beantwoord

prijs gewonnen met ns wintercity, hoe inwisselen?

  • 24 December 2023
  • 54 reacties
  • 2649 Bekeken

Yes! Ik heb een mail ontvangen dat ik een overnachting bij Stayok Spoorwegmuseum heb gewonnen voor 4 personen inclusief toegang tot het museum, via ns wintercity!

 

Mijn zoontjes zijn ontzettend blij. Nu zou ik willen kijken of ik de prijs al deze week zou kunnen inwisselen, wat is wijsheid? Kan ik gewoon Stayok bellen?

 

 

icon

Beste antwoord door Lois95 24 December 2023, 08:35

Bekijk origineel

54 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Tip voor NS, gewoon volgend jaar niet meer doen dat Wintercity, het is de ellende niet waard. Wil men toch wat leuks doen voor de abonnementhouders, stuur deze dan gewoon per mail wat couponcodes zonder al dit soort kinderachtige nonsens (een treintje wat gaat rijden). Of ga op de “ouderwetse” toer en stuur weer een papieren Dagje uit met daarbij de kortingsbonnen en couponcodes. Zo'n digitale actie foutloos uitvoeren is blijkbaar te hoog gegrepen voor NS. 

Reputatie 1

Mooi Kerstcadeau van NS, dank je wel! Wij waren zo blij met deze overnachting, en nu alleen excuses en algemeen korting! Echt onverantwoordelijk van NS! 

Ik verwacht een compensatie (een andere cadeau) voor deze situatie, was helemaal niet leuk! Jullie kunnen niet gewoon zeggen "excuses", dat werkt niet!

Reputatie 7
Badge

Dit is echt een blunder van je jewelste. Zoveelste miskleun van dat verschrikkelijke Wintercity.

Beste wintercityers,

 

Ns heeft ons verraden. Na een onverwachte winst kreeg ik dit bericht van de ns.

"De mail is foutief, het gaat om een storing. Je mag de mail als niet ontvangen beschouwen."

 

Na de vraag van vele of ns dit gaat goedmaken met ons kreeg ik dit antwoord.

"Er wordt niets aan gedaan. het gaat om een storing. We hebben verder geen informatie."

 

Teleurstellend!! 

Mijn medewitercityers. Een storing van ns is iets wat we helaas allemaal gewend zijn maar dan krijgen we tenmiste ons reisgeld terug. 

 

Ik hoop dat jullie deze pijnlijke klap allemaal goed kunnen verwerken. Accepteren doe ik in iedergeval niet. De kreet om compensatie echoet. Zeker na zo'n een bod contact gaan simpele excuses het niet doen. 

 

Gegroet u mede wintercityer

Datgene wat hier wordt benoemd is helaas waar: bij deze actie zijn een redelijk aantal foutieve mails verstuurd. De prijs is niet gewonnen, maar in plaats daarvan is er een algemene kortingscode aangeboden om dezelfde kamer te boeken met 10% korting. Echter is er bij een aantal deelnemers een foutieve mail verstuurd met een felicitatie terwijl de actie niet gewonnen is.

Ik kan het me erg goed voorstellen dat dit super teleurstellend is, en ik wil daar ook mijn oprechte excuses voor aanbieden. Dit is inderdaad best een blunder.

 

Met de daadwerkelijke winnaars neemt Stayokay zelf contact op.

 

Zelfde mail gehad inderdaad. Heel teleurstellend. Ik neem aan dat een compensatie hier wel op zijn plek is? 

Reputatie 7
Badge +3

Net als je dacht dat het niet meer erger kon rond de Wintercity … 😪

Reputatie 1

Ook ik heb deze mail gehad. Nog geen mail terug gekregen dat het een fout is. Echter heb ik na het lezen van deze berichten en dat de ns verder niks niet doet aan de gedupeerde eens opgezocht en dit gevonden: 

Hierin staat dat alle uitgeloofde prijzen uitgekeerd moeten worden. (Dit is wettelijk zo bepaald). Het is vervelend voor de NS dat deze fout gemaakt is, maar zeker een compensatie is netjes in dit geval. Zeker voor een groot bedrijf als hun. Heb deze informatie trouwens hierop gevonden: https://diederichlegal.nl/regels-winactie/

Reputatie 5

Op de wintercitywebsite kreeg ik duidelijk het sneue koekemannetje voor mijn neus met de mededeling "Niet gewonnen!” Met daarbij de code voor 10% korting voor de stayokay spoorwegkamer. Enkele minuten later las ik een e-mail van NS waarin stond dat ik een overnachting in het Stayokay gewonnen heb. "Leuk, maar dat klopt niet!” dacht ik, de programmeurs van NS zo langzamerhand kennende. Een overnachting in die kamer had me best leuk geleken, maar ook met 10% korting blijft het me te prijzig.

