
    Ik reis met veel plezier met NS, doorgaans rustig en met weinig incidenten. Dalvrij is heerlijk! De betalende reiziger op 1, 2 en 3 en we kiezen na alle geweld voor de conducteur en dus zeker niet voor de overlastgevende zwartrijder, die niet met een geldig kaartje maar met een domme rotsmoes en/of agressie reist. De reiziger op 1, 2 en 3 is de theorie. De hufter op 1, 2 en 3 maar al te vaak de praktijk. Er is wel vooruitgang, want de miezerige Facebookfraude heeft een mooie klap gekregen! Soms is leedvermaak terecht. Daar nemen we een Dockumer koffie op!
  • Thom

    Je kunt hier zien hoeveel waardering Thom heeft ontvangen van andere leden.

    Koploper***
    Reacties: 13534
    Verkenner

    Verkenner

    Sfeerkoning

    Sfeerkoning

    Abonnementen wijze(r)

    Abonnementen wijze(r)

    OV-chip specialist

    OV-chip specialist

    Acties & uitjes expert

    Acties & uitjes expert

    14 januari 2018, 22:59

    ....
    Ik reis met veel plezier met NS, doorgaans rustig en met weinig incidenten. Dalvrij is heerlijk! De betalende reiziger op 1, 2 en 3 en we kiezen na alle geweld voor de conducteur en dus zeker niet voor de overlastgevende zwartrijder, die niet met een geldig kaartje maar met een domme rotsmoes en/of agressie reist. De reiziger op 1, 2 en 3 is de theorie. De hufter op 1, 2 en 3 maar al te vaak de praktijk. Er is wel vooruitgang, want de miezerige Facebookfraude heeft een mooie klap gekregen! Soms is leedvermaak terecht. Daar nemen we een Dockumer koffie op!
  • Thom

    Je kunt hier zien hoeveel waardering Thom heeft ontvangen van andere leden.

    Koploper***
    Reacties: 13534
    Verkenner

    Verkenner

    Sfeerkoning

    Sfeerkoning

    Abonnementen wijze(r)

    Abonnementen wijze(r)

    OV-chip specialist

    OV-chip specialist

    Acties & uitjes expert

    Acties & uitjes expert

    14 januari 2018, 23:03

    .....
    Ik reis met veel plezier met NS, doorgaans rustig en met weinig incidenten. Dalvrij is heerlijk! De betalende reiziger op 1, 2 en 3 en we kiezen na alle geweld voor de conducteur en dus zeker niet voor de overlastgevende zwartrijder, die niet met een geldig kaartje maar met een domme rotsmoes en/of agressie reist. De reiziger op 1, 2 en 3 is de theorie. De hufter op 1, 2 en 3 maar al te vaak de praktijk. Er is wel vooruitgang, want de miezerige Facebookfraude heeft een mooie klap gekregen! Soms is leedvermaak terecht. Daar nemen we een Dockumer koffie op!
  • Momo

    Je kunt hier zien hoeveel waardering Momo heeft ontvangen van andere leden.

    Reisleider*
    Reacties: 1357
    Verkenner

    Verkenner

    14 januari 2018, 23:04

    Je hebt weinig te zeggen Thom :8
    "Everybody wants to see the rainbow, but nobody wants the rain"
  • Djeez

    Je kunt hier zien hoeveel waardering Djeez heeft ontvangen van andere leden.

    Intercity
    Reacties: 8

    14 januari 2018, 23:10

    NS mag morgen wel een extra bankrekening openen voor alle verwachte extra inkomsten nu iedereen een Altijd Vrij abonnement aanschaft... ;)
  • Nooduitgang
    Reacties: 2591

    14 januari 2018, 23:11

    Geduld is een schone zaak. ๐Ÿพ
  • klant_Jac

    Je kunt hier zien hoeveel waardering klant_Jac heeft ontvangen van andere leden.

    Reisleider*
    Reacties: 1601

    14 januari 2018, 23:12

    Thom is met het laatste groepssretour op weg naar Gouda... Waar de vlag al uithangt.
    Met Thom Poes

    voordat je klanten kunt begrijpen, moet je eerst klant worden

Reageer op dit bericht

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Het kan aan aantal minuten duren voordat de grotere afbeeldingen verschijnen.
  • :D
  • :?
  • :cool:
  • :S
  • :(
  • :@
  • :$
  • :8
  • :)
  • :P
  • ;)