Overigens zou ik me best willen aansluiten bij een rechtszaak hierover, maar eigenlijk lijkt het me de moeite niet waard. Sneu voor de kinderen en ik hoop dat er voor de suffe programmeur in kwestie nog een functie elders is.

Hai Allemaal,

Net ook email ontvangen maar ook hier geen prijs, hoe ga ik dit thuis uitleggen aan de kinderen?

Ik vindt het heel flouw van NS om dezelfde compensatie korting te geven, had wel een railrunner of een dagkaart verwacht of anders koppie koffie

 

Ik moet zeggen dat dit inderdaad wel heel erg pijnlijk is. Je zou toch denken dat zo'n bevestigingsmail vaak gedubbelgecheckt wordt voor je "live" gaat. 

Teleurstelling hoort bij het leven, maar deze had ns makkelijk kunnen voorkomen. 

Reputatie 7
Badge +1

Ik heb nog geen mail ontvangen dat het niet klopt, terwijl ik op de site toch duidelijk alleen korting heb gekregen. Ik zou als NS dit wel zo snel mogelijk recht zetten.

 

en ja.. ik snap de teleurstelling, maar tegelijkertijd heb je geen geld ingelegd zoals bij een loterij. Ik bedoel, je krijgt ook gewoon een aantal dingen gratis.

Ik heb het vooral te doen met degene die de fout heeft gemaakt. Die zal echt een rotweekeind hebben. Misschien moeten we vooral niet te boos doen. 
 

fijne kerst allemaal

Op zich ben ik het wel met u eens ware het niet dat NS echt wel heel vaak dergelijke foutjes maakt. En zeker bij dit soort mails zou je toch echt wel van zo'n groot bedrijf mogen verwachten dat dit dubbel zo niet drie dubbel gecheckt wordt. Ik vind dat het bedrijf echt hier wel iets mee moet gaan doen (gratis daldagkaart voor de getroffenen??) 

Helaas helemaal niks meegekregen van de zogenaamde fout en ik kreeg vandaag pas de mail met de rectificatie. Teleurstelling hier ook groot met een kleintje. Maar ook wat over de tickets naar het Spoorwegmuseum..  daar wordt niks over gezegd. En 10% is wat mij betreft niet echt een troostprijs omdat iedereen deze code al heeft gehad. Beetje raar om het wel zo te noemen. Fouten maken kan altijd gebeuren maar de troostprijs voelt echt als een sigaar uit eigen doos. 

Reputatie 1

Helaas helemaal niks meegekregen van de zogenaamde fout en ik kreeg vandaag pas de mail met de rectificatie. Teleurstelling hier ook groot met een kleintje. Maar ook wat over de tickets naar het Spoorwegmuseum..  daar wordt niks over gezegd. En 10% is wat mij betreft niet echt een troostprijs omdat iedereen deze code al heeft gehad. Beetje raar om het wel zo te noemen. Fouten maken kan altijd gebeuren maar de troostprijs voelt echt als een sigaar uit eigen doos. 

Vandaag ook die mail gehad dat het fout was. Ik ben het ook niet echt eens met die 10% korting als troostprijs. Geef iets extra's voor de teleurstelling of een van de te winnen prijzen van andere dagen zoals een trui of iets. Maar 10% korting wat iedereen krijgt is een makkelijk af te komen smoes van de ns. Eigenlijk zouden wij als gedupeerde met z'n allen iets moeten opzetten en de ns duidelijk te laten blijken dat wij hun fout niet accepteren. Ze proberen altijd onder hun fouten uit te komen. Een overnachting hoeft niet perse, maar wel iets meer dan alleen een sorry. 

Ja, mijn vriend en ik kregen beiden de melding dat we korting zouden krijgen maar helaas niet gewonnen hadden.

Maar.. vervolgens beiden een mail dat we een prijs hadden gewonnen.

 

Dat meen je! Bij mij bleef de animatie hangen dus ik was er echt van overtuigd dat we gewonnen hebben. Maar ik ben bang dat ik mijn zoontjes moet gaan voorbereiden dat er een grote fout gemaakt is en dat iedereen die mail heeft gekregen. 

Reputatie 7
Badge +3

Hier wel mail gehad met code voor de korting. En daar viel me nog iets anders op.

Eh, tot wanneer kunnen mensen de code nu gebruiken? 

Reputatie 7
Badge +3

Geen correctiemail gehad dus ik ga binnenkort genieten van mijn overnachting 🙂 en bezoek aan spoorwegmuseum 🫠

 

Reputatie 7
Badge +1

Op zich ben ik het wel met u eens ware het niet dat NS echt wel heel vaak dergelijke foutjes maakt. En zeker bij dit soort mails zou je toch echt wel van zo'n groot bedrijf mogen verwachten dat dit dubbel zo niet drie dubbel gecheckt wordt.

Heb die excuus-mail niet maar wel een screenshot gezien, en daar staat inderdaad iets in van die strekking ‘na checken, dubbel checken… ging het toch mis’ 😂

NS stapelt fout op fout op fout en de reiziger moet dan maar reageren met foutje moet kunnen??? Excuusmail is dus blijkbaar ook weer niet door iedereen ontvangen. Echt dit bedrijf moet zich maar eens gaan concentreren op de kerntaken daar gaat al genoeg mis en dit soort acties als wintercity loopt nu al 2 jaar op een behoorlijke puinhoop uit. Stop daar dus mee en zet de mensen van de marketing maar in op nuttige plekken in het bedrijf.

 

Zoals @mrfreeze al aangaf: Net als je dacht dat het niet meer erger kon rond de Wintercity … 😪 

Reputatie 1

Tip voor NS, gewoon volgend jaar niet meer doen dat Wintercity, het is de ellende niet waard. Wil men toch wat leuks doen voor de abonnementhouders, stuur deze dan gewoon per mail wat couponcodes zonder al dit soort kinderachtige nonsens (een treintje wat gaat rijden). Of ga op de “ouderwetse” toer en stuur weer een papieren Dagje uit met daarbij de kortingsbonnen en couponcodes. Zo'n digitale actie foutloos uitvoeren is blijkbaar te hoog gegrepen voor NS. 

Mee eens. Die dagjes uit kortingen en gratis dagkaart/upgrades waren altijd leuk om te krijgen. 

Reputatie 7
Badge +1

Ik bemoei me er verder niet mee (geen gedupeerde), maar de ‘foutjes’ bij NS #wintercity stapelen zich wel op… 😪

Via DM op X toch maar die 10% kortingscodes gevraagd, want die zou iedereen moeten krijgen. toch?

Zijn ze nou helemaal gek geworden? Ik geef mijn e-mail adres(sen) en klantnummer(s) en nu willen ze weten of ik het wel ben ❔⁉

 

Als ze zelf jou niet kennen Robert???😀

Reputatie 7
Badge +3

Via DM op X toch maar die 10% kortingscodes gevraagd, want die zou iedereen moeten krijgen. toch?

Die kortingscode staat ook toch gewoon bij je Wintercity bedankjes als je de kortingscode hebt opgevraagd, met daarbij een gele button “Meer info & bestellen”?

Of heb jij de code nog niet opgevraagd? Eerder deelde jij deze screenprint

 

Heb je wel op die gele button “Bekijk kortingscode”geklikt. Zo nee, dan krijg je ook geen mail. 

Reputatie 7
Badge +3

Helaas geen overnachting op een steenworp afstand van waar mijn partner en ik een stel werden. Ook ik kreeg een mail dat ik die overnachting niet heb gewonnen, een aantal dagen na de juichmail. Een blijmaker met een dode mus, want behalve die 10% korting op verblijf stayokay die iedereen die meedeed kreeg geen goedmakertje.

Volgens mij neemt stayokay zelf contact op.

Echter is er vermoedelijk een fout gemaakt in het toewijzen van de prijzen.

Hoe bedoel je een fout? Ik hoop niet dat ik mijn zoontjes voor niets heel blij heb gemaakt zojuist...

Dit is de mail:

 

 

Reputatie 7
Badge

"Hieronder bij de actievoorwaarden lees je er meer over" staat er. Of staat daar niks over? Maar ik neem ook aan dat er contact opgenomen wordt met de winnaars.

Reageer